בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
המאבק המזרחי - בין שוויון לבדלנות
|
האשכנזים ששלטו במדינה הציונית מטרתם הראשונית הייתה שימור הפערים ואי-מתן ייצוג פוליטי אמיתי למזרחים ● חלום השווא של אחדות כלל-יהודית על בסיס הדת המשותפת מול כל אלו שאינם בני דת זו, הוא מקסם-שווא ● פירוד לשם פירוד
|
יהודי תימן. עלו לארץ בהאמינם כי בוא המשיח קרב [צילום ארכיון]
|
|
|
|
|
התורה הציונית-אשכנזית, ששמה לה כמטרה לכבוש ארץ לא לה למען אותם "יהודים" באירופה מצפונה לדנובה, "יהודים" שמרביתם אין להם כל קשר לאותם יהודים של בית שני, צאצאי אברהם אבינו. אותה ציונות אשכנזית אימצה את הצורך לאכלס בתוכה את היהודים המזרחיים שהיו אומנם מיעוט אך מיעוט משולב במזרח התיכון, בו הציונות ראתה כוח-אדם שישרת אותה למטרותיה. ראשית המאבק הספרדו-מזרחי ימיו כראשית הציונות בין הישוב "הישן" בהנהגה ספרדית, לבין העליות הציוניות של חובבי ציון, ובין העולים התימנים הראשונים שעברו מתימן לציון עקב המניפולציות של בוא המשיח; ועם קום המדינה המאבק במעברות נגד האפליות בכל התחומים הכלכליים-חברתיים שפילגו את החברה היהודית בין העולים האשכנזים מאירופה לבין אלו "שבאו מהמערות", עד למאבקים המאורגנים יותר של ואדי סאליב והפנתרים השחורים - כמאה שנות מאבק שהצטיינו בדרישות לגיטימיות ליחס שוויוני בהקצאות משאבים והזכות לקיום אנושי הולם; ויש לציין שהמאבקים נכשלו מבחינה זו. כשלון המאבקים נובע מכך שהתעלמו מעובדות יסוד שבמהות הציונות האשכנזית, הנובעות מכך שמטרתה היא יצירת "יהודי חדש" אירופי-אשכנזי, שישלוט בחברה ובמדינה על-פי עקרונות "ההגמוניה הפועלית/אשכנזית", כפי שעוצבו על-ידי ראשי המפלגות האשכנזיות מימין ומשמאל/סמול. כלומר, מאבק לא רלוונטי לשוויוניות כאשר למעשה יש רק צד אחד הדורש זאת ובצד השני קולקטיב מאוחד בסולידריות מוצקה, המוכן לצאת למלחמה נגד כל סיכוי שהמאבק לשוויוניות ייתן פרי. המאבק לשוויוניות היה בעל ערך בתקופה בה עדיין שכנו מאות אלפים במעברות ובשכונות עוני ומצוקה בחיי ניוון ומחסור במשאבים לשם ניהול חיי יום-יום ופיתוח חשיבה הולמת את המצב. ואכן המאבק לשוויוניות חילץ חלק מהמועקות אך לא הביא לאותו מצב שוויוני בכל תחומי החיים, אלא לתיקונים קוסמטיים במצב. כל זה כיוון שהאשכנזים ששלטו במדינה הציונית מטרתם הראשונית בתחום זה הייתה שימור הפערים ואי-מתן ייצוג פוליטי אמיתי למזרחים כדי לשמר את אופייה האשכנזי/אירופי של המדינה, תוך בניית מבנה מעמדי/תרבותי המבוסס על עיקרון עליונות אותו אדם לבן שייבאו ממרכז אירופה. לכן, המסקנה, גם במבחן הכוונה וגם במבחן התוצאה, היא שחלום השווא של אחדות כלל-יהודית על בסיס הדת המשותפת מול כל אלו שאינם בני דת זו, הוא מקסם-שווא שעלה לעם ישראל הספרדו-מזרחי ב-120 שנות סבל שהביאו לאובדן זהותו והטמעתו בתוך מיתוסים שקריים של כור היתוך ואחדות לאומית מזויפת. האינטרס של עם ישראל הספרדו-מזרחי הוא להיפרד אידיאולוגית ולאומית מתורת השקר האשכנזית-ציונית, ולעצב את זהותו הלאומית כהמשכיות היסטורית לחייו של העם כחלק אינטגרלי של העולם הערבי/איסלאמי, תוך היחלצות מהמילכוד של מאבקים נקודתיים סיזיפיים לשוויוניות מדומה וחסרת-סיכוי.
|
|
הכותב שימש כדובר תנועת הפנתרים השחורים במהלך שנות ה-70.
|
|
תאריך:
|
07/07/2011
|
|
|
עודכן:
|
08/07/2011
|
|
מוני יקים
|
המאבק המזרחי - בין שוויון לבדלנות
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
מלך
|
8/07/11 10:27
|
|
|
|
יהודי בבלי
|
8/07/11 17:15
|
|
2
|
|
סתם יהודי
|
8/07/11 11:31
|
|
3
|
|
איזק
|
8/07/11 12:23
|
|
4
|
|
אהרן מיטל
|
8/07/11 16:12
|
|
5
|
|
זמנך עבר
|
8/07/11 17:06
|
|
6
|
|
זהר רוזן
|
8/07/11 17:23
|
|
7
|
|
שי, דוקטורנט
|
9/07/11 16:20
|
|
8
|
|
זה כאן ועכשיו
|
23/07/11 23:43
|
|
שחיקה - מילה כל כך טעונה בימים אלו, רק שבכל הדיון התקשורתי אין מנסים להגדיר מהי שחיקה וכיצד ניתן למדוד אותה על-מנת להבין היכן היא נמצאת. כיום שחיקה מקושרת בעיקר עם מקצועות ששנים טענו על קיומה, עד שנתקבע בחשיבת הציבור כעובדה. האם זאת עובדה?
|
|
|
העברת יהודה ושומרון תחת ריבונות מדינת ישראל פירושו סיום הסכסוך בין ישראל למדינות ערב.במשך תקופה ארוכה אני אומרת שכדי להתחיל לסיים את הסכסוך החד-צדדי, והמעוקם ביותר, בין הערבים וישראל, המדיניות הדו-משמעית, הסכיזופרנית של ממשלת ישראל, חייבת להסתיים. הם חייבים, סוף סוף, להודות, בגלוי, כי השטחים מנהר הירדן ועד הים התיכון, באופן חוקי, שייכים לעם היהודי, וליהודים בלבד.
|
|
|
"לקחת מהר ולאכול לאט" - זהו המוטו שמנחה את מעבדת הפסטה התל אביבית, ברחוב החשמונאים 91-פינת קרליבך, שבעליה, דיאמנטה ושרון רונן, מקפידים לייבא אליה, היישר מאיטליה, את שפע מוצרי הבצק הטריים שהיא מציעה לסועדיה.
|
|
|
ואם לא בא לי ביום שלישי? הייתה אחת הפרסומות המדוברות לפני כעשור, אולם נראה שרישומה הצרכני ניכר גם היום למי שפוקד את רשתות המזון בעיקר באזור המעדנייה ומבקש לפנק את עצמו במעט נקניק. האם גם אתם שמתם לב לעובדה שאתם נדרשים לקנות 400 גרם על-מנת לקבל את "העסקה במחיר המדהים של 300 גרם?".
|
|
|
יש חור בדלי יא יוסף - סיפור ראשון
|
|
|
|