|   15:07:40
  עמוס גורן  
עיתונאי וסופר מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

מילון המהפכה

"שבעים ושבעה פרופסורים - מולדת, את אבודה!"
19/08/2011  |   עמוס גורן   |   מאמרים   |   המחאה החברתית   |   תגובות
ריטה. מאה אלף שקל [צילום: ניב קנטור]

בישראל דורשים המהפכנים שיביאו להם את הרווחה הבורגנית במונית ספיישל מן הממשלה בירושלים ישירות אל הבריקדות.

אדמו זמר צרפתי ידוע, שהוזמן בשעתו לשאת דברים נגד הממשלה באסיפת פועלים קשי יום בפרברי פריז, אך סירב באומרו: "כשאני מגיע במכונית שעולה שני מיליון פרנק, אני לא יכול להגיד לאנשים שהעולם מחורבן". (ההיפך מריטה, ע"ע).

אראלה ממפעל הפיס גיבורת סיסמה מצחיקה במאהל רוטשילד: "אין לנו על מי לסמוך, אלא על אראלה ממפעל הפיס".

העם שנים רבות סלדו אנשי השמאל מהמונח הזה מטעמים קוסמופוליטיים, ובמיוחד מן הצירוף "עם ישראל", שבו השתמשו רק על דרך הלעג וההרחקה. היו מהם גם מי שטענו שאנו בכלל לא עם, המליצו לקבל אזרחות זרה ואף יישמו את המלצתם על עצמם. עכשיו פתאום הם משתמשים בצירוף "אנחנו העם".

כלוב מונח שעליו חזרו שדרים ושדריות מובילים עשרות, ואולי מאות פעמים בימי משפטו של חוסני מובארק ובניו, מתוך הנאה סדיסטית למדי. השלטים "מובארק-קדאפי-נתניהו" שהניפו מפגינים בתחילת מחאת האוהלים (יולי) 2011, ביטאו רצון לא כל כך מוסתר לראות גם את נתניהו ואת הקרובים אליו במצב של סבל והשפלה. (ע"ע תחריר).

מהפכה ביטוי מוגזם ושגוי שהיה בשימוש בלתי פוסק בפי אומנים אופורטוניסטים ומגישי תוכניות טלוויזיה ורדיו מגוייסים לתיאור מחאת האוהלים ביולי-אוגוסט 2011, במגמה לדרבן את המוחים ולהלהיבם לפעילות פוליטית נגד הקואליציה הממשלתית (מקביל ל"צונאמי", "רעידת אדמה", "אירוע היסטורי"). זאת להבדיל ממהפכה אמיתית במדינה מסוימת, שהיא החלפת הנורמה הבסיסית, שינוי מקור השלטון, קביעת חוקה חדשה, החלפת מערכת החוקים, שינוי עקרונות היסוד של הכלכלה (למשל הלאמת אמצעי הייצור), החלפת נורמות תרבותיות בסיסיות (כמו לוח השנה) ולפעמים גם החלפת הדת (למשל: השלטת דת התבונה במקום הדת הקתולית במהפכה הצרפתית, או קביעת המרקסיזם כבסיס האמונה ברוסיה במקום הנצרות הפרבוסלבית אחרי מהפכת אוקטובר).

מהפכה בורגנית המצאה ישראלית ייחודית שבה המהפכנים הצעירים רוצים להיות בורגנים כבר ברגע צאתם לרחובות. הרדיקלים שלחמו באמריקה נגד מלחמת ויטנאם נעשו לימים עורכי דין ופוליטיקאים מיושבים בדעתם, אך רק אחרי שסבלו, וחלקם ישבו בכלא. מנהיגי הסטודנטים הצרפתיים במאי 68' נעשו בסופו של דבר חברי מועצת עירייה או אנליסטים ואנשי עסקים, אך רק לאחר שנים רבות של מאבק אידיאולוגי קשה. בישראל דורשים המהפכנים שיביאו להם את הרווחה הבורגנית במונית ספיישל מן הממשלה בירושלים ישירות אל הבריקדות. לא ידוע לי שדנטון דרש מלואי ה-XVI להביא לו כסף.

מחוברות תוכנית טלוויזיה שבה נחשפו יפים ויפות צעירים ברגעיהם האינטימיים ביותר ואשר נעשתה מקור השראה רוחנית וסגנונית למפגיני האוהלים ברוטשילד, למשל לרגב קונטס, מראשי המוחים, שצולם בעונה האחרונה של מחוברות כשהוא מקיים יחסי מין עם חברתו היפה. עיקרון החשיפה המוחלטת למצלמה ולזרקורים הוגש לראש הממשלה כתנאי אולטימטיבי מצד מנהיגי המפגינים להסכמתם לדבר איתו, אחרי שיבוא אליהם (הם אומנם חזרו בהם, אך בלי להתנצל).

סושי מאכל דגים רעיל שאתה יכול אומנם לאכלו בלי חשש, אך אם אתה מדבר עליו בתקשורת, חייך נהרסים ואתה מוצא את עצמך בכלא.

פרופסורים לכלכלה אסטרולוגים בלי כוכבים, שניצלו את המצב להרחבת הופעותיהם הציבוריות מן האולם הקטן במכון ון ליר שבירושלים לאמצעי התקשורת ההמוניים. תחזיותיהם מאופיינות בסיכויי התממשות של 50 אחוז. אם הם נמצאים צודקים, הם אומרים: "ברור, פעלנו באופן מדעי", ואם הם נמצאים בלתי צודקים, הם אומרים "התכוונו לטובה". בזמן "אביב העמים" היו בפרלמנט של פרנקפורט 77 פרופסורים. על כך אמרו בגרמניה:Sieben und siebzig Professoren - Vaterland, du bist verloren! כלומר: שבעים ושבעה פרופסורים - מולדת, את אבודה!

פריפריה כל שטח מדינת ישראל, הגדולה פי ארבעה מליכטנשטיין.

פרס, שמעון נשיא מדינה נערץ, גדול היהודים בשני הדורות האחרונים, ותיק הפוליטיקאים הפעילים בעולם, איש מפתח חיוני בעת תהפוכות היסטוריות, אומן גדול בהכנסת דברים לפרופורציה, שידע לדרבן את המפגינים והמוחים לעמוד על דרישותיהם ולא לוותר, לחזק את שר האוצר במאבקו שלא לפרוץ את מסגרת התקציב ולא להיכנע לגחמות של צעירים נרגשים המגישים לו חשבון של מאה מיליארד ש"ח, לשלוח למערכה באון ובעזוז את פרופ' טרכטנברג כשהוא עטור ברכות הצלחה, לעמוד בגאון לצידם של פרופ' ספיבק וחבריו בדרישותיהם הצודקות, להדגיש כי ההשקעה בחברה ובחינוך מגיל אפס הם בעצם ביטחון האומה, לעמוד לימין מערכת הביטחון ולהפציר בה להמשיך ולהתפתח גם בתחום ההגנה (כיפת ברזל) וגם בתחום ההתקפה (מטוסי קרב וצוללות נושאי חימוש ג...), לחזק את הלוחמים במלחמה העלומה נגד אירן ולדרוש שלא לחסוך דבר מן האמצעים הדרושים להם במערכה חיונית זאת, לא לשכוח את הימ"חים, להצדיע לחיילים ולקצינים המצטיינים שבאים ללשכתו ביום העצמאות וללחוץ על האוצר לספק להם מבעוד מועד קרקרים ומים מינרליים לקראת העימות הצפוי הבא.

קואופרטיבים התאגדויות של כמה אנשים בעלי כוונה לייצר משהו בבעלות משותפת ולמען מטרה משותפת בשליטתם הדמוקרטית. הקואופרטיבים נשענים על אתיקה של עזרה הדדית, אחריות עצמית, דמוקרטיה, שיוויון, הגינות, סולידריות, כנות, פתיחות, אחריות חברתית ודאגה לאחר. מונח שלא נזכר כלל בפי המוחים ברוטשילד. היה סביר לחשוב שהם ינסו לשחזר את הצלחתם הפנומנלית של האנרכיסטים הסינדיקליסטים הספרדים שיצרו קואופרטיבים נהדרים במחצית הראשונה של המאה ה-20 (עד מלחמת האזרחים), בעיקר בקטלוניה, אך ברוטשילד לא חשבו על זה ועסקו רק בפוליטיקה שלילית. היה אפשר לצפות שהצעירים יקימו, למשל, קואופרטיב לייצור עגלות ילדים זולות, כמו בקיבוצים של פעם, במקום עגלות העולות 5000 ש"ח, או שיקימו קואופרטיב לתחבורה של סטודנטים (עירונית ובינעירונית), או שיקימו קואופרטיב של סטודנטים עובדי רכבת, וכך יתגברו את כלי התחבורה החיוני הזה, או שיתנדבו לשמור על מחסומי רכבת, או שיכתבו ספרי לימוד טובים וזולים לבתי הספר, או שילכו בהמוניהם לקורסים של משרד העבודה וישפצו לעצמם דירות בלווינסקי או בתל חי - אך שום דבר יצרני או הדומה ליצרני או לקיבוצי, לא עלה על דעתם.

רוטשילד שדרה תל אביבית שאבי נטע חלק מעציה.

ריטה זמרת שהופיעה בחתונה של הבן של יצחק תשובה תמורת 100 אלף שקל (לפי התקשורת) וחודשיים בערך לאחר מכן הופיעה בעצרת המחאה ברחוב קפלן וזעקה שם מלב מורתח את זעקת החלכאים והנדכאים עלי אדמות (ההיפך מאדמו, ע"ע).

תחריר כיכר בקהיר שבה היו הפגנות אלימות והופעלו אמצעי דיכוי אלימים ובקיץ 2011 נעשתה מונח חביב על נואמים בעצרות מחאה אצלנו, עם "אנלוגיה" לישראל, תוך שהם שוכחים, ולא באלגנטיות, את הבעות הצער שלהם מלפני חודשים מעטים על לכתו של "הידיד הגדול", "האיש המתון וההגיוני", "אבי האומה המצרית והמזרח התיכון" מובארק (ע"ע כלוב).

לאתר מגזין מראה
הכותב הוא עיתונאי וסופר ירושלמי ובעבר מנהל מחלקת החדשות לחו"ל ולעולים ב"קול ישראל".
תאריך:  19/08/2011   |   עודכן:  19/08/2011
עמוס גורן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מילון המהפכה
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רונן גולדשטיין
20/08/11 09:20
2
סתם_1
20/08/11 10:02
 
איש עצוב
20/08/11 17:41
3
קולע
20/08/11 11:49
4
didi
20/08/11 15:52
5
איש עצוב
20/08/11 17:13
6
איש עצוב
20/08/11 17:39
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבים מחברי בשמאל מתמלאים פליאה כאשר אני כותב בביקורתיות רבה כל כך, על "קרן פורד" ועל בני טיפוחיה בארץ. חבר יקר שלי הרים גבה ואחר הפטיר: "אז ראית את גב' ביניש בכנס של קרן פורד בארץ, ביג דיל...". זוהי התגובה הכללית, הנובעת מבורות ו/או מבצע כסף. הרי אותם אנשים לא היו מקלים ראש, אילו נושאי משרה ממלכתית, או סתם יהודים מן היישוב, היו נפגשים בכנס של קרן "גבלס", או קרן "מנגלה" או אפילו קרן "הימלר", "איכמן" ו"היטלר" - כולם ידידים קרובים של הנרי פורד, ובעלי השקפה דומה, אפילו שהם פטרו את העולם מנוכחותם כבר לפני עשורים רבים.
19/08/2011  |  אלון דהן  |   מאמרים
ה-16 באוגוסט היה יום השנה למותו של אלביס פרסלי. למרות זאת, חלק מאוהדיו של המלך טוענים כי הוא מעולם לא מת, ושהוא רק מסתתר. האדם הממוצע מזלזל, ובצדק, בתיאוריה זו וחושב אותה למדע בדיוני. אך כיצד ניתן ללעוג למאמינים כי אלביס עדיין חי, ובאותה נשימה להמשיך להאמין בסוציאליזם או בתהליך השלום במזרח התיכון? אותם אקדמאים ישראלים ועיתונאים הטוענים כי ניתן להציל גם את הסוציאליזם וגם את הסכמי אוסלו, רואים את עצמם כפסגת התחכום והרציונליות. והם אכן רציונליים, באותה מידה שאוהדיו ההזויים של אלביס פרסלי הם כאלה.
19/08/2011  |  עמנואל נבון  |   מאמרים
האומנם ישנם מדדים יעילים שניתן להיעזר בהם כדי לדעת מה חושבים הערבים על ישראל?
19/08/2011  |  מנשה שאול  |   מאמרים
חודש ספטמבר הוא אחד החודשים היפים ביקום שלנו, במעבר בין הקיץ לסתיו ובין החורף לאביב. הוא קשור בשלל צבעי השלכת שבין אדום לוהט לבין כחול חם במקומות רבים העלווה המרהיבה מרתקת עיניים למעלה. במקומות אחרים מרחבים מכוסים בשלל צבעים של פרחים שפורצים מן האדמה. מעל -להקות עננים קלים נעים,יחד עם הציפורים. ספטמבר יש בו הרבה סמלים, ואחד הבולטים שלו היא אבן ספיר ,אבן חן יקרה. בקיצור. חודש מרתק- ספטמבר. הרג, ורצח, תוצרת בית, וטרור ערבי רצחני בדרום ליד אילת היו דווקא בחודש אוגוסט. אצלנו ספטמבר הפך לסיוט בשל ה"חשש" מן הדיון בעצרת האומות המאוחדות על הכרה במדינה פלשתינית.
19/08/2011  |  צבי גיל  |   מאמרים
מתקפת המחבלים המשולבת בדרום הארץ במספר מוקדים, כעשרה ק"מ מצפון מערב לעיר אילת בגבול עם מצרים, שבמהלכה נהרגו 7 בני אדם ונפצעו כ-30, הסתיימה בחיסול 7 מחבלים שהשתתפו בפועל בביצוע. עקבות המתקפה מובילים לוועדות ההתנגדות העממית ברצועת עזה. בהפצצת חיל האוויר חוסלו מפקד הארגון כמאל מירה וסגנו, וכן ח'אלד שעת', מפקד גדודי ועדות ההתנגדות בדרום הרצועה. הארגון מאמץ השקפות עולם איסלאמיות קיצוניות וכרת ברית עם חמאס וחיזבאללה המסייעים למימון פעילותו ולאימון פעיליו. כחלק מתפיסת עולם איסלאמית קיצונית, רואה ארגון זה בהתנגדות, על כל צורותיה, לישראל ולמערב, ובג'יהאד בדרכו של אללה, את הדרך היחידה לשחרור פלשתין.
19/08/2011  |  נחמן פביאן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 77/64, הירש ברנבלט נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, משה לנדוי וחיים כהן. 1 במאי 1964
יצחק בריק
יצחק בריק
נתניהו יודע היטב שמה שקורה בימים אלה בזירה הדרומית ובזירה הצפונית עלול להביא לקריסת המדינה    נתניהו איש חכם והוא קורא את המפה היטב    הוא מכיר היטב את המצב העגום ואת האמת לאשורה    י...
בעז שפירא
בעז שפירא
נכון לרגע כתיבת שורות אלה מצטיירת התמונה העגומה היא שהחמאס לא הושמד וישראל מצויה במשבר רציני, מאות חללים מסרו נפשם בקרב ואלפים נפצעו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il