|   15:07:40
  אהרון שחר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
את השינוי צריך להתחיל מראשו של הדג המסריח [צילום: פלאש 90]

המדריך למהפכה (חלק ז')

מורה נבוכים לאזרח הקטן והגדול לצורך הבנת המחאה בנוסף: איך עושים מהפכה חברתית אמיתית שתהווה ציון דרך בדרכה של המדינה והאנושות חלק ז': ככה כן בונים חברה
21/08/2011  |   אהרון שחר   |   מאמרים   |   המחאה החברתית   |   תגובות
   אהרון שחר
המדריך למהפכה (חלק א')

   אהרון שחר
המדריך למהפכה (חלק ב')

   אהרון שחר
המדריך למהפכה (חלק ג')

   אהרון שחר
המדריך למהפכה (חלק ד')

   אהרון שחר
המדריך למהפכה (חלק ה')

   אהרון שחר
המדריך למהפכה (חלק ו')

תקציר הפרקים הקודמים

לאחר שישה פרקים של הקורס המזורז שלנו להבנת מהפכות חברתיות בעידן המודרני, יש לנו כבר לא מעט כלים כדי להוציא מהפכה שכזו לפועל. אנחנו כבר יודעים היכן אנו חיים (מדינת אליטות), אנחנו יודעים מי אנחנו (עדר של חזירים קפיטליסטים), אנחנו מבינים את שורש הבעיה (תרבות שלטון רקובה מן היסוד), וכיוון שכך אנחנו גם יודעים מהו פתרונה (שינוי תרבות השלטון).

כעת, לצורך השלמת התהליך, נותרו רק עוד שני דברים פעוטים: מה ואיך. כלומר, אלו שינויים מעשיים צריך לערוך במדינה, ואיך להביאם לידי מימוש אמיתי במציאות. בפרקים הקרובים נלמד איך צריכה להתנהל חברה אנושית בריאה, בפרק האחרון נקנח בדרך איך לממש את המהפכה בפועל.

ככה כן בונים חברה

פחות חשוב מנין הוא מטיל את מימיו, יותר חשוב להבין מהיכן הוא מצחין, הדג כמובן. לכן את שינוי המדינה נתחיל בראש. הרעיון המרכזי: כולם ייכנסו מתחת לאלונקה! אין המדובר כאן באיזו מחווה חביבה שהמדינה תעשה לקמפיסטים הנופשים ברוטשילד, אלא במהפכה חברתית, תרבותית, כוללת, שתשנה את פניה של האנושות לעד, לא פחות. אי לכך ובהתאם לזאת, זה מה שיש לעשות:

  • שכר מינימום לנבחרי ציבור באשר הם (גם בעיריות). אל בהלה, נזכיר שוב של מי המדינה הזו: שלנו! הרצל צדק: איך שנרצה - כך היא תיראה. רובנו מעשיים, הבעיה היא שמי שהוא ריאליסטי מדי, שבוי במערכת הקיימת. לכן אנחנו, הבעיה הכי גדולה של עצמנו. חייבים להחליף דיסקט: מי שיקבע את פניה של המדינה שלנו זה אנחנו! מי שיעשו בדיוק מה שנאמר להם אלו המשרתים שלנו!

לא יעשו? נשלח אותם אחר כבוד ללשכת עבודה ונחליף אותם במי שכן יעשו. זה פשוט בדיוק כפי שזה נשמע. יכול להיות שכבר שמעתם על הפטנט, קוראים לו: דמוקרטיה. מותר לנו לרענן את המערכת הפוליטית, אין עלינו שום חובה לבחור שוב ושוב באותם עסקנים עבשים על סמך הרגלים עתיקים. אבל קודם לכן הציבור חייב להתעורר מתרדמתו, לצאת מהקופסה, להבין את הכוח שיש לו בידיים, לשאוף, להתאחד, ואז ליישם. בינתיים ננסה להתרכז בדבר אחד בלבד: האם היינו רוצים שהמדינה שלנו תתנהל כמתואר להלן.

אגב, נהוג להאמין שהאמריקנים הם קפיטליסטים אדוקים. טעות. מדובר בצעקנים המגיעים לתקשורת. לו העניים היו מצליחים להתאחד, הם היו יכולים להפוך את אמריקה לסוציאליסטית, שלא לומר קומוניסטית, אילו רק רצו. זו זכותם הדמוקרטית ואיש לא היה יכול לעשות מאום כנגדם. הבעיה היא שהם, בדיוק כמונו, טיפשים מכדי להתאחד.

איכות השלטון

יתרונו של רעיון שכר המינימום לנבחרים כפול: א) אווירת צניעות; ב) ניפוי נהנתנים. שברנו את הראש איך להצניע את השלטון ובד בבד לגרום לכך שרק אידיאליסטים יגיעו לשם? הנה לנו שתי ציפורים ברעיון אחד. בנוסף, זה ייתן להם יופי של מוטיבציה להעלות את שכר המינימום (על החיסכון הכספי לא נרחיב כי הוא טריוויאלי).

אנחנו הרי מכירים את הפוליטיקאים שלנו: הם הרי לא יעזבו כל-כך מהר את הכבוד והשררה גם אם השכר יהיה נמוך. הם כבר ימצאו דרכים להשלמת שכר. אך אל דאגה, זו רק ההתחלה. הרעיון הכללי: ביטול מנעמי השלטון! כפי שאמר המשורר: "ולפעמים החגיגה נגמרת"... עד להודעה חדשה, עד שהמדינה פותרת את כל מצוקותיה - כולם מתחת לאלונקה. אווירת צניעות, קיצוצים, מינימליזציה בכל מוסדות השלטון במדינה באשר הם.

  • הצרת היקפים. ביטול לפחות חצי ממשרדי הממשלה. לאף אחד לא מגיע שום דבר, משרתי הציבור נמצאים היכן שהם נמצאים לצורך אחד בלבד: לשרת אותנו. חובבי הסחיטות הקואליציוניות יכולים להירגע: הסחיטה תוכל להימשך כרגיל, אלא שבמקום שמנת בחבית, הנבחרים יוכלו לחלק לעצמם רק לבן בגביע. לא יהיו הטבות כלל, שום תנאים למעט תנאים סוציאלים הקבועים בחוק. מינימום שבמינימום. רוצה לשרת את הציבור? תצטרך להסתפק במועט.

  • במקביל האצלת אווירת הצניעות מלמעלה והשראתה על המערכת כולה. קיצוץ שכר עצום גורף לכל הבכירים בשירות הציבורי, למעט מספר מועט של מומחים. כולם יהיו שותפים למהפכה, גם שכר ותנאים של ועדים חזקים יקוצצו.

  • היפוך הפירמידה. לא ברור מדוע כדי לפטר עובד זר, אפשר להלין את שכרו, לתת לו לעבוד חינם מספר חודשים, אחר-כך להלשין למשטרה ולגרשו. בעוד כדי להיפטר מבכיר מושחת נדרשת קריעת ים סוף, כלומר הרשעה + קלון. מישהו מוכן להסביר מדוע איכות השלטון היא כה עלובה, שכל עוד בכיר אינו מקבל תואר פושע מוסמך עם תעודות, הוא רשאי לנהל את חיינו?...

ההפקרות הזו צריכה להגיע אל קצה! תוקם יחידה לאיכות שלטון במשרד מבקר המדינה והיא תגבש קריטריונים למצוינות. בכיר שלא יעמוד בהם, יעבור שימוע ויפוטר ככל בעל דם אדום. בלי בית משפט ובלי כתב-אישום, נהפוך הוא - עם תעודת הערכה ולחיצת יד חמה.

  • שר לאיכות שלטון במשרה מלאה. יוקם משרד לאיכות שלטון, חשוב לא פחות מאיכות סביבה (אולי יותר). המשרד המוזר של מיכאל איתן יכול להתאים לכך. תקציב המשרד יהיה אפסי, והוא יממן את עצמו משחיתויות שהוא יחשוף. כמובן שהוא יורשה לצרוך רק חלק זעיר, את שאר עשרות המיליארדים שיחשוף הוא יוכל לחלק כתקציב לשכבות נזקקות על-פי שיקוליו.

  • מיגור השחיתות. יוקם במשטרה אגף גדול ועצמאי לענייני איכות שלטון. החוקרים יחקרו באופן סמוי מדגמית כל מיני בכירים, ויפתחו מלשינון אנונימי טלפוני ואינטרנטי עבור אזרחים שירצו לחשוף שחיתויות. הענישה על עבירות שחיתות תהיה הולמת - תרתי משמע. היא תכלול את החזרת הכספים שנשדדו כולל ריבית והצמדה, קנס, פיצוי וכלא.

כספי ציבור ייחשבו דבר קדוש! כל התייחסות אליהם שלא בחרדת הקודש הראויה תיחשב שחיתות. כלומר עבירה בדרגת חומרה עליונה.

  • הביטוי "כשר אבל מסריח" יבוטל, כל מה שמסריח יהפוך בלתי כשר, כלומר יוצא אל מחוץ לחוק. ביטויים כמו מנהל תקין, טוהר מידות ורגישות לכספי ציבור - יצאו לפנסיה מוקדמת. אלו יהיו עבירות על החוק! כל מי שיסבול מ"בעיות רגשיות" בנוגע לכספי ציבור, יטופל על-ידי פסיכולוג - בכלא.

משק וקלקלה

  • הגבלת תשומות. יהיה מעקב נפרד להוצאות הנוגעות לתפעול המערכת, ההוצאות הללו יוגבלו למינימום. אם לעירייה, למשל, יהיה תקציב מסוים + כמה מיליארדים שהיא תרשה לעצמה להיות בגירעון. אז קודם כל האשראי יבוטל, ייאסר להיכנס למינוס. ברגע שנגמר הכסף עוצרים הכל. שנית, היא תוכל להקציב לעצמה לצורך תפעול עצמי (משכורות בכירים, רכבים, תפנוקים, שיפוצי לשכות וכולי) סכום מוגבל וזעיר מאוד מתוך התקציב. רובו ככולו של התקציב יובטח להגיע ליעדו המקורי - הציבור.

  • מס הכנסה עצום ברמות השכר החזיריות. כמובן שאווירת הצנע לא צריכה לפסוח על המגזר הפרטי. החזירים רוצים לשאוב את כספי החברות אליהם לכיס הקטן? אין שום בעיה, 80% ממנו יגיע לידי המדינה. צריך להיעזר במומחים כדי למזער בריחת כספים ועסקים מהמדינה. אולי לאסור פתיחת חשבונות בחו"ל, או להגביל אותם עד לסכום צנוע של כמה אלפי דולרים.

כדאי לבדוק בציציותיהם של אנשי עסקים רבים. ייתכן שאם תתאמץ, המדינה תוכל למצוא עבירות שהם עשו וכך למנוע מהם לברוח. מכל מקום, בסופו של דבר מהפכה שכזו לא תוכל להישאר רק בגבולות ארץ הקודש אלא תתפשט ותופץ בעולם כולו, כך שבטווח הארוך אף שודד לא יוכל להימלט. נקודה כאובה, נדון עליה בהרחבה במאמר הבא.

  • במסגרת המשרד לאיכות השלטון תוקם ועדה קבועה (לא טרכטנברג) לייעול המערכת, שחלק מדיוניה ישודרו בטלוויזיה ויהיו פתוחים לציבור הרחב. אזרחים פשוטים ומומחים גדולים יוכלו לפנות אליה כשיגרה, להצביע על כסף שניתן לחסוך, פרצות שצריך לסגור או הצעות ייעול שונות ומקוריות. המחאה הצליחה להציף כל מיני רעיונות, וכבר הצטבר לא מעט חומר. להלן חלק ממנו לצורך התרשמות:


כפי שנאמר במאמר הקודם: המדינה תפעל כמכוונת מטרה, לכן היא תחויב ליישם את הרעיונות אם הם יהיו לטובת הציבור. השיטה אליה התרגלנו של חלמאויות, הפקרויות, שערוריות ומחדלים חדשות לבקרים - תסתיים. גדולי האומה יחויבו לפעול לטובת הציבור. אם הם לא יעשו כן, יוגש בג"צ ובית המשפט יחזירם לנתיב, ואף יטיל עליהם עונשים אם לא יוכלו לספק הסברים מניחים את הדעת מדוע הם נמנעו מלנוע בו ביוזמתם.

  • בפרק הבא: נשך וקלקלה.

הכותב אינו מומחה לשום דבר מטעם אף אחד, אך יודע לחשוב לבד.
תאריך:  21/08/2011   |   עודכן:  21/08/2011
אהרון שחר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המדריך למהפכה (חלק ז')
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ע_הראל
21/08/11 21:33
 
אהרון שחר
22/08/11 01:00
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בשרשרת פיגועים של חוליית מחבלים שיצאה מעזה נהרגו אמש בכביש המוביל לאילת 8 ישראלים ו-31 נפצעו. עכשיו מגיע תור זיהוי הגופות, תמונות ושמות של ההרוגים, הלוויות קורעות לב, סיפורי חיים, וביקורי תנחומים - שיגרה ישראלית!... כמובן, הגזרה מתחממת וכל הדרום עד לפאתי תל אביב מאויים על-ידי טילי גראד, קסאמים, ופצמ"רים. ובזמן כתיבת שורות אלה, יש כבר נפגעים באשדוד.
21/08/2011  |  ד"ר אריה אבישור  |   מאמרים
כבר יש למרבה הצער למדינת ישראל ניסיון די והותר - בדבר הפעולה שמטרתה להרוג יהודים ללא אבחנה באמצעות ירי טילים ורקטות לעבר יישוביה, צפון - דרום - ומרכז, בין שהטיל הורג אנשים ובין שהוא מחטיא (היינו הך מבחינת המטרה והכוונה), וכן יש למדינת ישראל ניסיון לגבי הפעולות כתגובה למשלוחי הטילים והרקטות, כל סוגי הפעולות - כולל התראה בינלאומית, נזיפה, בכי מול המצלמות, בקשות, מסירת שטחים, חתימת חוזי שלום, התגוננות, מיגון, סיכול ממוקד, יוזמה קרבית ומלחמה.
21/08/2011  |  אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
שכנינו אזרחי הרפובליקה של מצרים,
21/08/2011  |  דן אלון  |   מאמרים
אירועי הימים האחרונים, מתקפת הטרור על רכבים ישראלים בכביש 12 שגבתה מחיר דמים כבד של 8 הרוגים ועשרות פצועים וכן מתקפת הרקטות על ערי וישובי הדרום שגבתה עד כה הרוג אחד בב"ש וגם כן עשרות פצועים, חרחורי מלחמה אלה מצד האויב הערבי באים וטופחים על פנינו וכמו שבים ומזכירים לנו כי אכן טרם הגענו לאיזה 'שלום' של ממש בגבולנו הדרום-מערבי.
21/08/2011  |  חן בן אליהו  |   מאמרים
אלוף טל רוסו, על טעויות משלמים. אם על טעות מטופשת של דיווח מוטה על תאונה אזרחית משלמים בתפקיד הצבאי, ואם על טעות מטופשת של דיווח מוטה על תאונה צבאית משלמים בתפקיד הצבאי, אז על טעות שהביאה למותם של שמונה אנשים ולפציעתם של עשרות – יוצאים בלא כלום? האלוף טל רוסו, פשוט מדיך, טעית טעות איומה.
21/08/2011  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם בסיומה יעלה בידי ארצות הברית לכונן ברית הגנה מפני האימפריאליזם האירני שייצור שותפות של ממש בין אמריקה, ישראל, סעודיה, מצרים, ירדן והמפרציות המלחמה הייתה כדאית
דרור אידר
דרור אידר
חמאס דורש הפסקת אש קבועה ללא אפשרות לחדש את הלחימה לאחר מכן    ישראל דורשת כמובן לחדש את הלחימה לאחר הפסקת האש    אי-אפשר לגשר על העניין אלא באמצעות ההולכה בכחש של המציאות "ללכת עם ו...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אמנת החמאס מצטטת את מוחמד: "לא תגיע עת הגאולה עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים, עד אשר יסתתר היהודי מאחורי האבנים והעצים, ויאמרו האבנים והעצים: הוי מוסלמי! הוי ע...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il