|
גביע קוטג'. ממשיכים עם אותו גימיק [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
אל תעשו לנו טובות חברות החלב מגלות נדיבות יוצאת-דופן ו
מודיעות על הגדלת אריזות המוצרים ללא תוספת מחיר. הצרכנים בישראל שלמדו בתקופה האחרונה להיות צרכנים נבונים, יזהו בוודאי מיד כי מדובר בלא יותר מאשר ניסיון של החברות לשפר את התדמית שנפגעה, וניסיון נוסף על הדרך לשפר את המכירות שנתונות בירידה.
צרכן חכם יוכל גם לזהות במהלך את אפקט מחאת הקוטג', ואיתות נוסף להתבגרותו של קהל הצרכנים בישראל. בניגוד לציבור שהחכים ולמד שיעור או שניים בתורת הקנייה החכמה, נראה כי החברות טרם הפנימו את המסר של גל המחאה האחרון. למרות שעשרות אלפים יצאו לרחובות, ומקלדות המחשב תיקתקו ללא הפסק, החברות עדיין מאמינות בכוחם של המבצעים, וממאנות להשלים עם השינוי באופיו של הלקוח הישראלי.
הגדלת אריזות המוצרים היא בבחינת החזרת המצב לקדמותו. עם "כיווץ" המוצרים ותוכנם במהלך השנים, עושות החברות "צדק חברתי" ומחזירות את המוצר לגודלו המקורי, כפי שהוא באמת אמור להיות בהתאם למחירו.
האכזבה מהמחאה - תואמת את הציפיות
כותרת הבוקר הצועקת "אכזבה מהמחאה" היא כותרת ידועה מראש. כמובן שכל מספר שיורד מעשרות אלפי מוחים הגודשים את רחובות תל אביב, עונה על ההגדרה אכזבה וכישלון המחאה. כל מה שראשי המחאה צריכים היו לעשות על-מנת להימנע מכותרות אלו הוא לקרוא את המאמרים האחרונים הקשורים בנושא כדי להבין מה הם המהלכים הבאים שצריכים להינקט. ומהלכים אלה צפו בדיוק את האכזבה מהמשך המחאה ברחובות. על ראשי המחאה להבין ומהר שהגיע הזמן לשנות אסטרטגיה בהובלת המחאה, ולקפל את האוהלים שתרמו כבר את שלהם.
דפני ליף כורה את הבור של עצמה
דפני ליף מקלקלת ומתקלקלת, וחבל. קריאת ראשי המחאה לפרופ' מנואל טרכטנברג להתפטר מהוועדה החברתית-כלכלית היא קריאה מתנשאת, ומזלזלת בניסיון ההידברות של הממשלה עם המוחים. אם קודם לכן יצאו ראשי המחאה מגדרם כדי להוכיח שהמחאה היא למען שינוי חברתי ולא שינוי ממשלתי, זה הזמן לשתף פעולה עם הניסיון ליצירת דו-שיח אפקטיבי בינם לבין נציגי השלטון. ההתנגדות להידבר עם נציגי ועדת טרכטנברג היא משגה שעלול לחזור אל מובילי המחאה כבומרנג.