|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
הצעה שאי אפשר לסרב לה: כך לתכנן הצעת נישואין מקורית
קבוצת ירדן
שיטות מודרניות לשיווק דיגיטלי

בניית מותג באינטרנט

קוקה-קולה, מקדונלד'ס ו-פורד עשו זאת בזירה המסורתית. כיום, השאלה המתבקשת היא כיצד לשרוד ולהצליח בזירת המסחר האלקטרונית הענקית, הסואנת ומרובת המתחרים?
05/10/2001  |     |   מאמרים   |   תגובות


הסיבה לכישלון

יזמים צעירים וחסרי כל ניסיון עסקי שהקימו במהירות וללא כל תכנון מוקדם, מיזמי אינטרנט שונים, מצאו עצמם באותה מהירות מחוץ לזירה עם הפסדים כבדים, עובדה שהביאה להתנפצות הקלישאה המפורסמת - "הכלכלה החדשה", שמתכנניה סברו כי ערך חברה לא נקבע על-פי שורת הרווח אלא על-פי בסיס הלקוחות ונאמנותם.

אנשי עסקים רבים נוכחו לדעת, כי חוקי השיווק והכלכלה המסורתיים תקפים גם בזירה האלקטרונית. ולפיכך כיום, מסתמן מעבר ממודל המתבסס על הכנסות וירטואליות למודל כלכלי המציג רווחים בטווח הקצר וצמצום נרחב בהוצאות.

שיווק מקוון

היווצרותה של זירת המסחר האלקטרוני והיתרונות הגלומים בה (זמינות, מהירות, קיצוץ בעלויות ועוד), גרמה לבעלי עסקים רבים להעתיק את פעילותם לזירה זו.

שוק מקוון המאופיין בריבוי של חנויות וחברות מכל התחומים, התפתח ונוצר במהירות מטאורית. תופעה זו הציפה את השאלה הבסיסית הבאה:

כיצד להקנות לאתר/חנות ייחוד, אשר ייחד אותו ואת החברה המייצרת אותו מבין המתחרים הרבים.

התשובה - מותג

כמו בזירה המסורתית, כך גם בזירה האלקטרונית, חוקי השיווק שרירים וקיימים, חברות רבות החלו עוברות מתכנון אסטרטגי שיווקי כולל לתכנון אסטרטגי הרואה במותג את הנכס היקר והחשוב ביותר לחברה.

תהליך נכון של בניית מותג מצליח, מתחיל בבנייתה של אסטרטגיה עסקית המבססת את פעולות החברה סביב המותג וממשיך בתכנון לטווח ארוך שמטרתו לבסס את מעמדה של החברה מעל מתחרותיה.

מותג באינטרנט - השלבים

אם כך, עולה השאלה - כיצד להקים ולנהל חנות/מיזם אינטרנטי כמותג מצליח. כל מיזם אינטרנטי עתידי חייב להתחיל בתכנון מוקדם ומבוקר המבוסס על בחינה מעמיקה של עובדות העבר, ושוק היעד אליו מכוון המיזם כצעד הכרחי להצלחה עתידית.

הצעד השני והמתבקש הינו, הכנת תוכנית עסקית מפורטת המגדירה את הצעדים האופרטיביים לטווח הקצר, על-מנת להפוך את המיזם למרכז רווח והצבת קוים מנחים ברורים לטווח הארוך, ועל-מנת להפוך את המיזם משלב של רעיון לעסק חי ויציב.

יש לזכור כי רשת האינטרנט ויתרונותיה הרבים מושתתים על-יסוד מוצק אחד והוא - המידע. לפיכך, כל מיזם אינטרנטי חייב לנצל יסוד זה לטובתו ולהעביר לפתחו של משתמש הקצה את המידע העדכני והאיכותי ביותר ככל שניתן, כבסיס לייסוד המיזם כמותג חזק.

כיום, ישנם כלים טכנולוגיים רבים המאפשרים לפלח באופן מדויק את באי האתר ולעקוב אחר הרגלי צריכתם לשם התאמה ממוקדת יותר של התכנים והפרסום בעתיד.

בנוסף למידע העדכני, יש לספק לגולש אפשרות לניהול מסחר מאובטח ואמין ומאפייני שיווק אינטרנטיים כמו: עיצוב מיוחד, קיצור ככל האפשר בזמני טעינת הדפים, אפשרות להבעת דעה ולקבלת משוב, עזרה ותמיכה און ליין וכיו"ב.

מתן ערכים מוספים

יש לדאוג לספק גם בזירה האלקטרונית את אותם כלים שמשכו לקוחות בדרך המסורתית, קרי, הנחות, מבצעים, שירות שלאחר הקנייה.

לא פחות חשוב להקפיד על שימור הלקוחות באמצעות מועדוני לקוחות, לשם יצירת נאמנות ומשיכת לקוחות חוזרים ולא לשכוח כי בזירת המסחר האלקטרוני, הלקוח נמצא במרחק של "קליק" ממתחריך.

רצוי מאד להכיר את הגולשים, לזהות ולאפיין תחומי עניין פופולריים והרגלי צריכה חוזרים ונשנים. רשת האינטרנט מספקת כלים טכנולוגים מתוחכמים המאפשרים לבעל האתר להכיר את מאפייני לקוחותיו ובכך ליישם את גישת "השיווק לפי לקוח", קרי: התאמה אישית של הפרסום, המוצר והתוכן לכל לקוח על-פי מאפייניו.
כדאי לנצל את מימדיה הענקיים של הרשת, תוך יצירת שיתופי פעולה עם אתרים אחרים לפרסום, הפניית לקוחות ועוד.

הלקוח במרכז

חשוב להפנים כלל ברזל זה, ולהעמיד את הלקוח במרכז העניינים ,לא על-ידי סיסמאות, אלא על-ידי הקניית שירות אמין באמצעות הקצאת כלים ליצירת ערוצי תקשורת אינטימיים ואמינים עימו (פורומים, אי-מייל, טופס משוב, צ`אטים וכיו"ב).

יש להבין ולדעת לגשר על הפער שנוצר בין מה שהאינטרנט נותן - מורכבות, לבין מה שהגולשים רוצים - פשטות.

הגולשים רוצים שירות והאתרים נותנים טכנולוגיה. הגולשים רוצים להשיג מטרה במהירות, ואילו האתרים מאלצים את הגולשים לעבור מסע ארוך.

הפוטנציאל הטמון בזירת המסחר האלקטרוני הוא עצום ולפיכך, קברניטי האתר שידעו להבין את צורכי הלקוח ולספק לו בדיוק את מה שהוא רוצה על-ידי שימוש בכלים המתאימים, יזכו להוביל את המיזם לתוצאות כלכליות מרשימות.

___________________

  • הכותב הינו סמנכ"ל השיווק של חברת סטארט פוינט, מפעילת בסט שופינג - הפורטל הישראלי לצרכנות ולקניות ברשות www.bsh.co.il
>

תאריך:  05/10/2001   |   עודכן:  06/10/2001
גיא בר-נתן*
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שיווק מוצרים לסקטור החרדי נבדל במאפיינים מסוימים מהשיווק לסקטור הכללי. עם זאת חשוב להדגיש, כי בניגוד לחלק מהדעות הרווחות על מגזר זה, כוח הקניה של החרדים הוא גדול, והם מרבים לרכוש מוצרים איכותיים גם אם מחירם גבוה
05/10/2001  |  ישעיהו איצקוביץ*  |   מאמרים
האם סיומת 99 במחיר מגדילה את פוטנציאל המכירות? שאלה הנשאלת שוב ושוב בקרב לקוחותיי המעוניינים לתמחר את מוצריהם שיווקית.
05/10/2001  |  דרור כהן*  |   מאמרים
התוכנית העסקית נועדה לסייע למקבלי ההחלטות לקבל תמונה מהימנה יותר ומלאה יותר באשר למיזם, לאבחן את הפוטנציאל העסקי הטמון במימושו מחד וברמת הסיכון מאידך. התוכנית העסקית הינה התמונה העסקית המורכבת כפזל ממקטעים שונים. תפקיד המתכנן העסקי הינו לבנות את התמונה העסקית ממקטעים שונים, לעבד במשולב עובדות והנחות, לנתח מציאות עכשווית ולאבחן מגמות.
05/10/2001  |  דוד סלומון  |   מאמרים
ד"ר בריימן קורא לאריאל שרון לסלק את הצ'מברלין שלו ממשלתו; ומזהיר מפני פגישות נוספות עם ערפאת
05/10/2001  |  ד"ר רון בריימן  |   מאמרים
שרון לא יועמד לדין בגלל התרומות האסורות, במיוחד כיוון שלא ביצע עבירה פלילית, וגם בזכות זאת שהודיע על החזרת התרומות. שרון נקט בצעד נכון, אותו נמנעו לעשות אהוד ברק (בפרשת העמותות), ועדנה ארבל - שעד עכשיו לא החזירה לקופת המדינה כספים/פיצויים שנטלה שלא כדין
05/10/2001  |  יואב יצחק  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
שר הביטחון יואב גלאנט איים כי יחזיר את לבנון לתקופת האבן, אלא שבינתיים חיזבאללה כותש את בתינו במטולה, בקריית שמונה ובכל הישובים הסמוכים והופך את בתינו למצבורי אבנים
תומר קורנפלד
נאוויטס נסחרת לפי שווי של כ-4.6 מיליארד שקל לאחר זינוק של 40% מתחילת השנה    שוק ההון תגמל את נאוויטס למרות עיכוב (שלא באשמת השותפות) בתחילת ההפקה המתוכננת משננדואה
בעז שפירא
בעז שפירא
בנימין נתניהו הוא עתיר ניסיון, אדם נבון ביותר, משכיל, בעל-רקע צבאי ובעל השקפה כלכלית אותה יישם כאן באופן שהפך את ישראל למדינה בעלת כלכלה חזקה ומשגשגת כפי שלא הייתה מעולם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il