|   15:07:40
  ציפי לידר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

מר פוליטיקה

בשולי הכותרות: יונתן מחכה לנועם הכל פוליטי - מהטור של לפיד ועד הדרת נשים כשאבו מאזן פוגש את חוסיין אמת בפרסום ולקינוח רואים ירוק
25/01/2012  |   ציפי לידר   |   מאמרים   |   בחירות/מפלגות   |   תגובות
יאיר לפיד. עסוק בתעמולת בחירות [צילום: פלאש 90]

פולארד מחכה לך

אם באמת חשקה נפשו של נועם שליט לתרום לעם ישראל, שהתנדב ללא לאות למען שחרור בנו גלעד מהשבי, מדוע שלא יתנדב למען שחרורו של יונתן פולארד, שנמק 26 שנה בכלא האמריקני? הוא, שיודע היטב, דרך גלעד, טעם צינוק מהו, ומכיר היטב את דרכי הלוגיסטיקה ואיסטרטגיות ההשפעה על דעת הקהל, האם לא ראוי שיקים אוהל כמוקד פעילות, הפעם למען אחיו יונתן, ייזום צעדה לאומית למענו, ויפעל למען שחרורו במישור המקומי ובצינורות הדיפלומטיים, שכל כך נהירים לו?

מדוע עליו לדשדש בבוץ הפוליטי, אשר לא סוד הוא שהוא אוסף של אגו, כבוד ואינטריגות אישיות? מה הוא מחפש שם?

טור אישי?

בטורו הקודם ב-'7 ימים' כתב לפיד שזהו מאמרו האחרון בפוליטיקה. אין להטיל ספק באמינות הצהרתו. ועם זאת, עם כל הכבוד, דומני שעצם המשך הופעת טורו בעיתון, מהווה תעמולה פוליטית בחצר האחורית.

אומנם אין מדובר בטור פוליטי, אולם גם אם הטור אינו עוסק ביאיר 'מר פוליטיקה' אלא ב'מר טלוויזיה', הרי עצם הופעת הטור, בליווי תמונה (השווה כידוע יותר מאלף מילים), מבקשת לקַבֵּעַ את האיש בתודעה הציבורית הישראלית, ומכריזה 'הנני כאן!'.

מעֵבר להפגנת נוכחות, מציג הטור רקורד טלוויזיוני מפואר של הכותב, ובין השורות מבקש להסיר את הסטיגמה שלו ושל אביו ז"ל כשונאי חרדים, להציג דרך מרואייניו גישה הומנית שלו לזיקנה (יצחק שמיר), לאדם שמאחורי המראיין (לפיד) והפוליטיקאי (מופז המזיל דמעות על אביו) ולתת לעצמו את הקרדיט על תגלית סטנדאפיסטים חדשים (מילר ואשכנזי).

הדמות שניבטת מהטור היא של אדם חביב, רגיש, מוכשר, רחב אופקים ובעל ניסיון עשיר. האין זו תעמולת בחירות? על מה שלא יכתוב, הטור יפול בקטגוריה זאת. לכן ראוי שבתקופת ההתמודדות הפוליטית, יפרוש לפיד מכל כתיבה עיתונאית.

הדרה פוליטית

הפרסומאים, שטבעו את המונח 'הדרת הנשים', לא שיערו לעצמם איזה יחסי ציבור הם יעשו לא רק לנושא הספציפי, אלא למושג 'הדרה' בכלל, שהפך כבר למותג המשרת חינם אין כסף פוליטיקאים משועממים אשר מריחים ריח בחירות באוויר.

קחו לדוגמה הדרת האתיופים, הדרת העובדים הזרים, ולאחרונה איך לא, הדרת החיילים מרכבת ישראל. בסך-הכל מדובר בשלוש שעות בלבד בימי ראשון, ורק בגיזרה מסויימת, כשלחיילים יש חלופה באוטובוס חינם, אך הפוליטיקאים שחגגו על הרייטינג של הנושא, שעלה לראש הכותרות בכל כלי התקשורת ביום ראשון הרלוונטי, התייחסו לנושא כאילו מדובר בשלילת הזכות להסעת חיילים ברכבת בכלל, וכאילו לא הוצעה חלופה חינם ב'אגד'. וכך מעכבר עשו פיל, והציגו את הנושא כעוול נוראי ובלתי נסלח שנעשה לחיילים.

האם הפוליטיקאים שוכחים את הכלל הידוע, שאי-אפשר לשקר לכל הציבור וכל הזמן? ובכלל מה היו עושים בלעדי ההדרה הפופוליסטית? והדרת החיילים כמשל להדרת הנשים, שנופחה, כידוע, מעל ומעבר לכל פרופורציה, במקום לעסוק בנושאים הבוערים באמת.

פרצופו של הטרור

ברי ההסתה של השייך המופתי בירושלים, הקורא להרוג יהודים, בשם הנביא מוחמד, חושפים לא רק את פרצופו האמיתי של השייך, אלא לא פחות את פרצופה הקטלני של דת האיסלאם. עד כה השייחים טענו שהאיסלאם, בחסות הקוראן, הוא נגד רצח. והנה מתברר שההיפך הוא הנכון.

מעבר לכך, נחשפה שוב, בניגוד לתדמיתו המתונה, זהותו של ארגון הפאתח, כארגון טרור, שלציון קיומו הסית המופתי לרצח יהודים. במה שונה אפוא ארגון זה מהחמאס, שאבו מאזן כרת עימו ברית? ועוד לא אמרנו מילה על הטלוויזיה הפלשתינית הממלכתית, ששידרה את דברי השטנה, בחסות היו"ר, שהתחברותו למחבלים והנצחתם מעידים כאלף עדים על זהותו הטרוריסטית, המוסתרת בחזותו המערבית. 'אמור לי מי ידידיך, ואומַר לך מי אתה' זוכרים?

התאבדות פוליטית?

אין ספק שציפי לבני, יו"ר קדימה, מעוניינת מאוד ברכש החדש, יאיר לפיד, שיציל את המפלגה (ואותה) מהתרסקות ויעניק לה מנדטים רבים. אולם תשובתו השלילית הייתה צפוייה. דומני כי מצידו של ג'וניור לפיד הצטרפות למפלגה זו תהיה צעד של התאבדות פוליטית. למה לו לשאת על גבו הטרי מפלגה חולה, כושלת ומושחתת? האם זה יהיה כרטיס הביקור הפוליטי שלו?

יש להניח שלפיד יעדיף להקים מפלגה חדשה משלו, שהיא בגדר דף חלק ונקי, ולנצל את כוכבותו כעיתונאי קונצנזואלי, כדי למשוך אליה יותר ויותר מצביעים. מה עוד שכמפלגה חדשה היא נושאת עימה הבטחה לציבור, ויש בה משב רוח מרענן, בניגוד למפלגות הקיימות.

אומנם הצבעה עבור המפלגות הקיימות היא הצבעה עבור מצע ידוע, שכבר הוכיח את עצמו, ועבור ההישגים של המפלגה. לעומת זאת, הצבעה למפלגת לפיד היא הליכה לקראת הלא ידוע, וימים יגידו אם האיש יעמוד בהבטחה, והמפלגה שלו אכן תממש את הציפיות שהבוחרים תולים בה.

מי יועציך

'אמוֹר לי מי יועציך, ואֹמר לך מי אתה'. כלפי מי דברים אמורים? כלפי ציפי לבני, יו"ר מפלגת קדימה, וכלפי הרכש הטרי בפוליטיקה, יאיר לפיד, שמתייעצים, איך לא, בעמית ובחבר אהוד אולמרט.

אין ספק שאולמרט הוא איש חכם ופוליטיקאי מבריק, בעל רקורד עשיר בתחום. עם זאת, המִלכוד המשפטי שהוא נתון בו, על-רקע ריבוי החשדות הפליליים נגדו, דומני אינם מוסיפים לו, כמו גם לנועציו, כבוד. אומנם מבחינה משפטית עדיין עומדת לו חזקת החפוּת, כל עוד לא הורשע, ובכל זאת, מבחינה מוסרית, כאיש ציבור כל עוד ענן האשמות מרחף עליו, ההתייעצות הפוליטית עימו אף שהיא כשרה, מדיפה ריח רע, וראוי היה להימנע ממנה.

אמת בפרסום

פרסומים כוזבים של תכשירים, המבטיחים לחולל נפלאות, נפוצים מאוד בתחום ההרזייה, אך לא פחות בתחום המיפרקים, בעיה נפוצה בעיקר בגיל הזהב. מדי פעם עולה התכשיר התורן, שלא עמד בציפיות, ומאחוריו אלפי לקוחות מאוכזבים.

ככלל, הנושא מחייב התייחסות משני היבטים, זה של אמת בפרסום, תחת שרביטו של משרד תמ"ס, וזה של משרד הבריאות. על שני המשרדים להסדיר את כל נושא הפרסום של תכשירים רפואיים (ובכללם של תוספי מזון אשר עלולים להזיק) תחת תקנון מחייב, ולהטיל קנסות כבדים על הונאות. המצב הנוכחי, שבו ההפקרות חוגגת, הוא בלתי נסבל וחייבים לשים לו קץ. די להונאה בפרסום המסחרי, למען בצע כסף, על גבם וכיסם של לקוחות אומללים! לתשומת לב חברי הכנסת שירימו את הכפפה ויחקקו חוק בנושא.

כל מקרה לגופו

דומני כי החוק המבטל את המשמורת האוטומטית של האם הגרושה על ילדיה בגיל הרך הוא חוק צודק. אומנם נכון שבגיל זה ילדים קשורים פיזית ונפשית לטיפולה של האם, אולם אם האם לא כשירה לכך, הרי ברור שהחזקה תעבור לידי האב.

דומני שהצורך בשינוי החוק התעורר דווקא בשנים האחרונות על-רקע השוויון הגובר בין המינים בטיפול בילדים, ומעורבות האב בנושא, מחד-גיסא. מאידך-גיסא התרבו המקרים של חוסר כשירות האם לטפל בילדיה. הגיעה השעה להתנער מסטראוטיפים שובניסטיים או פמיניסטיים, ולשפוט כל מקרה לגופו לטובת הילדים. ובא לציון גואל.

מי המשתמטים?

המילואימניקים שהפגינו נגד הארכת חוק טל, לפטור צבאי לחרדים, טענו נגד חמישים אחוז המשתמטים החרדים האומנם?

לפני שהם מפנים אצבע מאשימה כלפי החרדים, שבשקט בשקט (ללא צורך בחוק) מגבירים את גיוסם לצה"ל, ראוי שיפנו אותה כלפי אחיהם מהמגזר החילוני. האם לא ידוע להם, שבמדינת תל אביב, כפי שמצביעים סקרים, 50% מהאזרחים (כל אזרח שני) הם משתמטים? אם החרדים, שתורתם אומנותם אינם מתגייסים על-פי חוק, הרי השיינקאים ועמיתיהם אינם מתגייסים בניגוד לחוק. ועוד לא אמרנו מילה על השירות האזרחי (בצד השירות הצבאי) הגובר של החרדים, שאף זיכה אותם לאחרונה בפרסים יקרי ערך בכנסת. זק"א, הצלה, ידידים וארגוני חסד מכירים?

אור ירוק

מתוך אלפי מתמודדים רק שלושה זכו בפרס 'מקדם הבטיחות בדרכים' בכנסת. אם לא ידעתם, אחד מהם הוא שלמה כץ, העומד בראש תנועת 'חפצנו לחיים' למניעת תאונות.
כן, הוא חרדי, שאוהבים לשנוא, אשר שופך אור ירוק בדרכים.

אם לא די בכך, האם ידעתם שהעיר החרדית, ביתר עילית, זכתה זו השנה העשירית ברציפות, בחמישה כוכבי יופי, מטעם המועצה לארץ ישראל יפה? זאת בזכות שמירת איכות הסביבה, ניקיון למופת, מיחזור וטיפוח גנים ירוקים. ראוי שהעיר תשמש מודל גם לערים אחרות בתחום חשוב זה.

אז מי אמר שהכל שחור אצל החרדים? יש גם הרבה ירוק בעיניים. תשאלו את ארגון 'חרדים לסביבה'.

פסוקו: מה נשאר מהפגנת חצי המיליון בכיכר רוטשילד? הפגנת המאה.

הבהרה: המדור בשולי הכותרות הוא מדור קליל המגיב בקצרה לידיעות חדשותיות מרכזיות או שוליות (ומכאן שמו). המדור מביע דעה אישית, ואינו בא להחליף את התחקיר העיתונאי האובייקטיבי.
תאריך:  25/01/2012   |   עודכן:  25/01/2012
ציפי לידר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבא (אוברי) אבן (איבן)   אברהים צרצור   אברהם הירשזון   אברהם זילברברג   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אהוד רצאבי   אהרן אבוחצירא   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית זוארץ / Orit Zuaretz   אורית נוקד   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד א-ד`אהר   אטילה שומפלבי   אילן ליבוביץ'   אילן שלגי   איתן לבני (בנוזוביץ')   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליעזר אבטבי   אלכס מילר   אסתרינה טרטמן   אפרים תבורי   אתי לבני   בנימין אבניאל (גטשטיין)   ג'ון אדוארדס   גילה פינקלשטיין   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד מנע   דן  גרטלר   דן מרידור / Dan Meridor   דניאל הרשקוביץ   דניאל-יצחק לוי   דרור זייגרמן   הדרת נשים   הרצל שפיר   ויצמן שירי   חיים אמסלם   חמאד אבו-רביעה   חנא סוייד   טובה אילן   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהודה-מאיר אברמוביץ'   יואב מני   יוליה שמאלוב-ברקוביץ'   יונתן פולארד   יוסף שגל   יוסף שפרינצק   יורם מרציאנו   יחזקאל זכאי   יעקב כהן   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק בן - ישראל   יצחק ברמן   יצחק זיגר   יצחק זיו   יצחק שמיר   ישראל ישעיהו-שרעבי   כרמל שאמה-הכהן   לביב חוסיין אבו-רוכן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר זורע (זארודינסקי)   מאיר תלמי   מאיר-דוד לוונשטיין   מאשה לובלסקי   מוטי ששון   מחמוד א-נאשף   מיכאל פואה   מיכאל רצון   מיכל ליברמן-גילון   מיקי לוי / Mickey  Levy   מלי פולישוק-בלוך   מנחם אליעזר מוזס   מרדכי זר   מרטין שלאף   משה זלמן פייגלין   משה מוץ מטלון   נדב פרי   נחום ניר-רפאלקס   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סופיה רון-מוריה   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עבאס זכור   עבאס זקור   עבדול-עזיז זועבי   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עינת וילף   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמירה דותן   עמרי שרון   ערי ז'בוטינסקי   פנחס לבון (לוביאנקר)   פניה (פאינה) קירשנבאום   פריג`א זוארץ   ציון פיניאן   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קדיש לוז (לוזינסקי)   ראובן ברקת (בורשטיין)   רוביק דנילוביץ'   רוחמה אברהם בלילא   רון בריימן   רוני בר-און   רחל אדטו   רכבת ישראל   רן בנימיני   שלום זיסמן   שלמה לביא (לבקוביץ')   שמואל תמיר כצנלסון   שרון שלום   תאופיק זיאד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מר פוליטיקה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורןנאוה טבריה
27/01/12 08:19
 
ציפי לידר
5/02/12 13:29
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
על פניו, מינוי שופטים עמיתים מבין השופטים שיצאו לגמלאות, הוא רעיון טוב. במאה ה-21, גיל 70 אינו גיל מופלג ורבים ממשיכים לעבוד ולפעול במלוא המרץ עוד שנים לא מעטות. שיפוט אינו מצריך מאמץ פיזי ויש בו יתרון גדול לניסיון, כך שהמערכת יכולה לצאת נשכרת מכך ששופטים אלו יתרמו לה עוד כמה שנים. אין גם להתעלם מן העובדה, שיש בכך סיוע להקלת העומס הבלתי-נסבל בו מצויים בתי המשפט.
25/01/2012  |  איתמר לוין  |   מאמרים
ביום ג' הקרוב יתייצבו רבבות חברי הליכוד בפריימריז כדי לבחור מחדש את בנימין נתניהו לראשות הליכוד, ויעניקו בכך גיבוי ציבורי-מפלגתי-פוליטי מחודש למאבק כנגד ההתיישבות בארץ ישראל ולהרס השיטתי שמפעילה ממשלת נתניהו-ברק כנגד ישובים יהודיים במולדת.
25/01/2012  |  מנחם רהט  |   מאמרים
כמקובל במחוזותינו, גם הוויכוח המתחדש על חוק טל פונה לעימות ולהתלהמות, במקום לחשיבה ולהידברות. מי שבאמת רוצה לראות את החרדים – לפחות את חלקם – משתלבים בשירות הצבאי או הלאומי, צריך תחילה ללמוד את דרך החשיבה ואת מערך הכוחות במגזר זה. מתוך הבנה זו, מתחייבות דרכי פעולה שונות מאלו שננקטו עד כה.
25/01/2012  |  ד"ר עליזה לביא  |   מאמרים
יש מי שדואגים בעקביות להרדים אותנו, להרגיע אותנו, שהם לא באמת מתכוונים למה שהם אומרים. כך הרגיעו אותנו שיאסר ערפת יש"ו לא באמת מתכוון לכל מה שהוא מצהיר כלפינו, הוא לא באמת מתכוון לנסות לכבוש את כל רחבי ישראל מאיתנו, הוא לא באמת מתכוון לזרוק אותנו לים, וציור כל מדינת ישראל על הדגל הפלשתיני, לא באמת מכוון למה שאתם חושבים, כנראה גם חשיפת מעבדות הנפץ במוקעטה קומה מתחת למשכן הנשיא, לא הצליחה להפוך את יאסר ערפת לדמות קיצונית.
25/01/2012  |  בעז מלט  |   מאמרים
האקדמיה היא בועה, וטוב שכך. אנו מצפים מהאקדמיה להיות יצירתית, חדשנית, נון-קונפורמיסטית, ולכן נכון לבודד אותה במידה רבה מהמולת החיים שמסביב. אך יש עתים, כמו העת הזו, בה נראה שהאקדמיה לקחה את ה"חופש האקדמי" צעד אחד רחוק מדי.
25/01/2012  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il