|   15:07:40
  דן אלון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

בחילות 2012

ועידת הליכוד פתחה אתמול את מסע הבחירות של ממשלת הליכוד-ש"ס-ישראל ביתנו, והמחזה הקשה יותר לא היה של ימי "מרכז הליכוד" עם גסטון מלכה, ואפילו לא הפייגליניזם שהפך את הליכוד לקהילת עוגבי-גבעות. המחזה הקשה ביותר היה זה של הביבי-מריונט של הפייגליניזם, אשר מנה מניין הצלחות למכביר. החל בביטחון וכלכלה, וכלה בחינוך והשכלה. דן כנר לא היה שם, אבל נתניהו מילא את מקומו עם הרבה פחות דיקציה, אבל עם הרבה יותר פיקציה
07/05/2012  |   דן אלון   |   מאמרים   |   בחירות/מפלגות   |   תגובות
בנימין נתניהו בועידת הליכוד. פחות דיקציה יותר פיקציה [צילום: פלאש 90]


וועידת הליכוד

אם יש דבר שאיפיין את בית"ר (לא זו של החוליגנים בכדורגל, אלא זו של התנועה הרוויזיוניסטית), זהו ההדר הבית"רי. גאוות מייסדי התנועה הרוויזיוניסטית, מייסדי תנועת החירות שלימים התאחדה עם "הליברלים" והקימה את גח"ל, יסודותיה של תנועת הליכוד. ההדר הבית"רי. הרבה לפני מרכז הליכוד וההופעות של גסטון מלכה, והרבה לפני וועידת הליכוד והפייגליניזם.

ההדר הודר מוועידת הליכוד. את מקומו של ההדר מילאו אמש המראות שהכרנו בימי מרכז הליכוד של ימי הגסטון מלכאים. המון מול הבמה, המון צובא על הדלתות בחוץ, אחד נתניהו על הבמה, אחד אלוהינו, מריונטה בתיאטרון הפייגליניזם. מרוב מתנחלים אי-אפשר היה לראות אנשי ליכוד. תנועת הליכוד הפכה אתמול למפלגת עוגבי הגבעות. חתן השמחה היה, כתמיד, כה מרוכז בעצמו עד שלא שם לב לחתן הראשי שהפך את הליכוד לשבוי של יו"ש.

מאזן רב-שנתי

נתניהו פתח את הוועידה עם מחמאות לעצמו כמובן. הוא הודה להמוני בית ישראל שניחמו אותו ואת משפחתו בשבוע האחרון, ומיד קטף את דמי האבל הפרטי, תוך שהוא גורף אל כיסו הדמיוני את משקלו האלקטורלי של האבל. משם המשיך הביבי-מריונט למניין הצלחותיו בקדנציה הנוכחית, כמי שמקריא לעצמו את רשימת המחמאות הפרטית שאסף לעצמו, תוך התעלמות מופגנת מדעת הקהל הציבורית.

הצלחות היו שם למכביר. החל מביטחון וכלכלה, וכלה בחינוך והשכלה. דן כנר לא היה שם, אבל נתניהו מילא את מקומו עם הרבה פחות דיקציה, אבל עם הרבה יותר פיקציה.

סל הישגים חברתיים

מאות אלפים צעדו בקיץ שעבר ברחובות הערים והביעו מחאה על מדיניותה הכלכלית של ממשלת נתניהו. המחאה החברתית כללה את מחירי המזון, הדיור, החינוך, הבריאות, והיו אפילו ניצוצות של מחאה בנוגע לעלויות הביטחון. הרמזים הקלים הללו, שפזלו לעבר הפרה הקדושה ביותר של הציבוריות הישראלית (עלות הנטל הביטחוני ומשמעותו המשתמעת לגבי הפרת האיזון של "חיים בביטחון" לעומת "ביטחון בחיים").

הרמזים הללו הספיקו כדי שאוכלוסיית המתנחלים תדיר עצמה מרצון מאירועי המחאה. אל הרמזים הללו התלוו כמובן תנאי מחיה טובים יותר במגזר שבמקום לרכוש קרקע לדיור – פשוט לוקח אותה.

סל הישגים מדיניים – תהליך השלום הלך

בתחום המדיני הצליחה ממשלת נתניהו לבלום את ההתקפה המרושעת של הערבים, זו המנסה בכל כוחה לדחוף את ישראל לקרן זווית שבה ישרה שלום בין ישראל ושכנותיה. ממשלת נתניהו שלחה את אבו-מאזן לזרועות החמאס העזתי, תוך שהיא חונקת את הרשות הפלשתינית בשטחי יו"ש, ומערערת את יכולת האחיזה של הרשות הפלשתינית בתוך יו"ש ובמסדרונות הדיפלומטיים ברחבי העולם. השימוש הכוללני במינוח "הם", הושרש בתקופת ממשלת נתניהו, והחזיר את הישראלים לעידן הגלותי של הפראנויה מפני השמדה ושואה, תוך הצבעה לכיוון מזרח באופן שכורך יחדיו את האירנים עם הפלשתינים. "הם", אומר נתניהו בכל הזדמנות, ומטשטש את זהותם. "הם".

ואם "הם" עובד כלפי חוץ, אז למה לא לשכפל אותו גם בבית?

סל הישגים: המרקם החברתי

"הם" של הבית זה "השמאלנים", וגם "הערבים", וגם "החרדים", וגם "התקשורת", וגם "הטייקונים", וגם "החברתיים", וגם "השופטים ובתי המשפט", וגם, וגם... בתחום הזה השיגה ממשלת נתניהו הצלחה משמעותית ביותר, ומעולם לא הייתה ממשלה שפלגנות הייתה חלק כה מהותי ממדיניותה הרשמית.

סל הישגים ביחסי חוץ: ארה"ב והמדינות המפותחות

"הם", עבד עבור הממשלה הזו גם בנושא מדיניות החוץ. זו הממשלה הישראלית הראשונה, מאז ומעולם, שהצליחה להכניס את יחסי ישראל ארה"ב למבוך של יחסים אישיים מורכבים עד כדי מצב שבו נשיא ארה"ב ונשיא צרפת חולקים ביניהם חוויות משותפות מיחסיהם עם "השקרן". זו גם הממשלה הישראלית הראשונה, מאז ומעולם, שחצתה את גבולות הדיפלומטיה והפכה את "הנושא הישראלי" לכלי משחק במערכת הבחירות האמריקנית, וזו הממשלה הישראלית הראשונה שעשתה צעדים מוחשיים שנועדו לסייע למועמדים לנשיאות להחליף נשיא מכהן.

"הם", בתחום המדיני, כלל גם את האירופאים, וגם את הקוורטט, וגם את האו"ם, וגם את כל מי שהעז להאיר את מדיניותה הדורסנית של הממשלה הזו באור של חוסר נוחות דיפלומטי.

סל הישגים: בוראט בהרי האטלס

ומלבד מדינות ידידות שהרחקנו מעלינו, היו גם מדינות שעשינו מאמצים להתקרב אליהן, כמו רוסיה של פוטין (שמשקיפים מטעם ליברמן יצאו להגנתו בבחירות לנשיאות וקוממו על ישראל את העם הרוסי), וגם הצלחות במזרח הרחוק עם סין האנטי-דמוקרטית המשגשגת באופן סימולטני גם בדיכוי זכויות אדם וגם בתמיכה הגרעין האירני. אה, וכמובן, הידידות החדשות בהרי האטלס, ושר החוץ הישראלי שמיום ליום נראה יותר כמו בוראט הישראלי שמחפש חברים לאחר שנודה מחברות במועדות המדינות המפותחות.

סל הישגים: לנו זה עלה יותר!

בתוך מניין הישגי הממשלה הזו, אפשר למנות את ההישגים הכלכליים שהביאו את מרבית מעמד הביניים למעמד של בן-ערובה בידי קבוצות שוליים (טייקונים מחד ומתנחלים מנגד), ואפשר גם למנות את ההישגים המדיניים שהביאו את ישראל למקום המפוקפק של מדינה מבודדת מבחינה דיפלומטית, שאף מדינה מפותחת אחרת אינה רוצה לארח את שר החוץ שלה.

אפשר גם למנות את ההישגים בתחום הביטחון. עם גדרות גבוהות ומודרניות העוטפות את המציאות הישראלית מכל עבר, והופכות את הבידוד הישראלי בתחום יחסי החוץ, ומתרגמות את הרס תהליך השלום עם הפלשתינים למתקן מעצר ממלכתי. מתקן המעצר הזה מקיף את המציאות הקפיטליסטית של קניוני צריכה אובססיבית. מתקן המעצר הזה מבודד את ההווייה הקולוניאליסטית-קפיטליסטית בתוך החומות, ומגן עליה בעיקר מפני עצמה, אך לא מגן עליה מפני המשמעויות החברתיות של הניכור המעמדי שמביאה עימה תרבות הקפיטליזם הקולוניאליסטי. הגדרות הבאות יגנו על האזרחים מפני שוכני הגנים הציבוריים, והגדרות שלאחר מכם יגנו על שוכני מגדלי אקירוב מפני הדיירים השחורים של דרום תל אביב. גדרות רבותי, גדרות. מחר, אולי נרימה עוד גדרות, מחוף אילת עד חוף אכזיב.

אפשר למנות בין הישגי הממשלה הזו עוד המון הצלחות מפנקס ההצלחות הפרטי של ביבי-מריונט, אבל הצלחה אחת אי-אפשר יהיה לקחת ממנו לעולם, כי זו באמת ההצלחה העיקרית שלו. הוא הצליח לגבות מאיתנו יותר. יותר עבור יוקר המחיה, יותר עבור אשליית החיים, יותר עבור אובדן חיים, ויותר עבור אובדן האמונה בעתידנו.

המחשבה שביבי-מריונט יקבל מהציבור סיבוב נוסף הופכת את בחירות 2012 לבחילות 2012.


תאריך:  07/05/2012   |   עודכן:  07/05/2012
דן אלון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבא (אוברי) אבן (איבן)   אברהים צרצור   אברהם הירשזון   אברהם זילברברג   אהוד רצאבי   אהרן אבוחצירא   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית זוארץ / Orit Zuaretz   אורית נוקד   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד א-ד`אהר   אטילה שומפלבי   אילן ליבוביץ'   אילן שלגי   איתן לבני (בנוזוביץ')   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליעזר אבטבי   אלכס מילר   אסתרינה טרטמן   אפרים תבורי   אתי לבני   בנימין אבניאל (גטשטיין)   ג'ון אדוארדס   גילה פינקלשטיין   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד מנע   דן  גרטלר   דן מרידור / Dan Meridor   דניאל הרשקוביץ   דניאל-יצחק לוי   דרור זייגרמן   הרצל שפיר   ויצמן שירי   חיים אמסלם   חמאד אבו-רביעה   חנא סוייד   טובה אילן   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהודה-מאיר אברמוביץ'   יואב מני   יוליה שמאלוב-ברקוביץ'   יוסף שגל   יוסף שפרינצק   יורם מרציאנו   יחזקאל זכאי   יעקב כהן   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק בן - ישראל   יצחק ברמן   יצחק זיגר   יצחק זיו   ישראל ישעיהו-שרעבי   כרמל שאמה-הכהן   לביב חוסיין אבו-רוכן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר זורע (זארודינסקי)   מאיר תלמי   מאיר-דוד לוונשטיין   מאשה לובלסקי   מוטי ששון   מחמוד א-נאשף   מיכאל פואה   מיכאל רצון   מיכל ליברמן-גילון   מיקי לוי / Mickey  Levy   מלי פולישוק-בלוך   ממשלת ישראל / Israel Government   מנחם אליעזר מוזס   מרדכי זר   מרטין שלאף   משה זלמן פייגלין   משה מוץ מטלון   מתנחלים   נדב פרי   נחום ניר-רפאלקס   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סופיה רון-מוריה   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עבאס זכור   עבאס זקור   עבדול-עזיז זועבי   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עינת וילף   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמירה דותן   עמרי שרון   ערי ז'בוטינסקי   פנחס לבון (לוביאנקר)   פניה (פאינה) קירשנבאום   פריג`א זוארץ   ציון פיניאן   קדיש לוז (לוזינסקי)   ראובן ברקת (בורשטיין)   רוביק דנילוביץ'   רוחמה אברהם בלילא   רון בריימן   רוני בר-און   רחל אדטו   רן בנימיני   שלום זיסמן   שלמה לביא (לבקוביץ')   שמואל תמיר כצנלסון   שרון שלום   תאופיק זיאד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בחילות 2012
תגובות  [ 15 ] מוצגות   [ 15 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
י.ש
7/05/12 17:48
 
...אין
7/05/12 21:40
2
להקיא מהמאמר הזה
7/05/12 17:49
3
י.ש
7/05/12 17:55
4
יואל ק
8/05/12 09:41
 
אזרח פשוט
8/05/12 10:48
5
כולו גזענות ורעל!
8/05/12 11:13
6
אורי עמר
9/05/12 10:36
7
ש.ש.
9/05/12 12:12
8
סובול עידן
9/05/12 12:57
 
יואל ק
9/05/12 22:57
 
עידןסובול
11/05/12 00:48
9
אברהם מערב השומרו
9/05/12 15:27
10
מקס פאואר
9/05/12 15:47
11
יוסי המבקר
9/05/12 15:56
פורום: בחירות/מפלגות כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תלמידים הציתו את חדר המורים של בית ספר בו לומד בני. הדבר הוזכר כחלק מהאלימות של סוף השבוע בחדשות ערוץ 2. כולם הזדעזעו, צקצקו בשפתותיהם ואמרי שחייבים לעשות משהו. מי שמכיר את התנהלות הדברים, יודע שהקשר בין התלמידים למורים, בין התלמידים לבית הספר, בין התלמידים להורים מתדרדר והולך. המנגנונים המנופחים של משרד החינוך עסוקים בטיפוח עצמי של המנגנון. הם עסוקים בהקלות בבחינות הבגרות כדי להציג תוצאות טובות יותר. אף אחד לא מתעניין האם התלמיד יהיה אדם יותר טוב, או יהיו לו קישורים טובים יותר לחיים.
07/05/2012  |  צביקה ובר  |   מאמרים
בהבזק של רגע החלטתי לעשות הפוגה מהנושאים הכבדים, להניח לשקרנים מקדימה ומהתקשורת, ולכתוב כמה מילים על שתי בנות שנחשפו בראיונות ארוכים במוסף השבת של מעריב (4.5.12). שתיהן מפורסמות, שתיהן הישגיות, שתיהן יפות, ושתיהן סוחבות על גבן מטען כבד: אבא מפורסם. נועה מימן ויסמין פיינגולד.
07/05/2012  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
הבחירות נמצאות בפתח והיום האלטרנטיבה היחידה לנתניהו היא מפלגת העבודה, שהופכת בסקרים למפלגה השנייה בגדולה. מפלגת העבודה בהנהגתה של שלי יחימוביץ' הצליחה לרסק את מפלגת קדימה, השאירה מאחור את מפלגתו החדשה של יאיר לפיד, והיא בדרך לעקוף גם את הליכוד כשמחנה הימין מאבד בהדרגתיות את הכוח האלקטוראלי שלו. המתחרים של שלי יחימוביץ' אינם יודעים איך להתמודד עם העובדה שהיא מובילה סדר יום אידיאולוגי חברתי כנה, ולכן ישנה נגדה מתקפה מתוזמנת ופופוליסטית בטענה שאין לה מספיק ניסיון להיות ראש ממשלה.
07/05/2012  |  דניאל גיגי  |   מאמרים
אם וכאשר יחליט מר אריה דרעי לגשת לבחירות - ועוד ברשימה עצמאית, טוב יהיה אם הציבור - ובמיוחד אלה שבשמם האריה נוא(ה)ם, ידעו את האמת על האיש ועל המחלוקת שלו עם שס בכל האמור והנוגע לעובדות.
07/05/2012  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
לאורך כל ההיסטוריה שימשו יהודים אנשי כספים ושרי אוצר. החל ביוסף במצרים שהמציא את מערכת המיסוי הראשונה בהיסטוריה האנושית, עובר דרך דון יצחק אברבנאל בספרד הקתולית וזיס אופנהיימר בדוכסות הגרמנית, וכלה באלן גרינספן, לשעבר יו"ר הפדרל ריזרב, מחליפו בן ברננקי, וסטנלי פישר שהגיע מקרן המטבע הבינלאומית לתפקיד נגיד בנק ישראל. מהו סוד ההצלחה של אנשי הכספים היהודים לדורותיהם? האם יש משהו בתפישה היהודית שתרם לחיוניות הכלכלית ולהצלחתם הפיננסית?
07/05/2012  |  הרב איתן זן-בר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
המנהיגות עדיין נעדרת [צילום: אורי פרקש]
יואב שורק
אחרי 7 באוקטובר היה ברור לכולנו שמה שהיה לא יהיה עוד - שהמנהיגות תתחלף ושנתפכח מרעיונות מסוכנים שהובילו לאסון    כל זה התכרסם לאיטו בחודשים הארוכים שעברו    ההצעה הישראלית לעסקה מלמד...
דן מרגלית
דן מרגלית
ההפרעות האלה של אנשי המשטרה יובילו במוקדם או במאוחר למלחמה אלימה בין הציבור הדמוקרטי לבינם    איני בעד, אבל יודע שזה יגיע, ורק באשמת בנימין נתניהו ואיתמר בן-גביר
אלון קוחלני
אלון קוחלני
לראשונה בעולם פורסם מחקר המציע אמת מידה להטלת אחריות פלילית על קציני ציות    יש הכרח לנקוט בדרך אחרת כדי להגן על אינטרס הציבור
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il