|   15:07:40
  רון בריימן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

דרושה תקווה מימין לליכוד

כשם שמשמאל למפלגת המרכז - הליכוד - יש ניסיונות חוזרים ליצירת כתובת להצבעה לבוחרים פוטנציאליים, כך יש צורך בכך גם מימין לליכוד, כתובת ותקווה עבור הציבור הגדול שאיננו דתי וגם איננו עוין את יהדותו. כזו היא מפלגת התקווה
30/09/2012  |   רון בריימן   |   מאמרים   |   בחירות/מפלגות   |   תגובות
נתניהו. מתעלם מנאמני ארץ ישראל [צילום: AP]

ניסיונות ההתחבבות של נתניהו:
נאום בר-אילן;
הקפאת הבנייה היהודית;
גניזה בפועל של דוח השופט אדמונד לוי;
צעדים להעדפת ה"מרידורים" על-פני ה"פייגלינים";
מגמה להתעלם מרצון מתפקדי הליכוד ולדחוק את נאמני ארץ ישראל לשולי רשימת הליכוד.

רבים מהפרשנים הפוליטיים טועים בהתייחסותם לפלגים השונים שמשמאל לליכוד כאל גוש מרכז/שמאל: הם אינם גוש, אלא אוסף של פלגים אנוכיים שטרם הוכיחו את כישוריהם, והם אינם מרכז, כי משבצת המרכז תפוסה על-ידי נתניהו אישית. הם שמאל, לפחות במובן המדיני.

ציפי לבני, המנהיגה הקודמת של קדימה, נראתה לא פעם כמי שעוקפת את זהבה גלאון משמאל. היא, וגם שאול מופז, היו"ר החדש של האופוזיציה, עושים לילות כימים כדי לפרק את המפלגה המיותרת, זו שנולדה בחטא ומתפוררת במהירות. אין פלא שיש המצפים שאהוד אולמרט, העבריין שהורשע ושדרכו חזרה לפוליטיקה נפתחה באמצעות גזר דין שיש עמו קלון, יתגייס כדי לאחד את השמאל סביבו ולהנהיגו ברוח מרצ. על-רקע החידלון של "גוש" מופז/לבני/לפיד, המנהיגה החרוצה של מפלגת העבודה מצליחה בשלב זה להוכיח שמפלגתה איננה עוד אבודה.

הגה המדינה בידי פרס וברק

משבצת המרכז תפוסה? אכן כן. במיומנות רבה, אם כי בלתי-תקינה ובלתי-מובנת, נתניהו ניווט את עצמו אל המרכז המדויק של המפה הפוליטית. שוב ושוב הוא מאפשר לשמעון פרס, האיש שהמיט על ישראל את אסון אוסלו ומלחמת אוסלו, ולאהוד ברק, האיש שתפקודו הלקוי כראש ממשלה הביא לתוצאותיה הקשות ולקורבנותיה הרבים של אותה מלחמה, להוביל אותו ואת ממשלתו.

שני ראשי הממשלה לשעבר, שוורים מועדים מן העבר, קיבלו ממנו את ההגה, ללא בסיס חוקי או ענייני למעורבותם בתפקידים לא להם. הוא אף מגבה את אהוד ברק במשימת השוטר הרע: התנכלות להתיישבות היהודית והפרחת בלוני ניסוי של התכנסות-2. אבל, נתניהו לא נבחר להיות השוטר הטוב באותו משחק תפקידים מכוער. הוא נבחר כדי לשנות כיוון, ואת זה לא ניתן לעשות עם שתי אבני הריחיים הללו על צווארו.

ניסיונות ההתחבבות של נתניהו

למרבה הצער, בנימין נתניהו מנסה להתחבב יתר על המידה על המעצבים האחידים וה"דמוקרטיים" של דעת הקהל, ערוצי השמאל הקורסים, שגם אחרי כמעט ארבע שנים אינם מקבלים את עובדת בחירתו לראשות הממשלה, וממשיכים לראותו כמי שהעביר את השלטון במדינת היהודים מן השמאל ה"לגיטימי" (מרצ/העבודה/קדימה) אל הימין שכביכול איננו לגיטימי. הנאורים בעיני עצמם למעשה אינם מקבלים את תוצאות בחירות 2009: הם מנסים לכפות על ראש הממשלה ללכת בתלם שלהם - "פתרון" שתי המדינות - ובניגוד למצע שלפיו קיבל את תמיכת מרבית הציבור.

ניסיונות ההתחבבות הללו כוללים: נאום בר-אילן, הקפאת הבנייה היהודית, גניזה בפועל של דוח השופט אדמונד לוי, צעדים להעדפת ה"מרידורים" על-פני ה"פייגלינים", מגמה להתעלם מרצון מתפקדי הליכוד (כפי שעשה שרון) ולדחוק את נאמני ארץ ישראל לשולי רשימת הליכוד. באופן בלתי-מפתיע, דווקא במעשה כוחני ואנטי-דמוקרטי זה הוא זכה לגיבויו של עדר התקשורת, הרואה בו את הרע במיעוטו בהשוואה לפייגלין.

האם זהו רצון מצביעי הליכוד? לא! רובם מאמינים ומבינים ש"חזון" הבריחה והגירוש מלב ארץ ישראל אינם יהודיים ואינם דמוקרטיים, אינם מוסריים ואינם ציוניים, אינם מעשיים - ואפילו אינם מובילים לשלום, אלא מגבירים את סחטנות האויב, ואין הבדל בין האויב מעזה והאויב מרמאללה.

אסור לנתניהו להתעלם מנאמני ארץ ישראל, גם אם מעשה כזה יקנה לו אהדה - זמנית ובוגדנית! - בקרב הנאורים בעיני עצמם. אם נתניהו ימשיך לפעול כך, במקום להישען על תחושותיו והצבעתו של הרוב המפוכח בציבור הבוחרים הישראלי, הוא עלול להחליש במו ידיו את יכולתו לעמוד מול הלחץ האמריקני הצפוי.

כתובת הצבעה לבוחרים פוטנציאליים

לעתים נראה שנתניהו מנסה לברוח מן הדימוי של מנהיג הימין ואף נוטה לשכוח את ההבחנה החשובה: גם כאשר הימין בממשלה הוא לא בשלטון, ואין זה משנה מי ראש הממשלה מטעם הימין או ה"ימין". רק שרון זכה ללגיטימיות ונשמר כאתרוג, אבל רק כאשר הפך לקבלן הביצוע של חזון השמאל: גירוש יהודים מבתיהם בארצם.

לנוכח התמרכזות הליכוד בראשות נתניהו יש צורך באופוזיציה מימין, כזו שתיתן ביטוי פוליטי לבוחרים המצויים מימין לליכוד, ושאינם דתיים. פלגי הציונות הדתית כבר הוכיחו, במעשיהם ובמחדליהם, שאין להם עניין ו/או אמון בימין החילוני, עד כדי כך שבאופן מודע ומתוך התנשאות הם מוותרים על קולותיו של ציבור גדול זה. מצד שני, ציבור לאומי זה אינו מסוגל להצביע עבור מפלגות שבהן הדתיות - להבדיל מן היהדות - מושלת בכיפה.

כשם שמשמאל למפלגת המרכז - הליכוד - יש ניסיונות חוזרים ליצירת כתובת להצבעה לבוחרים פוטנציאליים, כך יש צורך בכך גם מימין לליכוד, כתובת ותקווה עבור הציבור הגדול שאיננו דתי וגם איננו עוין את יהדותו. כזו היא מפלגת התקווה.

גילוי נאות: הכותב הוא מיוזמי ומקימי מפלגת "התקווה" ודובר המפלגה.
הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי בשנים 2005-2001.
תאריך:  30/09/2012   |   עודכן:  30/09/2012
ד"ר רון בריימן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבא (אוברי) אבן (איבן)   אברהים צרצור   אברהם הירשזון   אברהם זילברברג   אדמונד לוי   אהוד ברק   אהוד רצאבי   אהרן אבוחצירא   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית זוארץ / Orit Zuaretz   אורית נוקד   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד א-ד`אהר   אטילה שומפלבי   אילן ליבוביץ'   אילן שלגי   איתן לבני (בנוזוביץ')   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליעזר אבטבי   אלכס מילר   אסתרינה טרטמן   אפרים תבורי   אתי לבני   בנימין אבניאל (גטשטיין)   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   ג'ון אדוארדס   גילה פינקלשטיין   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד מנע   דן  גרטלר   דן מרידור / Dan Meridor   דניאל הרשקוביץ   דניאל-יצחק לוי   דרור זייגרמן   הרצל שפיר   ויצמן שירי   זהבה גלאון   חיים אמסלם   חמאד אבו-רביעה   חנא סוייד   טובה אילן   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהודה-מאיר אברמוביץ'   יואב מני   יוליה שמאלוב-ברקוביץ'   יוסף שגל   יוסף שפרינצק   יורם מרציאנו   יחזקאל זכאי   יעקב כהן   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק בן - ישראל   יצחק ברמן   יצחק זיגר   יצחק זיו   ישראל ישעיהו-שרעבי   כרמל שאמה-הכהן   לביב חוסיין אבו-רוכן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר זורע (זארודינסקי)   מאיר תלמי   מאיר-דוד לוונשטיין   מאשה לובלסקי   מוטי ששון   מחמוד א-נאשף   מיכאל פואה   מיכאל רצון   מיכל ליברמן-גילון   מיקי לוי / Mickey  Levy   מלי פולישוק-בלוך   ממשלת ישראל / Israel Government   מנחם אליעזר מוזס   מרדכי זר   מרטין שלאף   משה זלמן פייגלין   משה מוץ מטלון   נדב פרי   נחום ניר-רפאלקס   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סופיה רון-מוריה   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עבאס זכור   עבאס זקור   עבדול-עזיז זועבי   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עינת וילף   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמירה דותן   עמרי שרון   ערי ז'בוטינסקי   פנחס לבון (לוביאנקר)   פניה (פאינה) קירשנבאום   פריג`א זוארץ   ציון פיניאן   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קדיש לוז (לוזינסקי)   ראובן ברקת (בורשטיין)   רוביק דנילוביץ'   רוחמה אברהם בלילא   רון בריימן   רוני בר-און   רחל אדטו   רן בנימיני   שאול מופז   שלום זיסמן   שלמה לביא (לבקוביץ')   שמואל תמיר כצנלסון   שמעון פרס / Shimon Peres   שרון שלום   תאופיק זיאד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דרושה תקווה מימין לליכוד
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ספי סגל
30/09/12 11:53
 
אריה זריצקי
1/10/12 21:08
 
כיף לאיסלם הנאצי
2/10/12 08:34
2
מזכיר_המדינה
30/09/12 15:10
3
דניאל סבלדי
30/09/12 19:32
4
בתיה
1/10/12 00:01
5
דאגנית
1/10/12 21:27
6
הלל ויס
1/10/12 21:34
 
שמואל פישר
2/10/12 09:08
7
אחת מהעם
1/10/12 21:54
8
שלמה המגיב
2/10/12 10:59
 
שמואל פישר
2/10/12 17:21
 
שלמה המגיב
2/10/12 19:33
 
בתיה
2/10/12 22:45
9
רפניל
3/10/12 09:59
10
שלמה כ"ץ
3/10/12 10:36
פורום: בחירות/מפלגות כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כפי שהצבענו בפרשת וילך, המפתח לקישור בין שתי הפרשות נעוץ במילה 'שירה'. הן במשמעות המוסיקלית והן במשמעות הלירית התורה קרויה שירה. הדגשנו את המימד החוויתי, כמו גם את אלמנט ההתחדשות, החיוניות וההתרעננות שמעניקות מצוות התורה. פרשת האזינו כוללת בתוכה תוכחות רבות. למרות זאת היא קרויה שירה. בתפיסה הכוללנית, שעליה מצביע רבי נחמן מברסלב - ואשר מונחת ביסוד תורתנו הקדושה - הנפילה היא תמיד מנוף לצמיחה ולהתחדשות.
30/09/2012  |  ציפי לידר  |   מאמרים
12 שירות בתנ"ך: ברכת יעקב [בראשית מ"ט, ב'-כ"ז]; שירת הים של משה [שמות ט"ו, א'-י"ט]; שירת הים של מרים [שמות ט"ו, כ"א]; שירת הבאר [במדבר כ"א, י"ז-כ']; שירת חשבון (במדבר כ"א, כ"ז-ל']; שירת האזינו [דברים ל"ב, א'-ל"ג]; ברכת משה [דברים ל"ג, ב'-כ"ט]; תפילת חנה [שמואל א', ב', א'-י']; קינת דוד [שמואל ב', א', י"ז-כ"ז]; שירת דוד [שמואל ב', כ"ב, ב'-כ"א]; דברי דוד האחרונים [שמואל ב', כ"ג, א'-ז']; תפילת יונה [יונה, ב', ג'-י'].
30/09/2012  |  ציפורה בראבי  |   מאמרים
שמאלמרט - זוכרים? השמאל רוצה בשובו של אולמרט. העובדה שהאיש מושחת לא מפריעה. עת צרה היא לצבועי השמאל, ואין זה הזמן לדקדק בקטנות. כמו שזה נראה, הוא היחיד עם הסיכוי. הוא כבר היה ראש ממשלה, ועל-פי פרסומים זרים, יש בעברו החלטה מוצלחת ברמה היסטורית, והכי חשוב - אין בסביבה מי שיכול.
30/09/2012  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
במשך העשורים שחלפו מאז הקמתה השקיעה מדינת ישראל כל מאמץ אפשרי על-מנת לייצר לעצמה "אופציה גרעינית" כאמצעי הרתעה אולטימטיבי למניעת מימושו של החשש שאויביה הצרים עליה מכל עבר ינסו לחולל שואה שנייה שתאיים על קיומו של העם היהודי ועל מולדתו המתחדשת. במסגרת פעילות אינטנסיבית וממוקדת זו חקרו מדענים ישראלים רבים וטובים את התחום האטומי, פענחו את סודותיו הכמוסים ואף השיגו בו הישגים שתהילתם הלכה לפניהם בכל העולם.
30/09/2012  |  עמי דור-און  |   מאמרים
בהחלט שאלה לא טריביאלית המחייבת תשובה. זה נשמע מדהים: מה קרה לו, למען השם? איך אדם כל כך פטריוט הופך להיות מעין נציג של "כנופיית הון-שלטון" ומקדיש את כל מאודו כדי למכור לחבריו החדשים את המדינה במחירי סוף עונה?... כאחוז אמוק הוא מפריט אותנו לדעת, כל דבר שזז הוא מפריט, אפילו את ההפרטה הוא הפריט. מה קרה, היפנטו אותו?
30/09/2012  |  אהרון שחר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות/מפלגות  /  מי ומי  
משרד המדע והפוליטיקה  /  איתמר לוין
תפקיד השר להגנת העורף הוצע לדיכטר  /  עידן יוסף
מיט רומני: פול ראיין - המועמד לסגן הנשיא  /  איציק וולף
חנן קריסטל מטעה את המאזינים  /  יואב יצחק
זריקת מרץ למפלגה גוססת  /  סופיה רון-מוריה
הסוס לא יתרגל  /  ספי סגל
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il