|   15:07:40
  יובל ברנדשטטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

דברים או דורבנות? <br>

למה מתכוונים פוטין ואובמה כשהם "מדברים אל העם" מדאיג מאוד שארצות-הברית נוהגת להתערב צבאית בענייניהן הפנימיים של מדינות
22/09/2013  |   יובל ברנדשטטר   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
אובמה. מתערב [צילום: AP]

אינטרסים חיוניים
אין לאפשר לשקריהם של מנהיגי העולם למנוע מאיתנו לזהות את האינטרסים החיוניים שלנו ולשמור עליהם.

כשהיינו קטנים התחרינו בבדיחות שיא החוצפה. שיא החוצפה היא להתפנות לפני הדלת ואז להקיש עליה ולבקש נייר טואלט. זה מה שעשה הנשיא פוטין לעמיתו-אויבו ברק חוסיין אובמה.

הנשיא הרוסי נשא את דברו אל העם האמריקני מעל דפי הניו-יורק-טיימס - עיתון הבית של המפלגה הדמוקרטית, שופרו הקבוע של הנשיא אובמה - היישר אל קהל הבית של הנשיא, מעל לראשו של הנשיא ובית הנבחרים האמריקני. מסה ארוכה של שקרים, עיוות האמת, רהב וחוצפה שקשה למצוא מעל דפי עיתון מכובד, אלא אם הכותב חש עצמו מאוד מאוד בטוח ומושא הכתבה מצוי במצוקה כה קשה, עד כי נעתקו המילים מפיו. הנה מספר פנינים, ובסוגריים - האמת.

  • רוסיה קידמה דו-שיח שיאפשר לסורים לפתח תוכנית פשרה למען עתידם. (רוסיה סיפקה למשטר הסורי את כל כלי המשחית והטכנולוגיה הדרושה כדי להרוג כמות מרבית של מורדים)ץ

  • איננו מגנים על המשטר הסורי, אלא על החוק הבינלאומי. (בדיוק כמו החוק הבינלאומי בצ'צ'ניה, בגאורגיה, שם הפכו ערים שלמות לעיי חרבות.)

  • עלינו להשתמש במועצת הביטחון של האו"ם ומאמינים כי שימור החוק והסדר בעולם סבוך וסוער היא אחת הדרכים המועטות שנותרו למניעת גלישתו של הסדר הבינלאומי לתוהו ובוהו. (הפלת כל הצעה במועצת הביטחון שיש בה משום שימת קץ לטבח ההדדי בסוריה, או עצירת הצטיידותה של אירן בנשק גרעיני).

  • החוק הוא החוק! (אלא כאשר נוח לנו לצפצף עליו).

  • על-פי החוק הבינלאומי, השימוש בכוח מותר רק להגנה עצמית או על-פי החלטת מועצת הביטחון. כל שימוש אחר יוגדר כתוקפנות. (גאורגיה תקפה כמובן את רוסיה, והפלישה אליה במאות טנקים והפצצתה של טביליסי היו הגנה עצמית. מלחמת ההגנה העצמית של ישראל היא תמיד תוקפנות נגד המדינות הערביות שוחרות השלום).

  • אין ספק כי מישהו השתמש בגז עצבים בסוריה. אך יש כל הסיבות להאמין כי לא הצבא הסורי הוא שעשה בו שימוש, אלא דווקא המורדים, כדי להשיג תגובה של תומכיהם רבי העוצמה. יש מידע שלפיו אותם לוחמים מכינים עוד התקפה, נגד ישראל. (מזה שני עשורים שסוריה צוברת את מאגר הנשק הכימי הגדול בעולם בטכנולוגיה רוסית-סובייטית. וכל אותם עשורים כשסוריה מאיימת ללא הרף להשמיד את ישראל בבוא היום, הרוסים שתקו כמו דגים - וסיפקו טכנולוגיה גרעינית לאירן וטילי קורנט לחיזבאללה).

  • מדאיג מאוד שארצות-הברית נוהגת להתערב צבאית בענייניהן הפנימיים של מדינות. (אנו הרוסים מעולם לא התערבנו, חוץ מהצבת יועץ בכל פלגת נ"מ סורית, אלפי יועצים צבאיים בכל התחומים, והגדרת נמל צבאי בטרטוס, סוריה, כנמל רוסי לכל דבר ועניין).

  • מיליונים ברחבי העולם אינם רואים באמריקה מודל של דמוקרטיה, אלא בריון המסתמך על כוח בלבד, הבונה בריתות תחת הסיסמה "אתה איתנו או נגדנו". (ואילולא הייתה ברית נאט"ו, היינו מזמן פולשים לאירופה, לאחר שהשתמשנו בערבים, בווייטנאמים ובקמבודים כבשר תותחים כדי לבדוק את יכולות הנשק שלנו).

  • הכוח הוכח כחסר ערך וחסר משמעות. אפגניסטן מועדת, לוב חולקה לשבטים עויינים, מלחמת האזרחים בעירק נמשכת, עשרות נהרגים מדי יום. בארה"ב רבים הם התוהים על המקבילות שבין עירק וסוריה, ושואלים מדוע על ממשלתם לשוב ולעשות אותן שגיאות. (מאפגניסטן הוציא אותנו רק הכוח, מעירק יצאו האמריקנים רק בכוח הטרור האירני, ואנו חוששים שהם, או ישראל, יחסלו בכוח את בני בריתנו האירנים שהבטיחו לעזור לנו במלחמה נגד האיסלאם הקיצוני בקווקז בשיטות המיוחדות לשיעים בבואם לחסל את הסונים)

עד כאן שקרי פוטין מעל דפי העיתון לאנשים החושבים של ניו-יורק.

הוא מתנשא ועלינו יהיה לתת

אבל אין לו לנשיא ארה"ב להלין על כי יריבו הגיאופוליטי, איש הק.ג.ב., שהפך את רוסיה מניסיון לבנות דמוקרטיה לעריצות של מאפית הק.ג.ב., מדבר אל העם האמריקני מעל לראשו, ושם אותו ללעג ולקלס בקרב העמים שנסמכים על אמריקה. הרי אובמה בעצמו עשה אותו דבר לבנימין נתניהו כשבא לירושלים ונשא דברים אל העם בישראל מעל לראשה של הכנסת. הנה מספר פנינים מפיו של הנשיא האמריקני:

  • יותר מכל ציפיתי להזדמנות לדבר ישירות אליכם, העם הישראלי, במיוחד כל הצעירים, על להיסטוריה שהביאה אותנו לכאן ועל העתיד שאתם תיצרו כאן בשנים הבאות. (אני האחד והנבחר יכול להסביר לכם טוב יותר מנבחריכם מה טוב בשבילכם).

  • סיפור פסח גם מכיל בתוכו את הניסיון האנושי כולו, על כל הסבל והגאולה. הוא מהווה חלק משלוש הדתות הגדולות - יהדות, נצרות ואיסלאם - הרואות באברהם מייסדן ובירושלים את עיר הקודש. (כמי שגדל על ברכי האיסלאם, אני יודע שניכסנו לעצמינו גם את אברהם וגם את ירושלים, ועל-פי הדוגמה האיסלאמית אברהם וישו הם מוסלמים ולא יהודים).

  • אמריקה גם תעמוד על כך שלעם הסורי יש הזכות להשתחרר מאחיזתו של רודן המעדיף לרצוח את בני עמו מאשר להרפות מן השלטון. (נתעקש עד שיתברר כי פוליטית לא כדאי להתעקש.

  • ראשית, השלום הוא הכרחי. למעשה, זוהי הדרך היחידה לביטחון אמיתי... בהתחשב בדמוגרפיה מערבה לירדן, הדרך היחידה לשרידותה ושגשוגה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית היא בקיומה של פלשתין עצמאית וחיונית. (האמת היא שאמריקה מעורבת במלחמות כבר 240 שנה, שהשלום כביטחון הוא שלום מינכן, שהדמוגרפיה יכולה להשתנות בדיוק כמו בסוריה עם שבעה מיליון פליטים, ואל תשתעשעו אפילו ברעיון שירדן היא פלשתין, ושעליה לקחת אליה את אזרחיה שהותירה בצד הזה של הירדן ללא אזרחות).

  • השלום חייב להיעשות בין עמים, לא רק בין ממשלות. (ואני יודע שהשלום האיסלאמי הוא כניעה לאיסלאם, ואני יודע שראש הממשלה שלכם יודע זאת, ולכן אני משקר לכם ישירות).

  • שנית, שלום הוא צודק. אין ספק שישראל עמדה נוכח פלגים פלשתינים שפנו לדרך הטרור ומנהיגים שהחמיצו הזדמנויות היסטוריות. (ואני יודע שצדק מוסלמי הוא עליונות של מוסלמים, שאין פלגנות פלשתיניות למען השלום, שהטרור הוא מכשיר של הג'יהאד, ושהמנהיגים לא ויתרו על שום הזדמנות לנהוג בדיוק כפי שהאיסלאם דורש מהם).

  • אלא שעליכם להכיר בזכות הפלשתינית להגדרה עצמית ולצדק. שימו עצמכם בנעליהם - הביטו על העולם דרך המשקפיים שלהם. (בנעליהם דשו את היהודים בכל הזדמנות, והמשקפיים שלהם הם משקפי הצדק המוסלמי - יהודים כבני חסות הנתונים לדמי חסות, ואני משקר לכם באשר למה שהם באמת רואים במשקפיים שלהם - פלשתין ללא יהודים).

  • כפי שהיהודים בנו מדינה על מולדתם, כך לפלשתינים יש הזכות להיות עם חופשי בארצם. (אם כי אני יודע היטב כי הארץ שעליה הם יושבים היא לב הארץ היהודית, וזכותם לשבת היא זכות הצדק המוסלמי, וכי מדינת ירדן היא פלשתין).

  • אני יודע כי יש לכם חילוקי דעות עם הרשות הפלשתינית, אך אני מאמין שיש לכם שותף אמיתי בדמותם של הנשיא עבאס וראש הממשלה פיאד. (עבאס ששלח מרצחים להרוג אמריקנים בחרטום, שהסביר כיצד שלום אוסלו הוא שלום חודייביה ופיאד שכבר אינו ראש ממשלה).

  • פלשתינים רבים, כולל צעירים, שוללים את האלימות כאמצעי להשיג את שאיפותיהם. (ותקוותיהם שאני, אובמה, אשיג עבורם ללא קרב - את תקוותם לזכות הפלישה, המוקנית למוסלמי מטבע ברייתו).

  • (ה)נקודה השלישית בדברי: השלום הוא אפשרי. (למרות שאין מדינה ערבית שהיא במצב של שלום, לא פנימי ולא חיצוני, אבל לשקר לכם מותר, ואף מצווה).

  • משא-ומתן הוא הכרחי, אבל יש מעט מאוד מסתורין באשר לתוצאתו הידועה מראש: שתי מדינות לשני עמים. (ראש הממשלה שלכם, שאמר כי מדינה פלשתינית יכולה להיות רק במקום מדינת היהודים, צודק, אבל לי מותר לכפות עליכם, כי אני הוא העליון, ואתם היהודים - פתאים בני חסות, מן הנשיא שלכם ומטה).

  • על הישראלים להכיר בכך שתנועת ההתנחלות המתמשכת נוגדת את צו השלום (ומי שיקבע מהי התנחלות - בחיפה, בעכו, בירושלים או בעפרה - יהיה אני, כראות עיני, כדעתי המשתנה מדי פעם בפעם).

  • כפוליטיקאי אני יכול להבטיח לכם שמנהיגים פוליטיים לא יטלו סיכונים אם העם לא ידרוש זאת מהם. אתם חייבים ליצור את השינוי שאתם רוצים לראות בהתרחשותו. (אל תאמינו לתוצאות הבחירות שלכם. אני אומר לכם מה אתם צריכים לדרוש, על-פי ראות עיני).

אובמה עמד לפני קהל של אומרי הן שנבחר בקפידה, ואמר לעם ישראל כי זכותו של עם זר על אדמת ארץ ישראל שרירה וקיימת, וכי עליהם לפעול נגד התהליך הדמוקרטי, נגד ראש הממשלה הנבחר, כדי למסור לאויבי היהודים את ארץ ישראל על מגש של כסף - כי הוא, הנבחר, יודע טוב יותר מן הציבור היהודי מה טוב בשבילו. לעומתו פוטין, שניכס לעצמו את הניו-יורק טיימס כדי לקדם את האינטרסים של האימפריה הרוסית המתחדשת, הוא עדין, משקר בפחות בוטות. ההתנשאות שנקט הנשיא האמריקני בדברו אל העם היהודי מעל לראשיהם של נבחריו מעידה על זלזול עמוק גם בעם, גם בדמוקרטיה היהודית, וגם בשכל הישר הדורש שלא לחזור על ניסוי שנכשל שוב ושוב, ועל סיסמאות שכבר הוכחו כבלתי מציאותיות.

יש קשר אמיץ בין פוטין לאובמה. שניהם רואים לעצמם את הזכות לשקר במצח נחושה על-מנת להשיג את מטרותיהם. לנו נותר רק להקשיב היטב למסר הסמוי, ולכלכל את מעשינו בהתאם לאינטרסים שלנו - השוללים מדינת אויב בלב הארץ.

לאתר מגזין מראה
ד"ר יובל ברנדשטטר הוא רופא ילדים, תושב הנגב, פובליציסט ומחבר הספר "Joe's trial".
תאריך:  22/09/2013   |   עודכן:  22/09/2013
יובל ברנדשטטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דברים או דורבנות?
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דאגנית
22/09/13 18:38
 
מוטי מ.
22/09/13 22:02
2
הניה
22/09/13 19:33
3
יפה מאוד
25/09/13 21:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
חייל צה"ל, סמל תומר חזן (20) מבת ים, נחטף ונרצח על-ידי מחבלים. גופתו הוסתרה מצפון לכפר סינריה בתוך בור מים. כך הותר לפרסום, לאחר מצוד שנערך על-ידי כוחות הביטחון. בשעות הבוקר (שבת, 21.9.13) כבר פשטו שמועות בנושא, אך דבר החטיפה והרצח נאסרו לפרסום.
21/09/2013  |  יואב יצחק  |   חדשות
בבוקה ובמבולקה, שיוצרים המתנחלים בשכונת שיח' ג'ראח בירושלים בסיוע רב של משרד השיכון, זוהרת כניצוץ של אור דמותו של עורך הדין מיכאל בן יאיר, לשעבר היועץ המשפטי לממשלה. אני חושש מאוד שאת הניצוץ הזה עומדים לכבות. על כך אני מצר וכואב.
20/09/2013  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
צופי הטלוויזיה משנות ה-70 זוכרים. אי-אפשר שלא, שהרי באותם ימים, היה רק ערוץ אחד. הייתה לו תוכנית שההגדרה "מיתולוגית" מתאימה לה. ביחד עם אליהו הכהן הנחה דן אלמגור את התוכנית "שרתי לך ארצי", שבה הציג שירים עבריים.
20/09/2013  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
שורת סגני שרים וחברי כנסת מן הליכוד מחשקים את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מימין וקוראים לו להבהיר בנאומו המתוכנן בעצרת הכללית של האו"ם ובפגישתו עם נשיא ארצות הברית כי ישראל לא תסכים לויתור נוסף על שטחי מולדת.
20/09/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
בצומת תפוח שבשומרון סיכלו (יום ד', 18.9.13) המשטרה וצה"ל פיגוע דקירה. איש לא נפגע. פלשתיני שהגיע למחסום עורר את חשדם של אנשי הביטחון, ובכליו נמצא אקדח מאולתר.
18/09/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il