לפרויקט הרכבת לאילת, הנתמך על-ידי ישראל כ"ץ ו
בנימין נתניהו, יש מתנגדים רבים, לדוגמה: "אורי אדירי מאגף התקציבים באוצר: קו הרכבת לאילת נבדק ב-19 תסריטים, החל מתחזיות שמרניות ועד לתחזיות מאוד מרחיבות לגבי כמות הנוסעים והסחורות. בכולם הקו נמצא לא כדאי למשק" (ynet).
בעמימות ובלי שהמדיה מבליטה את הנושא, אישרו חמישה שרים מתוך ועדה ממשלתית, את הפרויקט הסודי למחצה של סלילת רכבת לאילת. פרויקט ש"יימשך חמש שנים ויעלה 7 מיליארד
שקל" - זה למי שמאמין. למי שלא מאמין, זה יימשך זמן בלתי ידוע ויעלה מעל 30 מיליארד שקל. וקרוב לוודאי שייתקע באמצע הדרך וכל הכסף ילך לטמיון. כך קרה עם הרכבת הקלה בגוש דן - פרויקט שהיה במהלך הקמתו ובוטל אחרי שנות עבודה ובזבוז של מיליונים והפרת חוזה על-ידי
משרד התחבורה לחברת בומברדייה הקנדית כולל קנסות ששילמה ישראל לחברה.
השר כ"ץ ומפעלותיו
בנוסף לכישלון ולבזבוז הכספים של הרכבת הקלה, שהתחלות הבנייה שלה היו בזבוז מיליונים, שהיא כישלון שחזר על עצמו, כישלון התובע כספים מכיסינו ואחראי בין השאר למיסים הכבדים שאנחנו משלמים (על חובות המדינה) ועוד נשלם ללא סוף.
בזבוז כספים מהדהד וחוצפה שאין להבינה הוא פרויקט רכבת תל אביב-ירושלים, פרויקט משרד התחבורה שהתנהלותו משתווה בעלויות כמעט לפרויקט של בניית טיל לנחיתה על המאדים. גם זה פרויקט שאף אחד לא יודע כמה שנים יימשך, כמה כסף זה עוד יעלה... לאחרונה נעצר הפרויקט בגלל טעות בעבודות המתווה ושוב, קו רכבת זערורי של 37 ק"מ בסך-הכל, שהתחיל בשנת 2005 ותאריך הסיום הוא 2017 וכבר עלה הון תועפות ללא קשר לעלות נורמלית של פרויקט קטן מסוג זה, נמשך לאין סוף וחורג מהתקציב המתוכנן.
בשתי הקדנציות של השר כ"ץ נבנו כבישים שאף הם עלו מעל ומעבר לעלותם הריאלית, בשל רשלנות וחוסר מקצועיות. כל אזרח יודע כמה "נוח" לנסוע ב
רכבת ישראל, יודע כמה פעמים הגיע לתחנה ואין רכבת ועוד שלל נסים ונפלאות. בקיצור, כל אזרח יודע שתחום התחבורה מפגר אחרי כל העולם בחמישים שנה לפחות!!!
הפוסט של ח"כ איתן כבל בפייסבוק מתאריך 6 באוקטובר 2013: "הממשלה אמורה לאשר היום את הפרויקט הרכבת לאילת. פרויקט עצום בסדר גודל ישראלי, שעבר מתחת לראדאר הציבורי ללא דיון רציני וללא ששאלו שאלות חשובות כמו: מה יהיה התוואי של הרכבת? מי יבנה אותו? כמה הוא יעלה למדינה? האם יגרום לנזקים סביבתיים ואם כן לאיזה?
"אי לכך יזמתי הבוקר דיון דחוף בנושא בוועדת הכלכלה, של הכנסת. אני לא מתנגד לרכבת לאילת. אבל אני גם לא יכול לתמוך בה, לפני שאני והציבור כולו, נקבל את מלוא המידע. ראוי שאת התשובות לשאלות הרבות שעולות מסביב פרויקט זה, נקבל בטרם יצא הפרויקט לפועל על-מנת למנוע ועדת החקירה הבאה, שתבחן, כיצד התקבלו ההחלטות בנושא?".
שאלות לשר כ"ץ, לשר האוצר ולראש הממשלה: - מדוע, שוב, מאשרים פרויקט בחוסר שקיפות? כפי שאומר איתן כבל, "מתחת לראדאר"?
- מי משתף פעולה עם השר באישור הפרויקט ללא מחקר רציני על ההתנהלות העתידית של פרויקט ברמה כזו? ולמה?
- איפה שר האוצר? האם הוא מיודע בנושא הרכבת או שזה עוד דבר שהוא יגלה יום אחד בדה-מארקר, או בפייסבוק, או מי יודע איפה?
- האם ועדת השרים שהצביעה בעד הפרויקט יודעת מאין יבוא הכסף? כמה כסף יעלה הפרויקט? מי יבצע את העבודות? כמה זמן אלו יימשכו? מי ישלם עבור הגירעונות והעיכובים שחוזרים על עצמם אצלנו בכל תחום? מדוע כל מה שקשור לפרויקט הזה סמוי מעינינו?
אזהרה למעמד הביניים
כמו עד היום, ולאחרונה במיוחד, מעמד הביניים משלם מכיסו את כל כישלונות השלטון. המיסים כבדים והחיים נעשו בלתי נסבלים לחלק לא קטן של משפחות בישראל. שר האוצר החדש, האיש שאמור היה לשפר את מצב האזרח ממעמד הביניים, ממשיך במדיניות הישנה. העתיד מסתמן ללא שינוי ועם סבירות גבוהה שהמיסים ימשיכו להכביד יותר ויותר על הכיס המצומק של האזרח העובד.
אם פרויקט הרכבת לאילת אכן יצא לדרכו ולפי "מבחן התוצאה" של הפרויקטים של משרד התחבורה, בחמש השנים האחרונות - ראו הוזהרתם - ברמת התפקוד של הפרויקטים: רכבת ישראל, הרכבת הקלה, הרכבת מתל אביב לירושלים והרמה הכללית של מצב התחבורה בישראל - ההפסדים של הפרויקט הבא הם על חשבוננו. המיסים הבאים צפויים לנו יחד עם ועדת החקירה שתחקור - ללא תוצאות - את הכשלים של הרכבת לאילת.
מכיוון שזה הפרויקט הגדול ביותר בתחום התחבורה העתידית בארץ (זאת לפני ששופרו אמצעי התחבורה הנוכחיים ברחבי הארץ שאינם נותנים מענה לצרכי אזרחי המדינה), מן הראוי שראש הממשלה ושר האוצר ידווחו לאזרחים העלובים מהי התוכנית ואת כל הפרטים הכלכליים והטכניים של הפרויקט הענק הזה. כך עושים במדינות דמוקרטיות.