|   15:07:40
  אורי מילשטיין  
חוקר מערכות צה"ל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
[צילום: AP]

ביום ה-7 באוקטובר צה"ל לא תפקד בגלל תופעת "הראש הקטן"

דיון עומק עם שמוליק פרלמן, רס"ן בדימוס מחיל-הים, מהנדס ומפתח אמצעי לחימה, הטוען שצה"ל, מחוץ לחיל-הים, לא תפקד ב-7 באוקטובר בגלל תופעת "הראש הקטן". חיל-הים כן תפקד, כי בחיל זה כל רב-חובל הוא רמטכ"ל בכלי השיט שלו
27/02/2024  |   אורי מילשטיין   |   פודקאסטים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

דיון עומק עם שמוליק פרלמן, רס"ן בדימוס מחיל-הים, מהנדס ומפתח אמצעי לחימה, הטוען שצה"ל, מחוץ לחיל-הים, לא תפקד ביום הטבח של ה-7 באוקטובר בעוטף עזה, בגלל תופעת "הראש הקטן". חיל-הים כן תפקד, כי בחיל זה כל רב-חובל הוא רמטכ"ל בכלי השיט שלו. בשאר הזרועות והחילות כל מפקד מעביר את המידע ואת האחריות לבכיר ממנו. הבכירים ביותר אינם נמצאים בשטח ואינם יודעים מה לעשות. תופעה זאת קיימת, במידה יותר קטנה, בכל הארגונים ההיררכיים. בצבאות היא חמורה יותר בגלל נְהָלים קשיחים ומשמעת חמורה. ב-7 באוקטובר החמאס השמיד את רשת הקשר הצה"לית, "הראש הקטן" חגג, הגיע לשיא איוולתו וגרם לקטסטרופה.

שיחות על מלחמת "חרבות ברזל" - [קישור]

שיחות עם שמוליק פרלמן - [קישור]

שיחות עם אדם פדר - [קישור]

שיחות עם אלכסנדר פפקוב - [קישור]

שיחות עם תת-אלוף בדימוס אמציה חן - [קישור]

שיחות עם פרופ' אבי דיסקין - [קישור]

שיחות על מלחמת לבנון השנייה - [קישור]

שיחות על רצועת עזה - [קישור]

שיחות על צה"ל בדרום לבנון - [קישור]

שיחות על השריון בצה"ל - [קישור]

שיחות על חיזבאללה - [קישור]

שיחות על אהוד ברק - [קישור]

על הוויית הצבא והמלחמה אפשר לקרוא בספרִי "תורת הביטחון הכללית - עקרון השׂרידות" העוסק באבני היסוד של הוויית הצבא והמלחמה. בלא להבין את אבני היסוד, לא ניתן לשפר את מבנהו של צה"ל ואת תִפקודו. את התֵאור והניתוח המעודכנים ביותר של חזית הדרום במלחמת יום הכיפורים אפשר לקרוא בספר המחקרים של הפורום לאִזרוח תחקירי קרבות והפקת לקחים "ניצחון בסבירות נמוכה". כל מי שמעוניין לרכוש ספרים אלה, יפנה להוצאת "שׂרידוּת", המתמחה בחשׂיפת מחדלים וליקויים שהממסד מתאמץ להסתיר: survival1940@gmail.com

לקטלוג הספרים

אנא עִזרו לי לקיים את הערוץ הזה החושׂף בפניכם את האמת, ולהשלים את המפעל המונומנטלי של שלושים הכרכים "בשׂדות הקרב של מלחמת העצמאות". כל עזרה, גם הקטנה ביותר, תתקבל בברכה והעיקר שאנחנו, בנֵינו, נכדינו וצאצאינו נדע את האמת שהוסתרה בגלל מחדלי המלחמה: איך קמה מדינת ישראל ואיך היא ניצחה במלחמת העצמאות.

תאריך:  27/02/2024   |   עודכן:  27/02/2024
אורי מילשטיין
+הירי לאזור אשקלון: רכב וגדר יישוב ניזוקו
21:34 27/02/24  |  עידן יוסף
באשקלון פגע נפל של רקטה ברכב וגרם לו נזק. חלק של מיירט פגע בגדר של יישוב במועצת חוף אשקלון. נגרם נזק גדול, אך אין נפגעים בגוף.
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+צה"ל: ירי הנ"ט לא פגע בכשירות מתקן יחידת הבקרה האווירית
21:32 27/02/24  |  עידן יוסף
דובר צה"ל מסר כי בהמשך להתרעות בצפון הארץ מוקדם יותר היום, זוהו כ-20 שיגורים שחצו משטח לבנון למרחב צפון הארץ, מתוכם מספר יורטו בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית והיתר נפלו על פי מדיניות.

בנוסף, זוהה טיל נ״ט שחצה משטח לבנון לעבר מרחב מירון. זוהתה פגיעה במרחב יחידת הבקרה האווירית של חיל-האוויר. אין פגיעה בכשירות המתקן.

צה"ל תוקף כעת מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.
+סקר עדכני: 82% מהאמריקנים תומכים בישראל מול חמאס
20:58 27/02/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
סקר הרווארד-האריס שציטט נתניהו מצביע גם על תמיכה ניכרת בפעולה הקרקעית ובהפסקת אש רק לאחר השבת החטופים ומיטוט שלטון חמאס  ▪  לצד זאת: רק ל-51% יש דעה חיובית על ישראל ורק 55% תומכים בהענקת הסיוע התקוע בקונגרס
מיצג החטופים ב-Mall בוושינגטון
+ארה"ב: מקווים להפסקת אש בעזה בסוף-השבוע - תלוי בחמאס
20:48 27/02/24  |  עידן יוסף
דובר מחלקת המדינה של ארה"ב: "המטרה שלנו היא להגיע בהקדם להסכם הפסקת אש בתמורה לשחרור חטופים. מקווים שזה יקרה עד סוף השבוע, חלק גדול מזה תלוי בחמאס".
+הרמטכ״ל בגבול הצפון: חיזבאללה ישלם מחיר גדול מאוד
20:26 27/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רא"ל הרצי הלוי: "ברור לנו לגמרי שאנחנו צריכים קודם כל את האויב לקח, לעשות כאן מכשול חזק, איסוף חזק"  ▪  "אין כאן חיזבאללה צמוד לגדר, לא צמוד ולא אחרי הצמוד"
[צילום: דובר צה''ל]
[צילום: דובר צה''ל]
+נתניהו: תמיכת אזרחי ארה"ב בישראל מסייעת לנו להמשיך את המערכה
20:06 27/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+ירי לגליל המערבי; לראשונה - גם ליישובים בהם לא הופעלה אזעקה במלחמה
16:51 27/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הרקטות נורו ליישובים הנמצאים דומית לצומת כברי  ▪  חיזבאללה טוען שהקטיושות שוגרו לעבר בסיס של אוגדה 146  ▪  אין נפגעים, למעט כמה נפגעי חרדה, וכל הפגיעות היו בשטחים לא מאוכלסים
יירוט בגליל המערבי
+ביידן: הממשלה הנוכחית עלולה לגרום לישראל לאבד את תמיכת העולם
15:26 27/02/24  |  איתמר לוין
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מזהיר, כי התנהלותה של ממשלת ישראל עלולה לגרום לישראל לאבד את תמיכת העולם. "ישראל קיבלה תמיכה מרוב מדינות העולם, אבל אם היא תמשיך בהתנהלות הנוכחית עם הממשלה השמרנית באופן בלתי רגיל שיש להם, עם בן-גביר ואחרים, הם יאבדו תמיכה מהעולם. זה לא אינטרס של ישראל", אמר ביידן (27.2.24) בראיון לרשת NBC.

לדברי ביידן, הפסקת אש בעזה תיתן תיתן זמן לנוע לכיוון שרבות ממדינות ערביות מוכנות לנוע לעברו. "סעודיה מוכנה להכיר בישראל. שש מדינות ערביות אחרות מוכנות", אמר. "הדרך היחידה שבה ישראל תשרוד - ואני לא חושש לומר את זה - הם צריכים לנצל את ההזדמנות להשיג שלום וביטחון לישראלים ולפלשתינים. אם נשיג את הפסקת האש הזמנית, נוכל לנוע בכיוון של שינוי הדינמיקה. לא להשיג פתרון שתי מדינות מיד, אלא תהליך שיוביל אותנו לשתי מדינות, שיבטיח את ביטחון ישראל ועצמאות לפלשתינים בלי שיוכלו לאיים על ישראל. יש דרכים לעשות זאת", אמר ביידן.

שרת האוצר האמריקנית, ג'נט ילן, אומרת כי ישראל צריכה להמשיך להעביר לרשות הפלשתינית את כספי המיסים שהיא גובה עבורה. היא גם גילתה, כי לאחרונה ביקשה מראש הממשלה, בנימין נתניהו, לחדש את היתרי העבודה לפועלים פלשתינים מיהודה ושומרון.

כל היתרי העבודה נשללו מיד בתחילת המלחמה ולא חודשו עד כה. גורמי הביטחון המליצו להעניק היתרי עבודה פרטניים, כדי להקל על המצוקה הכלכלית ולמנוע זעם ויאוש העלולים לעודד את הטרור, ובמקביל טוענים ראשי ענף הנדל"ן שהמחסור בפועלים פוגע בו קשות. אולם, נתניהו החליט שלא להעלות את הנושא לדיון בקבינט בשל התנגדות חריפה של השרים איתמר בן-גביר ובצלאל סמוטריץ.

סמוטריץ' גם סירב במשך חודשים - עוד לפני המלחמה - להעביר לרשות את כספי המיסים, בטענה שהם משמשים לתמיכה בטרור. לאחר מכן טען, כי חלק מהכסף עלול להגיע לחמאס ברצועת עזה. הקבינט אישר לבסוף את העברת הכספים לאחר שארה"ב יזמה את הקפאת החלק היחסי של הרצועה והפקדתו בידי נורבגיה. לדברי ילן, כספי המיסים מיועדים לממן צריכים בסיסיים של הרשות הפלשתינית ולחזק את כלכלת יו"ש.

ילן הוסיפה, כי ביקשה מנתניהו גם להפחית את חסמי הסחר ביו"ש. לצד חידוש היתרי העבודה, אמרה, "המעשים האלה חיוניים לרווחתם הכלכלית של הפלשתינים והישראלים כאחד". לדבריה, הממשל ממשיך לבדוק את הדרכים לסייע לחיזוק הכלכלה ביו"ש, בהתאם לצו עליו חתם ביידן בתחילת החודש.
ביידן וילן. לחזק את הכלכלה ביו"ש [צילום: אוון ווצ'י, AP]
+חוסל בכיר בג'יהאד האיסלאמי הפלשתיני בטובאס
13:30 27/02/24  |  
במבצע חטיבתי לסיכול טרור בהכוונה מודיעינית של שב"כ במרחבים טובאס ובפרעה שבחטיבת הבקעה והעמקים, חיסלו כוחות מיחידת דובדבן את אחמד דראגמה, בכיר בארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי הפלשתיני במרחב טובאס, אשר ביצע בעבר פיגועי ירי ומטענים לעבר כוחות צה"ל - מסר (27.2.24) דובר צה"ל. הכוחות חיסלו שני מחבלים חמושים נוספים ואיתרו חמ"ל תצפיות.
+רויטרס: הצעה מעודכנת לחמאס - 40 חטופים תמורת 400 אסירים
12:20 27/02/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ניו-יורק טיימס: ישראל הסכימה להחליף חמש חיילות ב-15 אסירים "כבדים"  ▪  גורמים ישראלים: לא ברור על מה התבסס ביידן כאשר אמר שתיתכן הסכמה על הפסקת אש עד יום שני הבא
לקבוע מראש את המפתח [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
+אירן מרסנת את המיליציות בסוריה ובעירק: נפסקו ההתקפות על חיילי ארה"ב
12:19 27/02/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
לאחר שארה"ב הגיבה בתחילת החודש בעוצמה על הרג שלושה מחייליה בירדן, נפסקו ההתקפות בעירק ואילו בסוריה בוצעו שתיים שוליות  ▪  לעומת זאת, אירן מותירה ברתיחה את החזיתות מול ישראל ומאיימת בהסלמה מצד חיזבאללה והחות'ים אם ישראל תתקוף ברפיח
ארונות החיילים שנהרגו בירדן בחודש שעבר [צילום: אלכס ברנדון, AP]
+צה"ל השמיד אתר צבאי ותשתיות צבאיות של חיזבאללה בשטח לבנון
11:55 27/02/24  |  מירב ארד
הבוקר זוהו כ-35 שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחב הר מירון בצפון הארץ, אין נפגעים ולא נגרם נזק ליחידת הבקרה האווירית שבמרחב.

בתגובה לאותם שיגורים, מטוסי קרב תקפו והשמידו לפני זמן קצר אתר צבאי ומספר תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים אלחניה, ג'בשית, בסריה ואל-מנצורי. בנוסף, כוחות צה"ל תקפו באמצעות ארטילריה להסרת איום במרחב יארון.
מטוס קרב בדרכו ללבנון [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+שעות לאחר הירי לעוטף: הותקפה דירה מבצעית ומשגר מהם בוצעו חלק מהשיגורים
09:54 27/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בשכונת זייתון הכוחות ביצעו ביממה האחרונה מספר תקיפות וחיסלו מחבלים בשיתוף פעולה עם חיל-האוויר ובהיתקלויות פנים מול פנים עם מחבלים
[צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+לפיד: אם אפשר לערוך בחירות מוניצפליות אין שום בעיה ללכת עכשיו לבחירות ארציות
09:28 27/02/24  |  מירב ארד
ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד: "שר הפנים כבר הצביע בפתח תקווה, אורנה ברביבאי הצביעה בתל אביב, חיילים הצביעו בחאן יונס, בכל הארץ יש קלפיות, בכל הארץ אנשים מצביעים. אפשר לעשות בחירות גם בימים אלה, צריך לתת לדמוקרטיה לעבוד. אם אפשר לערוך בחירות מוניצפליות אין שום בעיה ללכת עכשיו לבחירות ארציות".
+מטח כבד להר מירון: כ-40 רקטות שוגרו משטח לבנון, חיזבאללה לקח אחריות
08:41 27/02/24  |  מירב ארד
מטח להר מירון: כ-40 רקטות שוגרו הבוקר (יום ב') משטח לבנון, לא דווח על נפגעים. חיזבאללה לקח אחריות למטח הטילים שנורה לעבר הגליל העליון. לפי ארגון הטרור, מדובר בתגובה לתקיפה הישראלית אתמול באזור בעלבכ שבלבנון.
+ביידן: אני מקווה שעד יום שני הבא תהיה הפסקת אש
06:27 27/02/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
לא אמר האם כוונתו להשגת הסכם או להתחלה בפועל של הפסקת האש; עד כה דובר על כך שהיא תתחיל לקראת 10 במארס  ▪  וושינגטון פוסט: ישראל הולכת וסוגרת על סינוואר, שכנראה מתחבא במנהרות מתחת לח'אן יונס, אך נראה שהוא מוקף בחטופים וספק אם ניתן יהיה לחסל אותו
ביידן הלילה. "זה עדיין לא גמור" [צילום: אנדרו הרניק, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ביום ה-7 באוקטובר צה"ל לא תפקד בגלל תופעת "הראש הקטן"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אומר (27.2.24), כי הוא מקווה שעד יום ב' הבא תושג הפסקת אש בין ישראל לחמאס. דבריו האופטימיים של ביידן עומדים בניגוד לדיווחים הפסימיים בישראל על שיחות איטיות ואף קשות המתקיימות בקטר.
27/02/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
לאחר שפורסם כי לפני מתקפת הטרור המסיבית ב-7 באוקטובר זיהו גופי המודיעין בצה"ל כי אנשי חמאס הפעילו כרטיסי סים ישראלים ברצועת עזה, הערב (26.2.24) נחשפו במהדורות המרכזיות פרטים חדשים על האיתותים המחשידים שהגיעו באותו לילה.
26/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
דוד אדרי, בעלה של "רחל מאופקים", הלך לעולמו (26.2.24). בן 68 היה במותו. אדרי נלקח עמה כבן ערובה בידי מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר בביתם באופקים, ערב יום הולדתו. בזכות החלטתה של רחל למשוך זמן עד הגעת כוחות משטרה, בעזרת חלוקת עוגיות וקפה למחבלים, ניצלו שניהם.
26/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בנימין נתניהו אימץ לאחרונה את נוסחתו של יצחק שמיר: מו"מ ישיר לשלום בלי תנאים מוקדמים. זו הייתה תגובתו המתבקשת לדרישה האמריקנית הדוחקת ל"פתרון שתי המדינות". דרישה שהתעצמה בימים האחרונים ככל שמלחמת עזה נמשכת, ההפגנות הפרו-פלשתיניות בעולם מתעצמו, והאנטישמיות מסוכנת יותר מאי פעם. וכמובן - גם הבחירות המתקרבות לנשיאות ארה"ב וההקצנה במפלגה הדמוקרטית, שמאיימות על עתידו הפוליטי של חביבנו ג'ו ביידן.
הקואליציה הנוכחית בראשות בנימין נתניהו ספגה את דברי הגנאי החריפים ביותר - כמעט ללא הפוגה - מרגע הקמתה - ואף לפני כן, בשלבי הרכבתה.
26/02/2024  |  מרטין שרמן   |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il