|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

פגישת עיני וראשי מארגני המחאה הסתיימה ללא הסכמות

הפגישה הייתה באווירה מתוחה ורצופת ויכוחים גורמים בהסתדרות: "איננו מתיימרים להוביל את המחאה. אנו מסייעים לה בתפקיד של חיילים"
01/08/2011  |   TheMarker TheMarker   |   חדשות   |   תגובות
מאת: חיים ביאור, ערן אזרן  |    |  TheMarker  |  TheMarker.com  |  תגובות
עופר עיני [צילום: פלאש 90]

אמש הסתיימה הפגישה בין ראשי מארגני המחאה הברתית לבין יו"ר ההסתדרות עופר עיני ללא סיכומים.

הדיון, שנערך בין הצדדים בבית ההסתדרות בתל אביב, בהשתתפות ראשי התאחדות הסטודנטים היה רצוף מתח ווויכוחים. אחת המחלוקות הייתה דרישת חלק מהגרעין המייסד של המחאה לקבוע מטרות בעלות אופי חברתי כללי ולא מוגדר.

כמו-כן, דורשים מקצת מראשי ארגוני המחאה שהמשא-ומתן על השינויים בתחום מדיניות הדיור, החינוך והמחירים יתקיים ישירות מול ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בשקיפות מלאה ובנוכחות מצלמות שיתעדו את המפגש. אולם, פעילים אחרים ביניהם ראשי תנועות הנוער והסטודנטים מסתייגים מכך.

ברשימת הדרישות של מארגני המחאה נכללים כמה נושאים: בתחום הדיור, אמרו המארגנים כי "המדינה חייבת להתערב בשוק הדיור כדי להגן על האנשים. בנייה ציבורית ופיקוח על שכר הדירה הם חלק מהפתרונות"; בתחום החינוך, דורשים המארגנים "מערכת חינוך שוויונית בכל רחבי הארץ, וחינוך ציבורי חינם"; בענף הבריאות, הודיעו המארגנים שהם מזדהים עם מאבק הרופאים. "אנחנו היינו תובעים אפילו יותר"; בתחום הרווחה, דורשים המוחים כי "המדינה תדאג לשלום האזרחים. זה לא תפקיד של עמותות. המדינה צריכה לדאוג למורים, לשוטרים, לעובדים הסוציאליים, לכבאים ולמגזרים נוספים המקבלים מהמדינה תקציב"; עוד דרשו מארגני המחאה מה שהגדירו כ"שכר הוגן". "העסקה קבלנית וחוזים אישיים הם רעות חולות שמונעות זכויות העובדים הבסיסיות ביותר. המדינה צרכיה להגביר האכיפה".


השיחות בין עיני לבין ראשי מארגני המחאה יימשכו ביום שלישי השבוע. גורמים בהסתדרות אמרו הערב: "איננו מתיימרים להוביל את המחאה. אנו מסייעים לה בתפקיד של חיילים". לדבריהם, כל עוד יימשכו השיחות בין עיני לבין ראשי המחאה. ההסתדרות לא תיזום שיבושים במשק או פעולות אחרות מצידה.

הפגישה הערב התקיימה לאחר שעיני הכריז במסיבת עיתונאים בשבוע שעבר שההסתדרות "תפעל בכל בהאמצעים העומדים לרשותה כדי לסייע למארגני המחאה החברתית " - בלא שפירט באילו אמצעים ההסתדרות תנקוט.

יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, בירך על הירתמות ההסתדרות לסייע למאבק החברתי. בהסתדרות ציינו כי כל מו"מ עם נתניהו יתקיים רק בהשתתפות נציגי תנועת המחאה.

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (א') במכתב לראש הממשלה ולשר האוצר בקריאה שלא לראות בהסתדרות החדשה נציגה של המחאה העממית כנגד יוקר המחיה ומחירי הדיור. "מדובר בארגון שמהווה גילדה סקטוריאלית על חשבון כלל אזרחי המדינה", כך נכתב בפנייתה של התנועה.

במכתב נטען כי ההסתדרות אינה מייצגת את מעמד הביניים, מכיוון שבשנים האחרונות היא למעשה פועלת כנציגתם של ועדי העובדים החזקים ובעלי ההון, "היינו מצפים לראות אותה פועלת לקידום רפורמות ולייעול המשק בכללותו. במקום זאת, למרבה הצער, ההסתדרות עוסקת פעמים רבות בטרפוד רפורמות, בשמירה על כוחם של הוועדים הגדולים ובעידוד הבינוניות, הקיפאון והריכוזיות".

בתנועה לאיכות השלטון טוענים כי בכל הנוגע לבעיית יוקר המחייה ההסתדרות לא עשתה דבר בשנים האחרונות "לאורך כל השנים האחרונות לא ראינו שארגון זה מציע צעדי התייעלות כלל-משקיים; תומך ברפורמות המבניות בגופים מונופוליים כמו חברת החשמל, מקורות, הנמלים או מנהל מקרקעי ישראל; או יוצא כנגד הוועדים הגדולים, המרופדים בתקני קביעות".

התנועה קוראת לשינוי דרסטי באופן פעילותה של ההסתדרות, ולהפוך את הארגון מכלי בידיהם של הוועדים הגדולים ושליטי ההון לכלי בידיו של מעמד העובדים הרחב.

הוועדים: מחכים שעיני יקרא לנו להצטרף למאבק החברתי

"אנו מזדהים עם המאבק בעניין הדיור ויוקר המחיה, ומצפים שיו"ר ההסתדרות עופר עיני יתן לנו את הפקודה להצטרף לרבבות הצעירים שמוחים ברחובות". כך אמר היום האיש החזק בוועדים של עובדי נמל חיפה, מאיר תורג'מן.

לדבריו, הוועדים בנמל חיפה מסייעים כרגע למארגני תנועת המחאה "בעיקר בעצות", ועם זאת, בהתראה קצרה - עובדי נמל יקיימו שביתת הזדהות עם תנועת המחאה אם ההסתדרות תאפשר להם זאת. "זהו מאבק מוצדק, ללא מניעים פוליטיים, כנגד ההפרטות והפגיעה במעמד הבינוני", אמר תורג'מן.

יו"ר ועד עובדי חברת סונול, שמעון שטרית, אמר אף הוא כי מדובר במאבק מוצדק, שעשוי להשפיע על התנהלות הממשלה, "אם כי חלק מהמובילים אותו הם גורמים אינטרסנטיים שאינם מייצגים את רוב המפגינים". לדבריו, חלק מעובדי סונול נמנים עם תנועת המחאה. "אנו לא נדחוף את עיני כדי שיכריז על הפגנות או שביתה, אבל אם יגיד לנו לעשות זאת, ניענה לקריאה", אמר שטרית.

יו"ר ועד עובדי צים, אבי שטרית, אמר: "הבעיות עליהן מתריעים המפגינים הן בדיוק אלה המאפיינות את עובדי צים. ההסתדרות חייבת להיכנס לתמונה, אחרי שבועיים וחצי של ישיבה על הגדר, ולעזור לצעירים הללו להשיג משהו. עיני בהחלט מסוגל להזיז דברים".

יו"ר ארגון עובדי חברת החשמל, מיקו צרפתי, אמר: "אנו מסייעים כבר עתה לאנשי האוהלים, בעיקר בתחום החיבור לחשמל. תמיד תמכנו במאבקים צודקים של מגזרים חלשים. ברגע שעיני יחליט להיכנס למאבק, נעשה זאת אתו בכל הכוח".

יו"ר ועד אל על, יוסי לוי, היה מסוייג יותר בנוגע לחלקה של ההסתדרות במחאה: "פעם לחברות כמו עמידר ועמיגור היה חלק גדול בבנייה למען מיעוטי היכולת. כיום הבנייה היא בידי הטייקונים, הבונים דירות שזוגות צעירים אינם יכולים לרכוש. ההסתדרות הייתה צריכה להיות הראשונה שתתחיל במחאה, אבל היא איחרה את הרכבת".

"עובדי אל על נמצאים כעת בסכסוך מול ההנהלה העומדת לפטר את עובדי הסניף החיפה", הוסיף לוי. "כשנגמור את המאבק נגד ההנהלה, נצטרף למחאה החברתית ונקים אוהל של עובדי אל על ברוטשילד".

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, יצא בהתקפה חריפה נגד ועדי העובדים החזקים בהקשר למחאה החברתית. לדבריו, כאשר עובדי הנמלים מקבלים בונוסים של מאות אלפי שקלים והטבות שכר מפליגות, הם מייקרים ישירות את שירותי הנמלים. "כאשר עובדי חברת החשמל מקבלים העלאות שכר אוטומטיות מדי שנה וסל הטבות עשיר, הם דוחפים מעלה את תעריפי החשמל על גב הציבור. ואילו הרפורמה שמינהל מקרקעי ישראל תקועה בגלל ועד העובדים הנשלט על-ידי ההסתדרות", טען לין.

בתגובה אמר נציג עובדי נמל חיפה, תורג'מן: "לין מסמל את החולי של החברה הישראלית. הוא נגד מעמד הפועלים. ביד אחת הוא קורא לעזור לעובדים החלשים, וביד השנייה הוא רוצה להפוך קבוצות עובדים שלמות לנזקקים. כשהוא יציג את משכורתו, אולי נדע אם הוא נאה דורש ונאה מקיים. אני מבין את הלחץ שבו לין נמצא, לנוכח המהפיכה החברתית המבורכת המתרחשת כעת".

הבוקר תם האולטימטום שההסתדרות הציבה ביום רביעי שעבר בפני ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כדי שנתניהו יחד עם שר האוצר יובל שטייניץ ייפגשו עמו לצורך גיבוש פתרונות בנושאי הדיור ויוקר המחיה. באופן בלתי פורמלי, כמה מאנשי הנהגת ההסתדרות והאיגודים המקצועיים משתתפים כבר עתה בפעולות המחאה ונמנים עם הצוותים המארגנים אותה.

ההסתדרות מתכוונת לסייע לפעולות המחאה "בכל האמצעים העומדים לרשותה", כדברי עיני במסיבת העיתונאים שכינס בשבוע שעבר. מבחינת החוק, ההסתדרות לא תוכל לקיים כעת שביתה במשק, מכיוון שיהיה עליה להכריז תחילה על סכסוך עבודה, להודיע על כך למשרד התמ"ת ואז להמתין במשך 14 ימי "צינון” בטרם תוכל להורות על שביתה או שיבושים במשק. עם זאת, ההסתדרות, המאגדת מעל 650 אלף עובדים, יכולה ליזום הפגנות ועצרות תמיכה במקומות עבודה וגם לסייע לוגיסטית למארגני המחאה.

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, קשר אתמול בין הוועדים הגדולים לבין המחאה. לדבריו, על ועדי העובדים החזקים אותם מוביל עיני להכריז שהם מוכנים להתייעל ולצמצם מסל ההטבות הנדיב שהם מקבלים לצורך הורדת יוקר המחיה בישראל.

"כאשר עובדי חברת החשמל הקבועים מקבלים העלאות שכר אוטומטיות ללא קשר לתפוקה ולהתייעלות, הם דוחפים כלפי מעלה את תעריפי החשמל ומעמיסים אותם על גב הציבור - בעוד הם נהנים מתנאי שכר מפליגים", טען לין. "אותו ריטואל מביש קיים גם ברשות שדות התעופה, בחברות המים ובמכון התקנים. לנוכח תמיכת ההסתדרות בוועדים החזקים השולטים בארגונים אלה, לא ניתן כמעט לייעל אותם ולהביאם להפחתה בעלויות".

לין הוסיף כי חמורה לא פחות העובדה שהרפורמה במינהל מקרקעי ישראל נכשלה בגלל ועד העובדים הנשלט על-ידי ההסתדרות. ”על הוועדים החזקים להבהיר מה הם מוכנים להקריב למען הורדת יוקר המחיה בישראל", אמר לין.

תאריך:  01/08/2011   |   עודכן:  01/08/2011
חיים ביאור, ערן אזרן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פגישת עיני וראשי מארגני המחאה הסתיימה ללא הסכמות
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פז אל 2000
1/08/11 00:31
2
גימי-יהודי מיהודה
1/08/11 01:53
3
מחאה
1/08/11 09:38
4
בבל
3/08/11 11:54
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות

אחרי שאליניב ברדה כבש בניצחון גנק במחזור הפתיחה של הליגה הבלגית, גם ליאור רפאלוב החל את העונה בחגיגות. הקשר הישראלי פתח בהרכב ובישל שער בניצחון של קלוב ברוז', שרמסה 0:5 את ווסטרלו.


חברת פרימיום פי.אי.אייץ' שבשליטת יולי עופר ונמרוד רינות מדווחת על כך שהדירקטור, מנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של החברה, רן בר תקווה, נחקר תחת אזהרה במשרדי הרשות לניירות ערך.
31/07/2011  |  דרור רייך  |   חדשות
נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הצהיר כי בכוונתו לבודד את משטרו של נשיא סוריה, בשאר אל אסד. זאת, לנוכח הטבח שביצע צבאו היום ב-136 אזרחים בעיר חמה.
31/07/2011  |  איציק וולף  |   חדשות
במהלך הקריירה של שחר פאר היא חוותה לא מעט עליות וירידות. האם אנחנו בפני תחילתה של עלייה? עדיין לא ברור. הישראלית, שדורגה בתחילת השנה במקום ה-11 בעולם והידרדרה עד למקום ה-24, עצרה את רצף ההפסדים שלה בשבוע האחרון כאשר ניצחה 4 יריבות והגיעה לגמר טורניר מרילנד. אך את בצורת התארים היא עדיין לא הפסיקה. פאר הפסידה 7:5, 6:2 לנדיה פטרובה (32) בקולג' פארק (סך פרסים של 220 אלף דולרים).

עד לטורניר הנוכחי, סבלה פאר כאמור מרצף הפסדים ארוך שנמשך כחודשיים וחצי. הישראלית ניצחה במרילנד ארבע יריבות, כאשר אמש גברה 1:2 (6:3, 6:7, 4:6) על טמירה פאצ'ק האוסטרית. התואר האחרון בה זכתה פאר היה בספטמבר 2009, כאשר הישראלית חגגה בטורניר טשקנט באוזבקיסטן.


נפגעי פעולות איבה שיהפכו לנכים, יקבלו בעתיד פיצוי מירבי של כמה אלפי שקלים בחודש - במקום פיצוי ריאלי שישקף את אובדן הכנסתם. זוהי משמעותה של הצעת חוק ממשלתית, אותה אישרה (א', 31.7.11) ועדת השרים לחקיקה.
31/07/2011  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il