פנייה לבית הדין הרבני האיזורי בתל אביב חשפה את קיומה של כת הדוגלת בריבוי נשים ומציגה זאת כמצוה. הנהלת בתי הדין חשפה (יום ד', 7.12.16) את המקרה.
צעירה בת 20 הגיעה לפני כשבוע לבית הדין וביקשה להציל אותה מעגינות. לדבריה, כאשר החלה להתקרב לדת בשנים האחרונות, היא הופנתה למשפחה מלווה, בראש עומד איש חינוך ואב לעשרה ילדים. לאחר חצי שנה של היכרות, החל אבי המשפחה לחזר אחריה, תחילה בעדינות ולאחר מכן באסרטיביות, וקשר זוגי נוסף החל להירקם כאשר האישה הראשונה תומכת ומעודדת את העניין. בני הזוג הסבירו לבחורה שהם שייכים לקבוצה בשם
"הבית היהודי השלם", הדוגלת בריבוי נשים והם רואים בכך "ערך עליון עד כדי קירוב גאולת ישראל".
כדי לשכנע את הבחורה הצעירה לקשור את גורלה כאשתו השנייה של הגבר, הם הפגישו אותה מספר פעמים עם "מקובל" מאזור המרכז, ששכנע אותה ששורש נשמתה קשור לשורש נשמתו של האיש הנשוי ושלכן "טובתה מחייבת להינשא לו כאשתו השנייה". מלבד מפגשים עם ה"מקובל", הרעיף הגבר על הצעירה שפע מתנות וחיזורים, כאשר אשתו ואם ילדיו מגויסת באופן מלא למבצע. באלול שעבר קידש אותה האיש בנוכחות שני עדים באישון לילה, לאחר אמירת הסליחות.
כאשר התחרטה הצעירה, הבינה שהיא נשואה לפי ההלכה וזקוקה לפתרון רבני. הדיינים הרב שלמה שטסמן, הרב אייל יוסף והרב עידו שחר זימנו בבהילות את הגבר, אשתו הראשונה והעדים. בדיון התברר, כי האיש אכן משתייך לקבוצת "הבית היהודי השלם", שאף מפעילה אתר אינטרנט במטרה לעודד ריבוי נשים.
בית הדין הבהיר לאיש ולעדים את חומרת המעשה מהבחינה ההלכתית ומההיבט הפלילי. תחילה ניסה האיש לשכנע את בית הדין שמעשיו ראויים, אך בית הדין הסביר לו שייתכן שיש לדון בכפיית גט כיוון שקידש את האישה בתחבולות וברמאות, הסכים האיש לגרש את אותה מיד.
בית הדין פנה לרב הראשי ונשיא בית הדין הרבני הגדול, הרב
יצחק יוסף, שהוציא פסק הלכה האוסר מכל וכל על ריבוי נשים. הרב יוסף התייחס בהרחבה לציטוט כביכול מפי אביו, הרב
עובדיה יוסף, שכאילו התיר ריבוי נשים ואומר שאין בדברים אמת. לדבריו, טענות הקבוצה הן "דברים חמורים שאין להם שורש וענף, והמנוגדים לדעת תורה".
הרב יוסף מוסיף: "אוי לנו שכך עלתה לנו בימינו, שמסלפים דברי אלוקים חיים, ומתירים חרצובות לשונם לדבר שווא ושקר, ועוד בשמם של גדולי ישראל הקדמונים כרבותינו הגר"א והיעב"ץ, ועוד מגדולי האחרונים, ובשמו של מרן זצוק"ל [הרב עובדיה] וקדושים אשר עמו". בפסק הדין הובאו מקורות רבים המוכיחים את האיסור לשאת אישה שנייה, והוא מסכם: "והנה הדבר פשוט ואינו צריך לפנים, שאסור לאיש הנשוי לאשה כדת משה וישראל, לשאת אישה אחרת על פניה ללא היתר של בית דין רבני מוסמך".