לאחר שנים של ניהול בוררות בהיקף של קרוב ל-2 מיליארד שקל, התגלעה בשבועות האחרונים מחלוקת בין המדינה לבין חברת סיטיפס - זכיינית הרכבת הקלה בירושלים - על עצם קיומה של הבוררות.
צוות הבוררים התמנה בשנת 2008 וטיפל במחלוקות רבות שהתגלעו בין המדינה לבין סיטיפס במהלך הקמת הרכבת הקלה ומאז הפעלתה. המדינה מינתה את השופט בדימוס בועז אוקון, סיטיפס מינתה את עו"ד
רם כספי ושניהם בחרו את הנשיא בדימוס
מאיר שמגר לבורר המכריע. בשנים 2015-2010 היה עו"ד
דב ויסגלס הבורר מטעם סיטיפס.
כיום מונחות לפני הבוררות בראש ובראשונה תביעות הדדיות על האיחורים שנגרמו בהפעלת הרכבת הקלה, שהחלה לפעול באיחור של 14 חודשים. המדינה תובעת מיליארד שקל, ואילו סיטיפס תובעת 760 מיליון שקל. המומחה ההנדסי אבי אודווין קבע אשתקד, כי עיכובי הצדדים היו מקבילים, אך גם אם הייתה המדינה מתנהלת באופן מיטבי - היו נגרמים עיכובים בעטיה של סיטיפס. במקביל, הגישה סיטיפס לאורך השנים 20 תביעות נוספות, שחלקן הוכרעו בבוררות ובחלקן הושגו פשרות.
בפברואר השנה הודיע שמגר בן ה-90 שאינו יכול להמשיך בבוררות. אוקון הודיע לאחר מכן, כי הוא סבור שהקדנציה שלו הסתיימה ולכן גם הוא אינו יכול לכהן עוד כבורר. כספי הבהיר, כי לא יסכים לשמש כבורר בלי אוקון. כיוון שכך, נוצר הצורך למנות בוררים חדשים - וזהו סלע המחלוקת בין המדינה לסיטיפס.
סיטיפס הודיעה, כי היא ממנה מטעמה את עורך הדין הבריטי רוברט גייטסקל, אך המדינה השיבה שהמינוי אינו מקובל עליה וגם נמנעה מלמנות בורר במקומו של אוקון. כיוון שכך, ביקשה סיטיפס בחודש שעבר מבית המשפט המחוזי בירושלים לכפות על המדינה לאשר את מינויו של גייטסקל ולמנות בורר מטעמה. את הבקשה הגישו עוה"ד רולי שלם,
זאב שרף, רובי בכר ורוני ליבסטר.
המדינה הגיבה (20.7.17) בפנייה משלה לבית המשפט, בבקשה לקבוע שכספי ואוקון ימשיכו בבוררות ושעליהם למנות בורר מכריע. במקביל מבקשת המדינה להעביר לבית המשפט את התביעות הנוספות שהגישה סיטיפס, בנימוק שהיא עושה שימוש לרעה במנגנון הבוררות בכך שהיא מגישה את התביעה אך לא פועלת לקדם אותן. המדינה טוענת, כי נראה שסיטיפס מבקשת להשיב לאחור את הבוררות בשל חוות דעתו של אודווין שאינה נוחה לה. בקשת המדינה הוגשה באמצעות עו"ד
חוי טוקר.