מהלך צרכני חדש מבקש להסיר חסמי מעבר בין לקוחות הטלוויזיה והאינטרנט, ולחייב את המפעילים לשלוח שליח לאסוף ציוד במסגרת המעבר שלהם מחברה לחברה.
במסגרת היוזמה, מאחוריה עומד שר התקשורת דודי אמסלם, חברות התקשורת תידרשנה לאסוף ציוד קצה מבית הלקוח בבואו לעבור בין חברות או סתם להתנתק. המשמעות היא שכל לקוח שמתנתק מהחברה ממנה הוא מקבל שירותים - בין אם מדובר באינטרנט או בטלוויזיה - ומשתמש בציוד מושכר כגון ממיר או נתב אלחוטי, יוכל להחזיר את הציוד באמצעות שליח של החברה, שיבוא לאסוף את הציוד בתיאום עימו.
מדובר ביוזמה אישית של אמסלם, על-רקע ניסיון אישי שלו בעבר, שבעקבותיה הורה להוציא ביום שני הקרוב שימוע לקבלת עמדות הציבור.
המצב הנהוג היום הוא שמנוי שמבקש להתנתק מחברה או לעבור לאחרת, נדרש להחזיר את הציוד לנקודת איסוף שהמפעיל קובע. לא תמיד הפתרון עובד ובלא מעט מקרים החזרת הציוד כרוכה בטרדה ובטורח ללקוח, וכאשר הדבר לא מתבצע בזמן שהגדיר המפעיל ה"ננטש", לפעמים הלקוחות גם נאלצים לשלם קנסות.
המטרה במהלך היא לשים סוף לעניין, ועל-מנת להפסיק את הטרטור של הלקוח. משרד התקשורת רואה בכך הסרה של חסם מעבר של לקוחות והגברת השקיפות למשתמשים.
ההחלטה, לכשתתקבל, תוחל על חברות בזק, הוט טלקום, בעלי רישיון אחוד כגון:
בזק בינלאומי, סלקום (נטוויז'ן), פרטנר, וספקיות האינטרנט הגדולות (ISP) כגון: אינטרנט רימון וטריפל סי.
האסדרה המוצעת תחול על כלל בעלי הרישיון כאמור, ללא הבחנה בין מנויים קיימים וחדשים ותחילת המימוש שלה תהיה לאחר קבלת התייחסות הציבור והחברות וגיבוש החלטה סופית.