w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
לנוכח קולות הייאוש הנשמעים בקרבנו, כדאי לחזור על הראשונות ולהבין על מה אנו נלחמים ומה שורש עמידתנו מול העולם    ומילה על אירופה וגם על עמלק בישראל של היום (לא ייאמן)    לעזרתנו באה פ...
דן מרגלית
דן מרגלית
לפי גילויו של בן כספית במעריב הוא מבקש עתה להקים לו בית שיצמיד במאות מיליוני שקלים את משרדו לדירתו    עכשיו? חזיר
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ההכרעה המַקרו-אסטרטגית של יוחנן בן-זכאי; יצחק רבין גרר את מדינת ישראל לתבוסת 7 באוקטובר; צ'רצ'יל בחר להכריע את הגרמנים במזרח התיכון ולהקיז את דם הרוסים והגרמנים במזרח אירופה
חיים רמון
חיים רמון
עוד כמה פעמים התוכניות ההזויות שלך צריכות להסתיים בכישלון מוחלט עד שתבין שכל הגישה האסטרטגית שלך שגויה?
אירוע משמעותי [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
גלי אפל קסטל
נערכים לרכישת דירה לפני שהמחירים יזנקו?    המדריך המלא לרכישת דירה במציאות הפכפכה ומאתגרת    חשוב יותר מתמיד לגשת למלאכת רכישת הדירה מתוך חשיבה מעמיקה
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
א"א מזהה בני אדם מורמים מעם, אנשים אחרים    א"א מאתר אנשים שקוראים לסרבנות וקובע שהם פטריוטים, א"א מזהה אנשים שתוקפים שוטרים וקובע בנחרצות כי השוטרים אלימים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האויב, ג'ורג' סורוס
מאת: רפי לאופרט  |  31/10/2018
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
גם אלו שסורוס מממן הם אויבים
  חשוב להוסיף   31/10/18 22:42
כתוב תגובה ל- חשוב להוסיף
2
ג'ורג' סורוס
  אבנר צפוני   1/11/18 07:56
הינו אדם יקר,יהודי דגול.כל פעילותו חיובית ותורמת.כל המיתקפות עליו הינן אנטישמיות,או,כמנהג הימין-הכפשות ותקיפת שעיר לעזאזל.לא תוכל למצוא רבב בכל פעילותו.
כתוב תגובה ל- אבנר צפוני
רגיל אנו חלוקים
  רפי לאופרט   1/11/18 10:37
וכרגיל אינך מנמק או מוכיח את עמדותיך. קרא את הדוגמאות בקישור הבא ולמד. (אגב כמה ואילו מהארגונים שאתה חסיד שלהם או נעזר על-ידם הם מנתמכי סורוס וכמה כאלה יש בימין?) google.co.il
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
חובת ההוכחה עליך.
  אבנר צפוני   1/11/18 12:08
כשאתה כותב אמירה כל כך קיצונית וחד משמעית :..."שאם הם מדברים כאויב, מתנהלים כאויב ופועלים כאויב, יש לראות בהם אויב ולהיערך לפעול מולם ככאלה." אתה צריך להוכיח זאת. בחיים לא תוכל.הוא אדם טוב ומיטיב.ברור שכשהוא תורם למאות גופים שונים-אין הוא אחראי לכל מעשה ואמירה של גופים אלו.
כתוב תגובה ל- אבנר צפוני
אתה מתחיל לברבר ולהתחכם
  רפי לאופרט   1/11/18 18:31
כשאתה קובע שהוא "קדוש מעונה", לשיטתך - חובת ההוכחה עליך. חלוקת כספים איננה מוכיחה דבר. כל אירגוני המחבלים בעולם מקבלים כספים ממישהו... הפניתי אותך לאוסף קישורים בהם נזכרים רבים מן החטאים של סורוס, ובכללם חלק מהארגונים האנטי ישראל והפוסט ציונים שנתמכים על ידו. האיש יודע היטב לאן הולכים הכספים שלו, זו פעילות מבוקרת בכל סניפיו בעולם. לכן אל תיתמם בשמו ואם אתה יודע להוכיח שחרף כל אלה אני טועה - הבה נשמע.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
3
קשקושים
  הירונימוס   2/11/18 00:04
יש לך דוגמאות לטענות שלך נגד סורוס? מה הוא עשה כאויב של מדינת ישראל?
כתוב תגובה ל- הירונימוס
בר עניתי על שאלה זו. קרא.
  רפי לאופרט   2/11/18 14:25
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
שקר וכזב
  הירונימוס   4/11/18 14:23
לא ענית ולא הבאת שום דוגמה.
כתוב תגובה ל- הירונימוס
4
סורוס לא המציא כלום
  באום   2/11/18 21:29
מאז ומעולם התערבו בעלי הון בסדרי גודל גדולים וענקיים במתרחש בארצות אחרות.חלקם בגלל אינטרסים כלכליים,חלקם בגלל אינטרסים אידיאולוגים וחלקם סתם בגלל שגעון כזה או אחר מה שבהחלט מתאים לסורוס.גם רוטשילד ועוד בעלי הון יהודים מתקופתו התערבו בנעשה באזור גם מטעמים כלכליים וגם מן הטעם האידיאולוגי וגם שלדון אדלסון מתערב בדרכו שלו ואגב,הוא יותר מצליח מסורוס.סורוס בנה מערכת מסועפת של אירגונים ותתי אירגונים שישפיעו על דעת הקהל ואדלסון פשוט הקים עיתון.האידיאלוגיה של סורוס מגיעה לציבור בעקיפין, דרך אין ספור פילטרים, בדרך לא דרך ותוך כדי שיטות הונאה והסוואה והאידיאולוגיה של אדלסון מוזרקת לציבור ישר למוח.מי יותר חכם? לדעתי אדלסון.והיו גם רוקפלר,כך מספרים,שמימן את הנאצים שלא לדבר על הווארד יוז שעשה מהפכות איפה שרק היה אפשר.אבל כל זה לא צריך לעניין אותנו יותר מדי,מה שצריך לעניין אותנו הוא מי אויב שלנו ומי ידיד שלנו ולפעול בהתאם.סורוס הוא אכן אויב שלנו ופשוט צריך להילחם בו כמו שאורבן עשה שפשוט העיף אותו ואת אירגוניו מהונגריה.אורבן ניצל את העובדה שסורוס על אירגוניו עדיין לא השתלטו על המערכת בהונגריה ופעל בנחרצות, אבל בארץ סורוס ואירגוניו כבר הצליחו להשתלט על המערכת ולשים אנשים שלהם בצמתים המרכזיים ולכן המלחמה בו קשה יותר.צריך להרוג את העשבים כשהם קטנים ולא לתת להם לצמוח,כך הרצה בפניי מנהל הפרדס וככל שעובר הזמן אני מבין יותר ויותר עד כמה הוא צדק.נתניהו לא היה פרדסן ולכן הנושא הזה לא מוטמע בו ובין גיחה לעומאן לנאום בעצרת הוא נתן לעשב השוטה לצמוח למימדים מפחידים.בכל מקרה,סורוס ואירגוניו יוכרעו בסופו של דבר,זה רק עניין של זמן אבל עד אז עוד נסבול מהם פה ושם וסורוס עצמו יזכר כעוד מומר שעשה צרות לעם היהודי כמו הרבה מומרים מהעבר שזכורים לרע .
כתוב תגובה ל- באום
זו תמונה חלקית בלבד
  רפי לאופרט   3/11/18 10:12
אתה צודק שמאז ומעולם התערבו בעלי הון במתרחש במדינותיהם או במדינות זרות, אולם השפעת ההתערבות ויכולתם של בעלי ההון לשנות כיוון באמצעות תיעול חוץ ממשלי – השפעה ישירה על חלקים גדולים באוכלוסייה הייתה מוגבלת. את עיקר הישגיהם קנו באמצעות פעולה דרך מערכות השלטון או ע"י שיסוי ענף אחד באחר. הדמוקרטיה וכליה הם מציאות שונה, שיוצרת אפשרויות חדשות, וצריכה לכונן ולהפעיל גם מנגנוני הגנה מתאימים. המערכת הארגונית שבנה סורוס דומה למערכות ארגוניות אחרות שהכרתי בעבר. בחל מהמקרים אלו מערכות שנבנות בכדי לשרת את עסקיו של בעל ההון, והופכות במשך הזמן למסלול לשרות מטרות נוספות. כאשר בעלי ההון אינם מוטים אידאולוגית, הדברים נשארים בעקר בתחום העסקים. כאשר הם מוטים אידיאולוגית, הם הופכים לסיכון למשטר או לכלים בידיו לשימור שלטונו, ומכאן נגזר כל השאר. הנחתך שסורוס יובס בסופו של דבר, היא קצת אופטימית לדעתי, מפני שהמאבק איננו רק בסורוס; סורוס הוא חלק ממערך רחב הרבה יותר עם יכולות גדולות יותר. למעשה, סורוס במאמר זה הוא רק דוגמא לעניין כולו. דוגמא שלקוחה מהעולם הפרטי אבל מתחברת היטב גם לעולמות הפוליטיים, שלעיתים מסתתרים מאחורי "עולמות פרטיים". אני סבור שהשיטה של סורוס אפקטיבית יותר משיטת אדלסון, ולכן מסוכנת יותר. השיטה בה פועל סורוס מותאמת היטב לחתרנות בתוך מדינות דמוקרטיות. היא מבוססת על שליטה במוקדי כוח אליטיסטיים, על "קניית" פוליטיקאים, על הגנה "מן הצדק" על הארגונים החתרנים מתוקף זכויות חופש הדיבור, על השוואה מלאכותית ודמגוגית של זכויות גורמים זרים ואפילו עויינים לזכויותיהם של אזרחי המדינה – גם מבחינת החוק וגם מבחינת המעמד המשפטי, על חופש פעולה ותנועה שהם כביכול זכות "טבעית" ולא זכות מוקנית, גם כאשר מדובר בזרים עויינים – במילים פשוטות – עולם מושגים כאוטי לחלוטין. אתה צודק שישראל נכשלת ונחשלת במיצוי זכויותיה הריבוניות ואי-הסדר הנורמטיבי והחוקתי בה, מקשים על הממשלה להיאבק בחתרנות המיובאת בדרכים שונות ובאמצעים שונים. במילים אחרות: אעפ"י שסורוס פועל כיחידת-איום עצמאית, הוא חלק משיטה וממערך גלובלי רחב יותר שמנהל את הפרויקט המורכב הזה במגוון רחב מאוד של כלים ואמצעים ובשיטות שכבר פיתחו והטמיעו את האידיאולוגיות שלהן בציבור, במיוחד בצעירים ולמדו היטב את חולשות הדמוקרטיה ומנצלים אותן עד תום. כאמור: הנושא דורש מאמר נפרד ומפורט הרבה יותר. ובעיקר: טיפול אקטיבי ואינטנסיבי יותר.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
האופנה משתנה
  באום   3/11/18 13:48
אתה צודק שסורוס הוא חלק ממשהו יותר גדול אבל גם סורוס וגם המשהו היותר גדול הם למעשה כלים שזורעים זרעים על מצע מסוים שנוצר כתוצאה מרוחות נאו ליברליות שהחלו לנשוב איפשהו בשנות התשעים כאשר דור מתנגדי מלחמת ויטנאם תפס את ההנהגה בעולם המערבי וביל קלינטון הוא הדוגמה הבולטת לכך.הדור הזה רצה להבדיל את עצמו ודי בכח מהדור הקודם והחליט לנתק את הליברליות מהקודים הבסיסים של האנושות.הסכם ״אוסלו״,הבייבי של קלינטון, היווה למעשה את נקודת הפתיחה לבילבול הערכים בעולם המערבי כאשר אירגון טרור נהפך לחלק ממשפחת העמים מבלי שהוא יפסיק להיות אירגון טרור.כלומר,אין כבר טוב ורע,נכון ולא נכון,צודק ולא צודק,יש רק נרטיבים שצריך לאמץ אותם אל חייקנו מתוך התעלמות מכל סכנה אפשרית. כיוון שנוצר מצע זרעים שכזה,יכלו לקום סורוסים ו״איחודים״ למיניהם כדי לזרוע את הזרעים שלהם,לטפל בשתילים ולקוות לתוצרת גבוהה.אבל הבעיה של ״הסורוסים״ כרגע היא שהעולם המערבי לוקח תפנית אחרי שהוא הבין לאן הובילה אותו הנהגת ״מתנגדי ויטנאם״.רוחות חדשות מתחילות לנשוב ו הסורוסים מתחילים לאבד את מצע הזרעים.וזה כבר לא חשוב כמה פקידי ממשל קנית או לכמה גנרלים שטפת את המוח,ברגע שלא תוכל לזרוע יותר,אתה גמרת.מה שזרעת וכבר גדל,עלול לעשות צרות אבל בסוף הוא יתייבש וינבול כמו ״העליון״ למשל שמתייבש,נובל והציבור כבר מסתכל עליו בעין עקומה. מעבר למלחמה הבלתי מתפשרת שאנחנו צריכים להילחם בסורוסים,הזמן והתקופה יעשו גם הם את העבודה כאשר הסורוסים לא יוכלו יותר לאחוז בדפנות הספינה הלוקחת סיבוב,הם יוטלו אל המים וישכחו מלזרוע בדמעה ובטח מלקצור ברינה.עדר בקר יעבור לשדה אחר ברגע שהוא יבין שהוא מיצה את השדה בו הוא נמצא.החברה המערבית לא שונה במאומה מעדר בקר ממוצע והיא הולכת מרצונה הטוב לאן שמובילים אותה,לעומת החברה הלא מערבית שהולכת בכפייה לאן שמובילים אותה.ראינו כבר לאן פנתה החברה הנאורה של גרמניה בשנות השלושים כאשר הופיע רועה מזן חדש ואיך היא עשתה לאחרונה פרסה ושוב פיתחה תאוריית גזע אבל כזו שכולם יכולים להתערבב עם כולם וזאב עם גדי ירבץ.חברה שלוקחת כיוון חדש זורקת מעליה את מה שלא מתאים עד הפנייה הבאה בו היא תשליך מעליה שוב את מה שלא מתאים ,משהו דומה לאופנה רק בטווחי זמן יותר גדולים.סורוס הוא עוד סוג של מכנס או מעיל שיעלם בבוידם כי האופנה השתנתה.
כתוב תגובה ל- באום
עוד שתיים-שלוש הערות
  רפי לאופרט   4/11/18 09:41
הבנתי את גישתך. נקודת המבט שלי שונה. א. אינני רואה בסורוס מוקד של תופעה בעולם, אלא חלק חשוב במערך שלם. ב. הכוחות הכלכליים-אנרכיסטיים-בינלאומיים אינם זהים במטרות ובדגשים, אבל שיטות הפעולה שלהם דומות מאוד. בתנאים משתנים הם עשויים לשנות כיווני פעולה ו"שותפויות". הצורך הוא כפול: שימור היכולות הכלכליות (בעצם מקורות הכוח וחפש הפעולה), דבר המוביל להתנהלות מסוג אחד. השפעות אידיאולוגיות או פוליטיות - בין אם הן משתות את החלק הראשון ובין אם לאו - והדבר מוביל להתנהלות מסוג אחר. התנהלות: דרכים, שיטות, "צינורות", שותפויות, כלים ועוד. ג. קלינטון איננו מחולל הניאו-ליברליזם האנרכי שבא בעקבות גל ההתנגדות למלחמת וייטנאם. גל ההתנגדות הוא תוצאה של אידאות שפותחו באירופה, גלשו לארה"ב וכיום מאיימות עליה. ד. גם בנושא הישראלי-פלשתינאי, הפוסט-ציונות נולדה על יסוד הרעיונות הניאו-ליברלים אנרכיסטיים - "תורת הנרטיבים"; קלינטון הולעט ברעיונות אלה ע"י גורמים ישראלים והפך אותם לתכנית מדינית שאמורה הייתה להבטיח: מעמד היסטורי לו אישית, שימור ההגמוניה של השמאל בישראל - זהות השקפות עם השמאל הדמוקרטי במפלגה הדמוקרטית ומעמד בינלאומי מחוזק לארה"ב. ה. מרגע שהדיון הפך מעיסוק בעובדות לעיסוק "בעליונות הנרטיב המועדף", הפך הדיון לחסר משמעות ועקר. זו המציאות גם כיום. טראמפ מבין זאת חלקית, אבל נדמה לי שכיום הוא דורך במקום.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
1)לא טענתי שקלינטון
  באום   4/11/18 15:11
הוא מחולל הנאו ליברליזם האנרכי,אמרתי שהוא הראשון שהביא את הנאו ליברליזם לידי מימוש מדיני.היום,כאשר הרוחות סוערות על הסכם אוסלו ורצח רבין,צריך לקחת את האפיזודה הזו אל עבר מרחבים יותר גדולים ולהבין שההסכם הזה היה תחילתו של ״עולם הנרטיבים״,עולם שמנוגד לגמרי לעולם כפי שהוא נברא וכפי שהוא התקיים מימים ימימה.הסכם אוסלו לא היה רק קריאת תיגר על אזרחי ישראל אלא גם קריאת תיגר על סדר הבריאה.אם הטוב והרע נבראו והתקיימו במשך כל אותן שנים שהעולם קיים,פתאום באים ואומרים שהם לא קיימים ואין טוב ורע.2)מה שאני טוען זה שכל אידיאולוגיה חייבת ציבור שיקבל אותה,כמו שמוצר חייב ציבור שיקנה אותו.כל האידיאולוגיות שהיו אי פעם עדיין קיימות אבל אין להן קהל יעד.לכן,האידיאולוגיה של סורוס והנאו ליברליזם ימשיכו להתקיים אבל במחסנים,הציבור לא יקנה יותר את המוצר.3)אנרכיסטים תמיד היו ותמיד יהיו,גם הפלמ״ח היו אנרכיסטים שלא לדבר על הצנחנים של שנות ה 50,נוער הגבעות הוא אנרכיסטי,ההייטק התחיל מצעירים אנרכיסטים,ביל גייטס,סטיב ג׳ובס,הביטלס,יאיר נתניהו,כל אלה היו/עודם אנרכיסטים ואין לקבוצה זו או אחרת חזקה על האנרכיזם.לכן,אני לא רואה סכנה מצד גופים שפועלים במתכונת אנרכיסטית אלא אם כן מדינות לא נותנות חופש לקבוצות אנרכיסטיות שבאות מתוכן ורוצות בטובתן.זה בדיוק מה שקרה לממשלות הימין מאז ששמיר ובגין הלכו.הימין החדש דיכא את האנרכיזם שבה מתוכו ולכן הגענו למצב שסורוס יכול לעשות פה מה שהוא רוצה.בסופו של דבר,הימין יהיה חייב להבין שבלי מימד של אנרכיזם בתוכו,הוא לא יוכל לעולם לשלוט באמת.כל מנהיגי המדינה הדומיננטים שהיו,היו אנרכיסטים בצעירותם ולכן התקיים בהם גם המימד האנרכיסטי בבגרותם.בן גוריון,אשכול,גולדה,רבין,שמיר,בגין ושרון היו אנרכיסטים בצעירותם,שרת ואולמרט לא היו דומיננטים מספיק אבל נתניהו,הדומיננטי האולטימטיבי,לא היה אנרכיסט מעולם ופה הבעיה לדעתי.בנתניהו אין מימד אנרכיסטי ולכן הוא דיכא כל צורה של אנרכיזם במחנה הימין ,לא התחבר מעולם לתנועות כמו נוער הגבעות ולפמילייה ולכן הוא מתנדנד ולא מסוגל לעצור את הרוחות שזורקות אותו מצד לצד.כאשר חסר מימד כלשהו ביסודות שלך,אתה לא יציב.
כתוב תגובה ל- באום
אנרכיזם אינו פתיחות, יזמות
  רפי לאופרט   4/11/18 22:18
והעזה. הוא קריאת תיגר על הסדר הקיים וחתירה להחלפתו באי-סדר חדש. זהו למעשה הרס התשתיות שעמן ובעזרתן אנו מרכיבים מסגרות שליטה ודרכי התנהלות, שמאפשרות קיום בצוותא, ומתוך הסכמה דמוקרטית גם של סדרי חיים, ממשל והתנהגות מובנים, שיטתיים ונשלטים. קלינטון לא הביא אנרכיזם, הוא אימץ אופורטוניזם ישראלי והפך אותו למדיניות אמריקנית, בתקווה שהדבר ישתלם לו פוליטית. קלינטון לא הבין את הגישה והזיקה האמיתית של מרבית הציבור הישראלי לארץ-ישראל. הוא שאב מידע ממקורות של השמאל הישראלי ועשה בו שימוש שגוי. אני מסופק אם אפילו רבין עצמו הבין את המציאות לאשורה. רבין יצר את המים העכורים (בהשראת פרס וכנופייתו) כשהביא לכאן את "גולי טוניס" וקיווה לדוג בהם; מקח טעות בהבנת ערפאת והציבור הישראלי כאחד.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il