הפרעת קשב זוהי הפרעה בספקטרום הפסיכיאטרי, כמו הפרעת "מטריה" מעל כל ליקויי הלמידה, כלומר: יכול להיות מצב של קיום משותף של לקות למידה והפרעת קשב, אך יש מצבים בהם קיימת לקות למידה בלי הפרעת קשב או הפרעת קשב בלי לקות למידה.
האבחנה נעשית חד-משמעית על ציר הזמן. כלומר: אם יש לנו עדויות להתפתחות לא תקינה מגיל מאוד רך, אנחנו יכולים לדעת שהילד בסיכון לפתח ליקויי למידה, אך כשהקשיים מתעוררים פתאום בכיתה א' ופתאום בכיתה ו', האבחנה נעשית על ציר הזמן.
חשוב לאבחן, לטפל בבסיס, בהישגים עצמם, במיומנויות של הלמידה ואז לבדוק שוב אחרי תקופה. אם הילד לא צמצם את הפער בדברים הבסיסיים, הכיוון הוא שמשהו לא תקין.