111 חברות ישראליות חדשות החלו לפעול בהודו בשנה האחרונה. כיום פועלות בהודו 929 חברות ישראליות - גידול של 14% לעומת שנת 2004. כך מסר יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא, לקראת כנס השקת "מרכז תמיכה שיווקית להודו", שייערך ב- 7 ביוני 2006, במלון קרלטון, בתל אביב.
בטקס ישתתפו, בין השאר, שגריר הודו בישראל, מנכ"ל מכון היצוא, יחיאל אסיה, ומנהל המינהל לסחר חוץ בתמ"ת, בועז הירש. לפני טקס ההשקה יקיים מכון היצוא מפגש בנושא: "עסקים עם הודו עכשיו", ובין הנושאים שידונו בו: התפתחות יחסי הסחר עם הודו, מדיניות וסיוע ממשלתי לביצוע עסקות עם הודו, הסכמים כלכליים ומסחריים, הודו כמדינת יעד ועוד.
במכון היצוא מציינים, כי הודו נחשבת לאחת משותפות הסחר הבולטות של ישראל ביבשת אסיה. בשנת 2005 היא ניצבה במקום הרביעי בין יעדי היצוא הבולטים מישראל לאחר סין, יפן וטייוואן, ולפיכך היא נחשבת לאחד משוקי היעד האטרקטיביים לייצוא מישראל.
עוד נמסר, כי מרכז התמיכה השיווקית להודו הוקם ביוזמה משותפת של מכון היצוא ושל משרד התמ"ת. המרכז יפעל במטרה לסייע לחברות ישראליות במימוש הפוטנציאל העסקי הגלום בהודו. מטרת המרכז לספק שירותים שיווקיים, ולסייע לחברות ישראליות להשתלב בשוק ההודי תוך קיצור משך הזמן וצמצום עלויות.
המרכז יופעל על-ידי החברה ההודית - Corporate Catalyst (India) Private Limited CCI - חברה מובילה בתחומה, העוסקת במחקרי שוק, שיתופי פעולה, אסטרטגיית חדירה לשוק ההודי, מודיעין עסקי ועוד. החברה תעמיד את שירותיה ליצואנים במחיר מיוחד. לחברת CCI משרדים בניו דלהי, מומביי ובנגלור. בין השירותים העומדים לרשות היצואן במרכז התמיכה השיווקית בהודו: בדיקת התאמה ראשונית של המוצרים לשוק ההודי והכנת תוכנית שיווקית ייעודית לשיווק המוצרים בהודו.
במכון היצוא מציינים, כי היתרונות עבור היצואן הישראלי הם צמצום פערי התרבות העסקית באמצעות העבודה עם החברה המקומית, עבודה עם גורמים מקצועיים מקומיים בעלי ניסיון מוכח אשר יש להם קשרים ענפים בהודו, חסכון בזמן על-ידי בדיקה מהירה להתאמת המוצר לשוק ההודי, קשר מהיר לחברת שיווק ומחיר נמוך במיוחד לתוכנית עסקית ולשירותי משרד.
על-פי נתוני מכון היצוא, ברבע הראשון של שנת 2006 ירד היצוא התעשייתי (ללא יהלומים) של ישראל להודו ב- 28% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והוא הסתכם ב- 87.5 מיליון דולר. היבוא גדל ב- 8.5% והסתכם בכ- 117 מיליון דולר.
היחידה הכלכלית של מכון היצוא צופה השנה גידול של 5% ביצוא התעשייתי להודו לעומת אשתקד, והוא יסתכם בכ- 465 מיליון דולר. בשנת 2005 גדל היצוא להודו בכ- 31%.