האגודה למניעת אלכוהוליזם מאשימה, כי משטרת ישראל אינה מקיימת כמעט מבצעי אכיפה בכבישים, על-מנת לבדוק את רמת האלכוהול ששתו נהגים צעירים. הודעת האגודה פורסמה בעקבות רצף התאונות הקטלניות, שאירעו בשבת לפנות בוקר בכבישי הצפון.
לדברי ד"ר שושנה וייס, מנהלת המחקר באגודה, "במקום להפגין נוכחות בכבישים ובמקומות הבילוי, קוראת היום המשטרה להורים כי ידרשו מילדיהם לישון שנת צהרים לפני יציאה לבילוי".
ד"ר וייס התייחסה לדברים שאמר בשבת בבוקר רב פקד אלי ועקנין, קצין אגף התנועה במרחב הגליל. לדעתה, על ההורים להזהיר את הילדים שלא לנהוג תחת השפעת אלכוהול. "בבדיקה משטרתית על הכביש לא ניתן לגלות אם הנהג עייף, אבל אפשר בקלות לאתר ולהוריד מהכביש נהג שיכור, ולמנוע את התאונה הבאה", אמרה ד"ר וייס.
על-פי נתוני האגודה, נהיגה ברכב לאחר שתיית שתי פחיות בירה או שתי כוסיות וודקה, מעלה פי 11 את הסיכון לתאונה. וייס ציינה, כי האלכוהול פוגע בכושר הריכוז של הנהג, בזמן התגובה, בחדות הראיה, וביכולת השיפוט שלו לגבי מרחק ומהירות.
על-פי נתוני האגודה, חלה מראשית השנה עליה ניכרת במספרן של תאונות הדרכים שמקורן בנהיגה תחת השפעת אלכוהול. בעקבות נתונים אלה החליטה האגודה להרחיב את מבצע ההסברה, תחת הסיסמא: "אלכוהול ונהיגה לא נוסעים ביחד". ההסברה מכוונת לתלמידי כיתות י"ב העומדים להוציא רשיון נהיגה. עם פתיחת שנת הלימודים החדשה ייערכו מאות סדנאות הסברה בנושא בבתי הספר ברחבי הארץ.
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים דורשת אף היא לאסור ולפקח על מכירת משקאות אלכוהוליים לצעירים נוהגים. כמו כן, נערך מסע הסברה נירחב בכל כלי התקשורת תחת הכותרת "אם שותים לא נוהגים", אך מהרשות נמסר, כי ללא שיתוף פעולה ימשיך הקטל בדרכים.
הרשות, כגוף ממשלתי, אינה יכולה להתערב בשיקולים עסקיים - ולהורות על איסור מכירת משקאות אלכוהוליים - כנהוג במדינות רבות במערב,ולכן פנייתה הינה בלתי רשמית.