רכבת ישראל תפרסם מחר (יום ה', 5.9.02) את המכרזים הראשונים להקמת קו הרכבת נתב"ג – מודיעין. הקו למודיעין הוא חלק מקו הרכבת המהירה המתוכנן מירושלים לתל אביב.
במקביל לקו חדש מתוכנן זה, נערכות כיום עבודות השידרוג של הקו הישן לירושלים, העובר בנתיב נחל שורק.
שר התחבורה, ד"ר אפרים סנה ציין, כי על-פי התוכנית קו הרכבת נתב"ג – מודיעין יושלם במהלך שנת 2005. עלות הקמת הקו נאמדת בכ-400 מליון שקל.
בהתאם לסיכום בין משרד התחבורה למשרד השיכון הוחלט כי משרד השיכון ישתתף במימון הקמת הקו בסכום של כ-100 מיליון שקל.
קו הרכבת למודיעין, יכלול הקמת מסילת ברזל כפולה באורך של 22 קילומטרים ושתי תחנות רכבת, האחת בסמוך למרכז העיר מודיעין והשניה בפאתי העיר.
סנה ציין כי קו הרכבת נתב"ג – מודיעין הוא חלק מקו מהיר בין תל אביב לירושלים המתוכנן בימים אלה. מדובר בקו שיעבור דרך נמל התעופה בן גוריון, העיר מודיעין, שער הגיא ויגיע עד לכניסה לירושלים. זמן הנסיעה מירושלים לתל אביב יהיה 28 דקות בלבד.
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה מסר כי התוכנית לסלילת הקו ממודיעין לירושלים הוגשה לפני מספר חודשים לאישור המועצה הארצית לתכנון ובניה. במשרד התחבורה מעריכים כי עד סוף השנה יושלם התכנון המפורט של כל הקו.
תוואי הרכבת המהירה לירושלים יכלול 9 מנהרות באורך כולל של 14 קילומטרים. העלות הכוללת של הקו לירושלים נאמדת בכשני מליארד וחצי שקלים.
שר התחבורה מסר כי הקטע הראשון של הרכבת מתל אביב לנתב"ג, באורך של 7 קילומטרים, יושלם בחודש אוקטובר 2003. בשבוע שעבר פרסמה רשות שדות התעופה מכרז להקמת תחנת רכבת במסוף החדש - נתב"ג 2000, שתשרת את הנוסעים בנתב"ג.
ראש הממשלה אריאל שרון, ביקר לפני כשבועיים בתוואי הרכבת בין תל אביב לנתב"ג והביע את שביעות רצונו מקצב התקדמות העבודות בתוואי המסילה.