הישראלים אוהבים לקנות עם האשראי. על-פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשלושת החודשים נובמבר 2006 - ינואר 2007 נרשמה עלייה של 10.5% בחישוב שנתי בסך כל הרכישות בכרטיסי אשראי. זאת בהמשך לעלייה של 11.6% בשלושת החודשים אוגוסט-אוקטובר 2006.
הנתונים על רכישות של צרכנים פרטיים בכרטיסי אשראי התקבלו מכל חברות כרטיסי האשראי הפועלות בישראל, ומחולקים לפי ארבע קבוצות רכישה ראשיות ולפי ענפי משנה, בהתאם לסיווג בתי העסק על-ידי חברות האשראי. הרכישות בכרטיסי אשראי מדווחות לפי סכום הרכישה הכולל של הצרכנים בבתי העסק, ומתייחס לרכישות של ישראלים בארץ בלבד.
בקבוצת הרכישה "מזון ומשקאות" (כולל שירותי אוכל), המהווה 20% מהרכישות בכרטיסי אשראי, נרשמה בשלושת החודשים נובמבר 2006-ינואר 2007 עלייה במחירים קבועים של 2.5% בחישוב שנתי. זאת בהמשך לעלייה של 4.8% בשלושת החודשים אוגוסט-אוקטובר 2006. בקבוצת הרכישה "מוצרי תעשיה" (הכוללת הלבשה והנעלה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה-כולל בתי כל-בו ורהיטים), המהווה 18% מהרכישות, נרשמה בשלושת החודשים נובמבר 2006-ינואר 2007 עלייה במחירים קבועים של 6.6% בחישוב שנתי. זאת, בהמשך לעלייה של 15.6% בשלושת החודשים אוגוסט-אוקטובר 2006.