כל פעולה שאנחנו מבצעים באופן מקוון ניתנת למעקב על-ידי מפרסמים האוספים ומשתמשים במידע לשליחת פרסומות לקהל יעד ספציפי. ולא רק שזה אפשרי, זה אף קורה לעיתים קרובות מכפי שרוב הגולשים חושבים. האמריקני הממוצע אינו מודע כלל כי מעקב כזה אפשרי, וכיצד נאסף המידע ומנוצל. כך קובע סקר חדש בו השתתפו כ-1,200 משתתפים, שביצע מרכז סמואלסון באוניברסיטת ברקלי בקליפורניה, וה-Annenberg Public Policy Center באוניברסיטת פנסילבניה.
מה היא מדיניות פרטיות? לפי הסקר, גולשים עדיין מאמינים כי מדיניות הפרטיות באינטרנט מגנה עליהם מפני מכירה או שימוש במידע אישי לגביהם. כ-55% מהמשתתפים בסקר הניחו כי מדיניות הפרטיות של חברה מסויימת מונעת מהחברה מלחלוק את הכתובת הפרטית של המשתמש או פרטים על המוצרים שרכש.
כמעט 4 מתוך 10 אנשים שרכשו מוצרים באינטרנט האמינו כי מדיניות הפרטיות מונעת מחברות בהן רכשו מלנתח ולהשתמש במידע על פעילויותיהם באינטרנט.
למעשה, שימוש במידע מסוג זה נפוץ ביותר, וחברות כאלה אף משלבות בין המידע שהן אוספות על הלקוחות שלהן עם מידע אחר הנאסף ממקורות אחרים, ליצירת פרופיל התנהגותי. ועדיין, כאשר הוצע למשתתפי הסקר הסבר ברור על תהליך הפרסום באינטרנט, 85% דחו את הרעיון שאתר שהם מעריכים ובוטחים בו יאפשר פרסום המבוסס על מידע שנאסף מביקוריהם באתרים שונים.
פונים ל-FTC
בסוף שבוע שעבר פנתה קבוצה של תשעה ארגוני פרטיות ל-FTC (ה-Federal Trade Commission) בבקשה להוסיף רשימת "Do Not Track", על-מנת להגן על גולשים מפני מעקב אחריהם שלא בידיעתם ושימוש במידע עליהם על-ידי מפרסמים.
הידיעה הופיעה ב-3 מקורות מובילים בעולם:
PCWorld CNET ComputerWorld