רשת חנויות הקמעונאות בדרכים של חברת דלק, "מנטה", תפתח 15 סניפים חדשים בשנת 2003. זאת בנוסף ל-15 סניפים שהיא כבר מפעילה ברחבי הארץ. דלק תשקיע בפתיחת הסניפים החדשים 5 מליון שקל. רשת חנויות מנטה מהווה ציר מרכזי במהלך להפיכתה של דלק למפעילת לרשת קמעונאות הדרכים הגדולה בישראל.
לדברי מנכ"ל רשת מנטה, אלון מדמוני, בכוונת דלק להרחיב את המותג מנטה לנקודות מכירה נוספות במתחם התחנה, לדוגמא "מנטה אקספרס" - נקודות המכירה החדשות שימוקמו באיי התדלוק ויהפכו את המכירה על האיים למכירה מסודרת ומאורגנת, ו"מנטה קיוסק" - למכירת קפה ומשקאות קלים בעיקר.
לדברי מדמוני, שוק המוצרים והשירותים הנלווים בתחנות הדלק בישראל עתיד לצמוח ולהגיע בשנת 2007 לכ-4% מההכנסות של כל החברות ולהסתכם בכ-550 מליון שקל. דלק נערכת על מנת להפוך לשחקן דומיננטי בשוק זה. לדבריו, במהלך 2002 הסתכמה ההשקעה בהתרחבות רשת מנטה בכ-4 מליון שקל, כחלק מההיערכות לפריסתה הארצית והתאמתה לרעיון הקמעונאות בתנועה שמובילה החברה.
מודל קמעונאות הדרכים נבנה במטרה לשנות את הרגלי הקניות הנהוגים כיום, מקנייה מזדמנת ואימפולסיבית לקנייה מתוכננת. חנויות מנטה ימוקמו בתוך כל תחנה חדשה והן כוללות בית קפה ובית מאפה במקום, עמדות לגלישה באינטרנט חינם ושליחת דואר אלקטרוני חינם וכן מוצרי ה"רגע האחרון" הכוללים מזון ושתייה, טואלטיקה, צעצועים, מתנות, מוצרים לתינוקות, אביזרים לרכב ועוד. רוב החנויות פתוחות 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה.