הגורם הראשון במעלה המגביל את מכירות היצואנים לחו"ל, הינו היעדר תקציבים ממשלתיים לפיתוח שווקים - 72% מהיצואנים סבורים כך. כך עולה מסקר מיוחד של המכון הישראלי ליצוא ולשת"פ בין-לאומי שנערך לאחרונה בקרב יותר מ-500 יצואנים.
שרגא ברוש, יו"ר המכון הישראלי ליצוא ולשת"פ ביו-לאומי, שמסר על כך, קורא לממשלה להגדיל את קרן השיווק לחו"ל מכ-30 מליון דולרים ל-50 מליון דולרים, ובכך לסייע להגדלת היצוא.
ברוש מציין, כי מסקר מכון היצוא מתברר עוד, כי 65% מהיצואנים סבורים כי ההאטה בשוק העולמי מגבילה מאוד את היצוא לחו"ל; 50% מהיצואנים סבורים כי עלויות היצור הגבוהות בישראל משפיעות לרעה על המכירות לחו"ל.
עוד עולה מסקר מכון היצוא, כי 46% מהיצואנים סבורים כי הנחיתות שלהם ביכולת למימון בינלאומי, מגבילה אף היא מאוד על המכירות לחו"ל.
ברוש מדגיש כי גורמים נוספים המקשים מאוד על היצוא לחו"ל הינם - היעדר יתרון תחרותי צמוד - 42% מהיצואנים סבורים כך; שער דולר נמוך - 40% סבורים כך; מחסומים אדמינסטרטיביים - 25% סבורים כך; מחסור בכוח אדם מתאים ותשומות יצוא - 27% מהיצואנים סבורים כך.
גורמים אחרים המשפיעים לרעה על מכירות היצואנים לחו"ל הינם: הבדלי תרבות (שפה, תרבות שונה), תנאים כלכליים של המשק הישראלי (מכס, מיסוי), אופי ואיכות המוצר וחוסר ידע.