המשחקים האולימפיים בבייג'ין 2008 הם משימה מקצועית אדירה למשווקים. חלק מהסיקור בטלוויזיה אומנם מוקרן בשעות לא נוחות בארה"ב, אבל הדיבורים על שיא מדליות הזהב של השחיין מייקל פלפס או על שחקני ה-NBA האמריקנים המנסים למנוע עוד השפלה בינלאומית, מושכים צופים רבים והופכים את משחקי בייג'ין להצלחה בענף הפרסום. כך אומר השבועון הכלכלי האמריקני ביזנס וויק.
בכל קנה מידה, היה הסיקור האולימפי של NBC הצלחה, אומר ביזנס וויק. בחמשת הימים הראשונים של האולימפיאדה, אומרת הנהלת הרשת, צפו בשידוריה משם 168 מיליון צופים, כמעט 15 מיליון יותר מאשר בחמשת הימים הראשונים של השידורים מאולימפיאדת אתונה לפני ארבע שנים.
הקהל הממוצע שצפה במשחקים האולימפיים בשעות הפריים-טיים היה בימים ו'-ג' 31.3 מיליון צופים, אומרת חברת הסקרים נילסן. זהו השיעור הגבוה ביותר מאז משחקי ברצלונה ב-1992.
המחיר המרבי המשולם בעד ספוט של 30 שניות, במהלך תחרויות השחייה, הוא 750,000 דולר. הצפייה והעניין טובים מעט יותר ממה שצפו המשווקים, ומאפשרים ל-NBC תוספת הכנסות של 10 מיליון דולר ממודעות בחמשת הימים הראשונים מאז תחילת המשחקים. NBC הבטחה לעצמה יותר מיליארד דולר הכנסות ממודעות עוד לפני שהחלו המשחקים.
בפרסום באולימפיאדה משתתף תמהיל של 100 מפרסמים חדשים וותיקים, כאשר המוציאים הכבדים ביותר על פרסומת הם אדידס, נייקי, וויזה. הרשימה כוללת גם את שני המועמדים לנשיאות, שהוציאו יחד יותר מ-10 מיליון דולר על מודעות אולימפיות.
אפילו בני 34-18 צופים
יותר גברים בני 34-18 צופים במשחקים האולימפיים. זהו הישג ל-NBC, שכן קבוצה זו נמשכת בדרך כלל לשעות הפריים-טיים בטלוויזיה. הרייטינג בקרב קבוצה זו הוא עד 28% יותר מאשר באתונה. בקרב הגברים בני 49-18 הרייטינג גבוה ב-22% מאשר במשחקי אתונה.
לפני ארבע שנים, הייתה הסוגייה הבולטת ביותר במשחקים האולימפיים האם הייתה אתונה צריכה בכלל לארח את האולימפיאדה, ודובר על הלחץ שהייתה העיר שרויה בו כדי להשלים את האצטדיונים והזירות בזמן. השנה, הסוגייה העיקרית היא אם הייתה בייג'ין ראויה לארח את המשחקים לנוכח הפגיעה בזכויות האדם וזיהום האוויר החמור.
אבל את סין אופפים מסתורין. זוהי מעצמה עולמית עולה, בדרך לחלוף על פני ארה"ב כמנוע הכלכלי הגדול בעולם. עם כל כך הרבה נושאים לסיקור, וכל כך הרבה גאווה לאומית סינית, המפרסמים לחוצים לפרסם מסרים שיוכלו להתחרות באירועים עצמם על תשומת לבו של הצרכן.