|
הפסידו יום של חופשה בטורקיה [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
קרן ואלון לוי, תבעו את חברת הנסיעות הדקה ה-90 בע"מ בבית משפט לתביעות קטנות בירושלים בסכום של 10,000 שקל לאחר ששינוי במועד טיסה גרם לאובדן יום חופשה. מכתב התביעה עלה שהתובעים רכשו מהנתבעת חבילת נופש לטורקיה בחודש אוגוסט אשתקד וגילו בנתב"ג, שהטיסה חזרה ארצה, הוקדמה מחצות לשעה אחת בצהריים. "פנינו מיד לסניף הדקה ה-90 בשדה ונאמר לנו שהדבר יטופל כשנגיע לטורקיה".
בהמשך נשלח הזוג בטעות למלון אחר ולאחר מכן הוחזר למלון המקורי ובו התברר שבניגוד להזמנה, לא הועמד לרשותם חדר משפחתי אלא חדר סטנדרטי, והם נאלצו לשהות בצפיפות עם שלושת ילדיהם. "למרות שניסינו בחו"ל לשנות את שעת השיבה ארצה, לא הצלחנו ועקב השינוי במועדי הטיסות איבדנו יום חופשה". התובעים ביקשו פיצוי בגין הנזק הממוני והלא ממוני שנגרם.
בכתב ההגנה השיבה הנתבעת ששימשה מתווכת בין התובעים לספק החבילה ואין להטיל עליה אחריות. "מדובר בהזמנה שבוצעה יומיים בלבד לפני מועד הנופש, ופרטי הטיסות והמלון המבוקש הם בגדר בקשה בלבד". לדבריה, הודגש בפני התובעים שפרטי החבילה, קרי, מועדי הטיסות וספק התעופה, אינם סופיים ועשויים להשתנות. "מדובר בטיסות ובחבילת נופש הזולה לאין שיעור, מטיסות של חברת תעופה סדירה".
הנתבעת ביקשה לדחות את התביעה והגישה הודעת צד ג' נגד חברת קשרי תעופה בע"מ האחראית לדבריה, כלפי התובעים. צד ג' השיבה להגנתה, שמלכתחילה הטיסה חזרה ארצה נקבעה לשעה אחת בצהריים והנתונים שמסרה הנתבעת לא היו נכונים. כמו-כן ששימשה כמתווכת בין התובעים למלון והללו ניצלו את החבילה במלואה. לטענתה, הייתה מוכנה לפצות את התובעים, לפנים משורת הדין, בסכום של 87 דולר למרות שאינה אחראית והם סירבו. צד ג' ביקשה לדחות את התביעה בהעדר עילה ואחריות.
בפסק דין שניתן בחודש שעבר, בהעדר הצדדים, חייבה השופטת יעל ייטב, את הנתבעת לשלם לתובעים 2,000 שקל בתוספת 500 שקל הוצאות משפט. "מצאתי ששורת התקלות עליהם הצביעו התובעים מצדיקה מתן פיצוי. לא בכל מקרה ימצא בית המשפט ששינוי במועדי הטיסות בטיסות צ'ארטר, המוזמנות במסגרת חבילת נופש, יצדיק פיצוי. טיסות אלה מעצם טיבן צפויות לשינויים, וזוהי אחת הסיבות למחירן הנמוך. יחד עם זאת, על סוכן הנסיעות ליידע את רוכש חבילת הנופש באופן מלא ומדויק על תנאי חבילת הנופש שאושרה לו, ואף להעמידו על כך שצפויים שינויים. מהמידע המצוי בפני, ומטענות התובעים וצד ג' כאחד, עולה שלא נמסר לתובעים מידע נכון ומלא בדבר מועדי הטיסות, בדבר החדר שהוזמן ובדבר האפשרות לשינויים".