בשבוע הראשון להשקת קוטג' שטראוס, כבשה החברה עם גביעי 250 גרם של 5% שומן, נתח שוק של 26.7%. כל על-פי דו"ח שבוע 50 של סטור נקסט. בשבוע השני להשקתו הגיע הקוטג' של שטראוס לנתח שוק של 26.7%. החברה שעושה מעמצים יוצאי דופן לחתוך נתחים מהשוק שלאורך עשרות שנים נשלט בידי תנובה, מדווחת לעיתונים (יום ג', 7.1.03), כי הביקוש הרב יצר חוסרים במהלך השבוע השלישי להשקה (שבוע 52) וגרם לירידה בנתח השוק ל-23.4%.
החברה מסרה, כי בעקבות חוסרים אלה הגדילה חברת שטראוס את קצב הייצור, וחזרה למלא את מקררי נקודות המכירה בקוטג' שטראוס.
שטראוס מוסרת היום, כי הצליחה להתגבר גם על החוסר הזמני שנוצר במוצרים קטנים - קט קוטג' בשבוע השני להשקה (שבוע 51) ולחזור לקצב ייצור ושיווק של מוצרים אלה: נתחי השוק אשר מדווחים על-ידי סטור נקסט למוצרים הקטנים: שבוע 50 - 54.4%, שבוע 51 - 43.4% (בגלל חוסרים במוצרים הקטנים), שבוע 52 - 53.6% .
מסקר אומניבוס שערכה חברת שילוב, בשבוע השני להשקת הקוטג', עולה כי 64% מהקונים קנו קוטג' שטראוס פעם שניה ומעלה, וכי 67% מהקונים הביעו כוונות קניה חוזרת. רמת המודעות לקוטג' שטראוס עומדת על 80%, נתון מפתיע על רקע העובדה שתקציב השיווק של שטראוס קטן בכמחצית משל המתחרים.
מירי גרנות, מנהלת שיווק גבינות ומעדנים בשטראוס אמרה היום, "במחקר מיוחד שאנו מקיימים באופן שוטף בנקודות המכירה מראה שיעורים של 90% קניה חוזרת באזור המרכז ו-60% קניה חוזרת באזור הדרום. מחקר זה, הנוגע בצרכנים ברגע הושטת היד למדף, מהווה בעיני נתון איכותי, המוכיח, כי קלענו לטעמם ומבטיח כי קוטג' שטראוס תכבוש את מקומה בשוק".