מחוז תל אביב והמרכז של מע"צ, מרחיב את כביש 444, בקטע שבין צומת טירה וקרית החינוך בטייבה.
במסגרת העבודה שהיקפה הכספי יותר מ-32 מליוני שקלים, במימון אגף היבשה שבמשרד התחבורה ומע"צ, מורחב הכביש לדו - מסלולי ומשוקם המסלול הקיים, מוסדרים הצמתים שלאורכו, כולל הצבת רמזורים.
העבודה מחולקת לקטעים מצומת קרית החינוך ועד לכניסה לטייבה, קטע שני הוא עד צומת איזור התעשייה טייבה והקטע הדרומי עד צומת טירה.
מסגרת העבודה מחייבת תפיסת שטחים וטיפול במטרדים ובהם, העתקת עמודי חשמל, כבלי טלפון ובמיוחד פינוי עסקים וחלקות, המעכב את העבודות במקום.
עם סיום העבודה, תימנע חצייה לא מבוקרת של הכביש, אותו, כך מוסרת מע"צ "תמנע גדר הניו - ג'רסי באי המרכזי, ורמת השרות של המשתמשים בדרך תגבר".
בוועדת לנגנטל שסיכומיה הוגשו אתמול לנשיא המדינה (ראה מאמר מחלקה ראשונה), נאמר רבות על הזנחת עבודות התשתית במיגזר הערבי. עתה מתברר כי מע"צ אכן משפצת את הכבישים, לכאורה ללא אפליית המיגזר הערבי.
אלא שעלייה וקוץ בה: על הנהגים הערבי יגנו גדרות בטיחות המכונות ניו - ג'רסי. משרד התחבורה הכריז לא מזמן כי יופסק השימוש בגדרות אלה, אשר מסכנות את המשתמשים בהן במקרה של תאונה.
הניו ג'רסי מונע מהרכב לסטות ולעבור למסלול הנגדי (בו הוא עלול לפגוע ברכב הבא ממול), אך בדרך גורם לריסוקו.
כיוון שכך, הבטיח משרד התחבורה לעבור לשימוש בגדרות מסוג חדש, וידידותי למשתמשים בדרך. גדרות בטיחות חדשות אלה, אגב, גם טרם נראו במיגזר האחר.
גדרות בטחות ידידותיות ניתן לראות בארץ רק בכביש מספר 2, בקטע הקצר שבין עתלית לחיפה. הקטע תוכנן כמינחת מטוסים לשעת חרום, ולכן הוצבו בו גדרות מגן הניתנות לשליפה, ובמקרה הינן עשויות כבלי פלדה הידידותיים לפוגע בה.