|
פחות עובדים ייהנו ממנה. מחלקת עסקים
|
|
|
|
|
מסקר שבוצע על-ידי אופיר טורס, בקרב מנהלי כספים ראשיים בחברות כלכליות במשק הישראלי, עולה (יום א', 7.5.09) כי בשנת 2009 הודיעו 44% מכלל החברות שהן לא מאפשרות לעובדי החברה לטוס במחלקות עסקים, בהשוואה לשנת 2008 בה רק 8% מכלל החברות לא אישרו לאף אחד לטוס במחלקת עסקים.
מחזור הנסיעות של החברות הכלכליות במשק עומד בשנת 2009 על סך-הכל מחזור ממוצע לחברה של כ-1.7 מיליון דולר.
המרכיב העיקרי בהוצאות הנסיעה של החברות הוא הוצאות הטיסה, אשר מהווה 59% מהתקציב. 23% מהתקציב תופס מרכיב הלינות בבתי מלון, 9% מהתקציב תופס מרכיב האש"ל, 4% מהתקציב תופס מרכיב השכרת הרכב ו-5% מהתקציב נקשר להוצאות אחרות.
לשאלה מהו המרכיב שיכול להביא לחיסכון מקמסימלי בנסיעות עסקים, ענו 82% ממנהלי הכספים הראשיים, כי יש לשלב טיסות בחברות תעופה זולות על-מנת להשיג חיסכון מקסימלי בעלויות. 42% השיבו כי שילוב של נסיעות ברכבות יכול להביא לחיסכון בעלויות, ו-8% השיבו כי טיסות שכר הן פתרון טוב לחיסכון מקסימלי.
עוד עולה מן הסקר, כי במהלך שנת 2008 קוצצו תקציבי הנסיעות של החברות הכלכליות בכ-38% לעומת תקציב 2007, ובכ-28% מהחברות שונה תהליך אישור הנסיעות לחו"ל לנסיעות הכרחיות בלבד.