בחברת בזק הופעל מחסן נתונים ממוחשב המבוסס על טכנולוגיה של חברת אורקל. עד כה, השקיעה בזק בפרויקט עשרות שנות אדם ומיליוני שקלים. תוכנות Oracle Database ו-Oracle Partitioning, יחד עם שרתי SUN E-10000, הם שנבחרו על-ידי בזק לאחר מבחן מוצלח של בדיקת עומסים.
המבחן בוצע בשיתוף עם חברת אורקל במעבדות חברת סאן בעמק הסיליקון, במהלכו נבנתה טבלה של 10 מיליארד רשומות ועוד מספר טבלאות עם מיליארדי רשומות כל אחת.
כיום, נטענות מדי יום למערכת יותר מ-30 מיליון רשומות חדשות, ונפח הנתונים הוא מעל TB4, כשעד סוף שנת 2003 מתוכנן גידול ל- TB6.
הפרויקט מעסיק כיום כ-12 עובדים במשרה מלאה והוא משרת 200 משתמשים פנימיים, כשבממוצע נכנסים למערכת כ-50 משתמשים מדי יום. רוב המשתמשים הם אנליסטים ומנהלים מדרג הביניים כשבעתיד מתוכנן הפרויקט להתרחב גם לדרג הניהולי הבכיר. למעשה משמש
ה-Data Warehouse ככלי מרכזי לסיוע בקבלת החלטות בכל הדרגים.
אורי פורנברג, מנהל הפרויקט בבזק, אומר כי במסגרת ה-Data Warehouse מתבצע כיום פרויקט של Data Mining בשיתוף עם חברת נורקום מאירלנד, שעשתה בין היתר פרויקטים דומים
ב-British Telecom, בחברות באירלנד, באירופה, בקנדה ועוד. פרויקט זה יהפוך את ה-Data Warehouse למערכת אקטיבית אשר מנתחת מידע ומתריעה באופן אוטומטי על חריגים ("אורות אדומים").
רז הייפרמן, סמנכ"ל לטכנולוגיות מידע בבזק, מסר כי מחסן הנתונים מספק נתונים לחברה אודות מיליוני לקוחותיה והשירותים שהם רוכשים מבזק.
המערכת משמשת כמקור מידע עיקרי למקבלי החלטות בבזק בתחום השיווק, תכנון מוצרים, מבצעים, מנהלי לקוחות, תכנון ובקרה, אגף הכלכלה וחטיבות ביצוע.
כמו כן מסר הייפרמן, כי לאחרונה הוחלט בבזק כי מחסן הנתונים, שהנו פרויקט מוביל בחברה, הוא מערכת קריטית בארגון והמשמעות של ההחלטה היא שכל הנתונים המאוחסנים ישוכפלו ויישמרו באתר גיבוי.
קיקי הררי, מנהלת הפרויקט בחטיבת השיווק ציינה, שכיום המידע המתקבל מהמערכות התפעוליות בחברה נוגע בתחומים שיווקיים שונים הרלבנטיים לפעילות של בזק מול הלקוח כגון: לקוחות, מנויים, שיחות, מבצעים, מוצרים, צריכה, חיוב, חשבונות, פניות הציבור. מחסן הנתונים מנווט קבלת החלטות המתבססות על נתונים המתקבלים ממנו.
הפרויקט מתוכנן להתרחב לתחומים פנים ארגוניים נוספים כגון נושאים הנדסיים/תשתיתיים (מבנה הרשת) ונושאים לוגיסטיים (חשבונות, מלאים, כוח אדם) ועוד.
קובי אורגד, מנהל מכירות באורקל ישראל לתחום הטלקום, אומר שבזק הצליחה בפרויקט זה ליצור בסיס מידע אינטגרטיבי המהווה את מודל הנתונים העיקרי לקבלת החלטות של החברה והוא דוגמא מוצלחת כיצד צריך להיראות פרויקט Data Warehouse בארגון גדול.