המועצה לצרכנות בוחנת את התוכנית החדשה של בנק הפועלים, בסיוע מומחים בתחום הכלכלי והמשפטי. עם סיום הבדיקה תגיש המועצה לבנק ולפיקוח על הבנקים את עמדתה המפורשת. בשיחה שקיימה מנכ"לית המועצה לצרכנות, גלית אבישי עם מנכ"ל בנק הפועלים והנהלת הבנק, התחייבו אלה מפורשות לאפשר לצרכנים להמשיך ולפעול בשיטה הקיימת.
השיטה החדשה של בנק הפועלים תופעל מיום 1.5.03. השיטה מאפשרת ללקוח לבחור באחד מ-4 מסלולים המוצעים לו, ולדלג ביניהם מדי חודש ללא כל חיוב כספי. במסגרת המסלולים החדשים מוצע ללקוחות סל שירותים. הם נבדלים זה מזה בעיקר על-פי דרך ביצוע הפעולות: ביצוע פעולות בשירות עצמי (אינטרנט, בנקט, מענה טלפוני ממוחשב), ביצוע פעולות על-ידי בנקאי (בסניף או במוקד הטלפוני) ופעולות בשיקים (הפקדה, כתיבה, שיקים עצמיים).
המועצה לצרכנות תעמוד על כך שגם בעתיד יוכלו הצרכנים לפעול בשיטה הפרטנית ולא יאולצו לבחור בשיטת המסלולים - אם על-ידי ביטול השיטה הפרטנית או על-ידי העלאת מחירים מגמתית של התעריפים הפרטניים. עוד דורשת המועצה מבנק הפועלים לנקוט בשורת פעולות להבטחת רמת גילוי נאות שיאפשר לצרכנים בחירה מושכלת.
המועצה לצרכנות מסרה, כי בעקבות המידע שפרסם בנק הפועלים, היא דורשת מהבנק ומהפיקוח על הבנקים לנקוט בסדרת פעולות להבטחת רמת גילוי נאות למניעת פגיעה בצרכנים.
- עם החלת התוכנית החדשה ובטרם בחירת הצרכנים במסלול בו יתנהל חשבונם, ימציא הבנק ללקוחות פירוט של כל הפעולות שביצעו, וכן סיכום חודשי הכולל את כל התשלומים בגין עמלות.
- הבנק ידווח ללקוחות שבחרו באחד ממסלולי החבילות מהו המחיר שהיו משלמים בגין עמלות לו המשיכו לשלם באופן פרטני עבור הפעולות שביצעו. בנוסף, בתקופת הרצה של שישה חודשים במקרים בהם צרכנים יחרגו ממסגרת המסלול שבחרו, התשלום החודשי ששילמו בגין ביצוע פעולות לא יעלה על המחיר שהיו משלמים לו בחרו במסלול הבא בתור.
- הבנק יפרט ויידע את הצרכנים אילו פעולות אינן נכללות במסגרת החבילות.
- הצרכן יקבל במהלך החודש דיווח "און ליין" של מספר הפעולות שביצע, או לחילופין כמה פעולות נותרו לו במסגרת שבחר.