|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

המשתדרגים: ה-11 שהקפיצו את ערכם בדרא"פ

גביע העולם הוא הצ'אנס הגדול של שחקן להתקדם, מי עשה את זה?
10/07/2010  |   ספורט5 ספורט5   |   חדשות   |   מונדיאל   |   תגובות
מאת: ניצן פלד  |  ספורט5  |  sport5.co.il    מונדיאל
הונדה, סוארס ומולר, השתדרגו (gettyimages)

שני משחקים נותרו בטורניר הזה – המשחק החשוב מכולם והמשחק הפחות-חשוב מכולם. מבחינתנו, זה זמן מעולה להתחיל לסכם, וכאן אנחנו מגישים לכם את רשימת המשתדרגים. הרי זהו אחד מהכוחות הגדולים של הטורניר הזה – לקחת שמות שההדיוטות לא שמעו עליהם מעולם ולהפוך אותם לבני בית. החלטנו ללכת על 10 שחקנים ומאמן. הקריטריון הוא לא חד וברור, אבל הולך בערך כך: השחקן חייב לסיים את הטורניר הזה הרבה יותר מפורסם משהתחיל אותו, וזה חייב לבוא לידי ביטוי במישור המקצועי. כלומר, שבעתיד הקרוב תהיה לו אפשרות ממשית להשתדרג מקצועית, בזכות הטורניר.

רוצים לעשות כסף במונדיאל? היכנסו לאיזור הווינר המשודרג

כדי להבין טוב יותר את הקריטריון, הנה 10 שנלקחו בחשבון ונשארו בחוץ: חוסטו וייאר (כי בגיל 33 לא יגיע הרבה יותר גבוה מוויאדוליד), מנואל נוייר (כי למרות היכולת, כולם כבר ידעו מי הוא), צ'ו יונג פארק (עכשיו השם שלו אמנם קצת יותר מוכר, אבל הוא בכל זאת כבר שנתיים שחקן הרכב במונאקו), דייגו פורלאן (אמנם החודש הגדול בקריירה שלו, אבל המשך לעונה אדירה. ולא לשכוח – זה שחקן שזכה פעמיים בנעל הזהב של אירופה), מסוט אוזיל (כי חובבי כדורגל ידעו מי הוא אפילו עוד לפני שקרקס את כולם באליפות אירופה עד 21 בשנה שעברה. ובקיץ האחרון ורדר ברמן מכרה את דייגו ליובה כדי לפנות לו את הבמה), ג'רום בואטנג (כי מנצ'סטר סיטי קנתה אותו ב-11 מיליון פאונד עוד לפני שהטורניר התחיל), מארטן סטקלנבורג (יצא מצילו של ואן דר סאר, אבל זה לא שדרוג מספיק משמעותי בשביל מי שימשיך לעונה שישית כשוער הראשון של אייאקס), רוברט ויטק (כי רגע לפני הטורניר אנקרגוצ'ו רכשה את בן ה-28 באופן קבוע. זה לא שמחר נראה אותו מככב בפרמייר-ליג), מייקל בראדלי (בפנקסים של הסקאוטים הוא כבר היה רשום עוד קודם, ובארה"ב היו כאלה שבלטו יותר).

אם תספרו שוב, תראו שניפינו תשעה ולא עשרה. היה קשה מדי. אז החלטנו לעשות רשימה של 11. כמו הרכב, רק לא הרכב. קבלו אותם:

אדוארדו (שוער, 27, פורטוגל)
פורטוגל הגיעה לטורניר עם שלושה שוערים שחלקו יחד 18 הופעות בין-לאומיות. אדוארדו (15) היה השוער הראשון, המשך ישיר ליכולת הטובה שהפגין בליגה. אלא שבליגה הוא עשה את זה במדי בראגה. טורניר אחד טוב מול כל העולם, והופ – גנואה משאילה את מרקו אמליה למילאן וקונה את הפורטוגלי ב-4 מיליון יורו. כסף גדול עבור כל הצדדים. ממועדון בינוני מפורטוגל לקבוצת מרכז טבלה בסרייה A תוך שלושה שבועות. זה מספיק כדי להיכנס לרשימה.

צ'ה דו רי (מגן ימני, 29, קוריאה הדרומית)
מהרגע שסיים אוניברסיטה בקוריאה בגיל 22, דו רי הגשים את החלום של כל כדורגלן אסיאתי – לשחק באירופה. אלא שבאייר לברקוזן שרכשה אותו לא עשתה בו שימוש והקפידה לשלוח אותו בהשאלות לכל מיני מקומות. 8 שנים הוא הסתובב בקבוצות קטנות בגרמניה. ואז הגיע מונדיאל דרום אפריקה 2010. המגן הגבוה, החזק והקירח בלט מבין חבריו לנבחרת קודם כל פיזית, ובהמשך גם הודות למהירות ולנוכחות שהפגין בחלק הקדמי. עכשיו הוא יכול להופיע בליגת האלופות, אחרי שסלטיק החתימה אותו. אחלה תזמון לסיים בו חוזה.

פאביו קוונטראו (מגן שמאלי, 22, פורטוגל)
נכון, יכול להיות שזו התסרוקת הנוראית שמשכה תשומת לב לפני כל דבר אחר. אבל אחרי שירדו העיניים מהפריזורה, פתאום אפשר היה להבין למה בגיל 22 ועם מעט מאוד הופעות בינ"ל קרלוס קיירוש זרק אותו למים הכי עמוקים שיש. קוונטראו, שסוף סוף קיבל הזדמנות בבנפיקה בעונה האחרונה וסיפק 8 בישולים בדרך לזכיה באליפות, מצליח לשלב מהירות ודיוק, הוא מוסר נהדר ומגביה מצוין (76% במסירות בטורניר, 48% בכדורים ארוכים), והכושר והמחויבות שלו מספיקים כדי להראות נוכחות גם בהגנה. פאביו+קוונטראו+גוגל ניוז = הרבה דיבורים על מעבר בהרבה כסף למועדון עשיר באנגליה או בספרד. שאנחנו נתווכח עם גוגל ניוז?!

גרגורי ואן דר ויל (מגן ימני, 22, הולנד)
האמת? על הנייר מקרה דומה לשל קוונטראו, אז אל תתפלאו אם השניים האלה יאיישו את האגפים של הגנות עשירות מאוד כבר בעוד כמה שבועות. אולי אפילו של אותה הגנה. אחרי שתי עונות בבוגרים של אייאקס, ב-2008 הפך שם לשחקן הרכב והעונה – בדיוק בזמן לפני המונדיאל – עם 6 שערי ליגה (זה מגן, כן?) היה מספיק טוב כדי להפוך לקבוע גם אצל ברט ואן מרוויק. מהרגע הראשון של הטורניר, ואן דר ויל בלט. העובדה שהאוראנג' בגמר רק תאיץ את העזיבה ותהפוך אותו מהר מאוד לעוד כוכב שעזב את אייאקס הרבה לפני שהיא הספיקה באמת ליהנות ממנו. לפחות שהכסף יהיה טוב.

סיפיווה טשבאלאלה (קשר שמאלי, 25, דרום אפריקה)
הכתפיים והשיער משווים לו מראה כוחני במיוחד כשהוא פורץ באגף. את תשומת הלב שלנו זה משך כבר לפני שנה בגביע הקונפדרציות. השער היפה שכבש – הראשון בטורניר כולו – הסב לו את תשומת הלב שהכשרון שלו ראוי לה. תוצאות טיפה יותר טובות של הבפאנה בפאנה היו הופכות אותו ללהיט גדול כבר עכשיו. אבל גם ככה אפשר להיות בטוחים, בקרוב הוא יהיה רק אוהד של קייזר צ'יפס.

http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/8/177978.jpg

קייסוקה הונדה (קשר התקפי, 24, יפן)
בסוף 2009 צסק"א שמה עליו 6 מיליוני יורו כשהוציאה אותו מהליגה ההולנדית, והשער שכבש מול סביליה בשמינית הגמר בבעיטה חופשית לא רק עשה היסטוריה כשהפך אותו ליפני הראשון שכובש בשלבי הנוק-אאוט של הצ'מפיונס – אלא גם הפיח תקוות בכל מי שמחבב את הסמוראים לקראת המונדיאל. צמד שערים בטורניר, 23 עבירות שסחט והעפלה לשמינית הגמר הפכו את הונדה לא רק לשם מוכר – לזה דאגה כבר מזמן חברת המכוניות – אלא גם לפרצוף מוכר בקרב כל חובב כדורגל. לרוע מזלו, לצסק"א יש מספיק כסף כדי לשמור אותו אצלה עוד קצת. אבל לא להרבה זמן, לא להרבה.

ולדימיר וייס (קשר ימני, 20, סלובקיה)
בדומה למייקל בראדלי, וייס לרגע לא נותן לאף אחד תחושה שהוא על המגרש כי אבא שלו הוא האיש שמחליט. סלובקיה נתנה טורניר טוב שניפק הישג היסטורי ומספר שחקנים הוכיחו לעולם שהם במעמד הזה ממש לא במקרה. וייס המהיר, טכני, אגרסיבי ובוסרי, משך הרבה עיניים ממארק המשיק, שזו אמורה להיות הנבחרת שלו. וייס שייך למנצ'סטר סיטי וכנראה יושאל השנה שוב, אבל בטורניר הזה הוא הוכיח לרוברטו מנצ'יני שזה פרוספקט אחד שלא כדאי לו להזיז הצידה בשביל רכש נוצץ.

תומאס מולר (קשר התקפי, 20, גרמניה)
בתחילת העונה: שחקן צעיר שחייב להיאבק על מקומו בהרכב. בסוף העונה: 4 שערים ו-3 בישולים במונדיאל (אף אחד לא כבש ובישל יותר ממנו), השחקן שחסרונו מול ספרד הוא אחת הסיבות העיקריות להדחתה של גרמניה בחצי הגמר. קשה לחשוב על שדרוג משמעותי יותר – הרי כשיחזרו כולם למחנה האימון של באיירן, מולר יעשה זאת ככוכב של הנבחרת. יותר מראדונה לא יקום ממסיבת עיתונאים כי הושיבו אותם אחד ליד השני.

http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/9/177979.jpg

אסמואה ג'יאן (חלוץ, 24, גאנה)
הוא נראה בן הרבה יותר מ-24. הוא לובש חולצה עם מספר של מגן. ועדיין, זהו חלוץ צעיר ומסוכן שנמצא בשיאו. למרות שראן רכשה אותו לפני שנתיים ב-8 מיליוני יורו, עכשיו – אחרי שהפגין יכולת מאוד גבוהה לאורך כל הטורניר, היה דומיננטי במסע של הכוכבים השחורים לרבע הגמר ועל הדרך כבש שלושה שערים – היא יכולה לעשות עליו קופה. אפילו מהחמצת הפנדל מול אורוגוואי יצא טוב כשכבש את הראשון בדו-קרב רגעים ספורים לאחר מכן. בדומה למולר, הרשימה הזו קטנה עליו. מדובר במועמד לגיטימי לגמרי לנבחרת הטורניר.

אלכסיס סאנצ'ס (קיצוני, 21, צ'ילה)
מהירות, כדרור, התלהבות ויצירתיות ברמות הגבוהות ביותר הכניסו את סאנצ'ס לפנקסים של מגלי כשרונות כבר לפני שלוש שנים. כשמדברים על פרוספקטים מלהיבים בעולם הכדורגל, סאנצ'ס תמיד מוזכר. אך למרות זאת, וגם אם סיים את הטורניר בלי שער, צ'ילה מצאה עצמה בשמינית הגמר וסאנצ'ס קצר מחמאות מכל עבר. עם עניין מצד מנצ'סטר יונייטד, אודינזה לא תחזיק בו עוד הרבה זמן.

לואיס סוארס (חלוץ, 23, אורוגוואי)
49 שערים ב-48 הופעות בכל המסגרות כבש סוארס בעונה האחרונה במדי אייאקס. בינואר היו דיבורים בווליום גבוה על מעבר לברצלונה. חובבי כדורגל – גם ממוצעים – ידעו שמחכה להם משהו מעניין בחוד של נבחרת אורוגוואי. ועדיין, לכזה טורניר אף אחד לא ציפה. אורוגוואי טיפסה עד חצי הגמר בהופעה היסטורית, ולסוארס – בועט נהדר, כובש מחונן, מוסר מצוין ושחקן נשמה – היה אולי את החלק הכי גדול בהישג הזה. לכל הפחות, גדול כמו של פורלאן. השער המרהיב מול קוריאה שהעלה אותם לרבע הגמר היה השיא המקצועי שלו בטורניר. נגיעת היד שהעלתה את אורוגוואי לחצי הגמר הייתה השיא הרגשי. איפה שלא ישחק בעונה הבאה, ולא משנה הסכום בו יימכר - סוארס הפך בשלושה שבועות לשם שגם עקרות בית מכירות. ככה זה כשאלוהים נוגע.

http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/0/177980.jpg

תאריך:  10/07/2010   |   עודכן:  10/07/2010
ניצן פלד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראש הממשלה בנימין נתניהו ממתין - בטרם ירחיב את הממשלה - להכרעת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בתיקו הפלילי של שר החוץ, אביגדור ליברמן.
10/07/2010  |  יואב יצחק  |   חדשות
גורמים מדיניים במשרד החוץ מסרו כי בעקבות לחץ דיפלומטי של ישראל על יוון ומקדוניה, ספינת הסיוע שצפויה להגיע לעזה בימים הקרובים תשנה את מסלולה למצרים.
10/07/2010  |  תלם יהב  |   חדשות
הפועל תל אביב ערכה היום (שבת) אימון נוסף לקראת המשחק מול ז'לז'ניצאר ביום שלישי הקרוב במסגרת מוקדמות ליגת האלופות. בקבוצה עדיין ממתינים לשובו של השוער, וינסנט אניימה אולם הודעה שיצאה ממשרדי ההנהלה טענה כי השוער הודיע שיגיע לישראל ב-48 השעות הבאות וכי העובדה שהוא אינו נמצא בדרכו נובעת מבעיה עם הדרכון שלו.

בכל מקרה, מי שיפתח בין הקורות מול הבוסנים הוא גליל בן שנן. במהלך האימון התרגז אלי גוטמן על טעות שביצע וואליד באדיר והעביר את חולצת ההרכב ממנו לביבאן פרנסמן. העצבים של מאמן הדאבליסטית נבעו בעקבות הניצחון של ההרכב השני, כאשר ויקטור מרעי הצליח לחדור דרך מרכז ההגנה מספר פעמים. אגב, במחנה האימון באדיר הציג יכולת טובה והיה בין המצטיינים.

למרות העצבים, גוטמן עדיין מתלבט האם לפתוח עם באדיר או עם פרנסמן. מי שיפתח בוודאות במרכז ההגנה הוא דגלאס דה סילבה, ממצטייני העונה שעברה. מהראן לאלה אמור להיות זה שישחק לצידו של איתי שכטר בחוד ההתקפה.

אחרי שאתמול היה נראה שרומאן רוקי יפתח ביום שלישי, היום הקשר הצרפתי לא תורגל בהרכב הראשון של גוטמן. הסיבה היא שהשחקן עצמו לא מרגיש מוכן עדיין לפתוח במשחק רשמי. מי שצפוי לפתוח במקומו הוא יוסי שבחון, כאשר ערן זהבי יוצב כקשר אחורי.


10/07/2010  |  מוטי פשכצקי  |   חדשות
המבוקש מספר אחת באנגליה ירה בעצמו למוות (שבת, 10.7.10) לאחר עימות עם שוטרי המשטרה שנמשך כמעט שש שעות. כך מדווחת התקשורת בבריטניה.
10/07/2010  |  תלם יהב  |   חדשות
הממשל האמריקני טוען כי דליפת הנפט במפרץ עשויה להיבלם בתוך יומיים, כך מדווחת (ו', 9.7.10) רשת הטלוויזיה פוקס ניוז. בארה"ב החדשות מתקבלות בברכה, כאשר ממשל אובמה מנסה להיאבק בדליפת הנפט במשך כמעט שלושה חודשים. אם אכן הפעולה תצליח, המשמעות היא שלא ידלוף יותר נפט מאסדת הקידוח למימי המפרץ.
10/07/2010  |  תלם יהב  |   חדשות
רשימות נוספות   /   מונדיאל  
ואן מרוויק: "ואן פרסי הולך ומשתפר"  /  מערכת אתר ערוץ הספורט
בקהאם השתגע? קול בנבחרת המונדיאל  /  מערכת אתר ערוץ הספורט
"נצטרך להילחם עד הנשימה האחרונה"  /  מערכת אתר ערוץ הספורט
כדור ברשת  /  צבי גיל
המונדיאל בלי מסכים  /  עדי ארבל, דרום אפריקה
לקחי המונדיאל  /  ראובן לייב
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il