|
לא מדליקים [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
למרות החובה להדליק מה-1 בנובמבר אורות מלאים בכלי הרכב למיניהם בכל שעות היממה בכבישים בינעירוניים - שוכחים, לסירוגין, כ-40 אחוז מהנהגים, במרוצת השבועיים הראשונים לתקנה, להפעיל את האורות בשעות היום, כשגם לאחר מכן כ-5 אחוז מהם לא מדליקים, לסירוגין, את נורות הרכב בשעות היום. נתונים אלה עולים מבדיקת שוק שערכה חברת "לדיקו", נציגתה של חברת "אוסרם".
בתקופת החורף, שבה חלה התקנה, נשרפות הנורות ברכב בתדירות גבוהה יותר, ותדירות החלפתן גדלה פי שלושה, בהתחשב בכך שאורך-חייהן תוכנן לשם הפעלה בשעות החשכה בלבד. מסתבר שכ-38 אחוז מכלל התקלות ברכב הן תקלות-תאורה.
טכנולוגיה חדישה
בשל העלות הגבוהה שבהחלפה תדירה של הנורות, מציעה חברת "אוסרם", המספקת אותן, פתרון חדשני: נורות בטכנולוגיית "אולטרה-לייף", שאורך-חייהן גדול פי שלושה מאורך חיי הנורות הרגילות. אף שמחירן של נורות אלה גבוה באחוזים יחידים ממחיר הנורות הרגילות, ההחזר הוא במאות-אחוזים שמתקבלים במשך זמן התאורה, הארוך פי שלושה.
בשל התארכות החשיכה בימות החורף ובעטייה של ראות לקויה חדשות לבקרים - פיתחה "אוסרם" טכנולוגיה של "סילבר סטאר", שמגבירה את עוצמת האור ב-50 אחוז ושמאריכה את אלומתו ב-20 מטר. לעוצמת האור בלילה נודעת חשיבות מיוחדת, באשר רוב תאונות הדרכים החמורות מתרחשות במרוצתו.
לנהגים, חובבי המראה האופנתי, פיתחה "אוסרם" את טכנולוגיית ה"קול בלו" - "תכשיט-תאורה", המייצר אלומת-אור בטמפרטורת-צבע גבוהה, בעוצמה של 4000 קלווין, הקרובה לתאורת-יום.