רישיון הנהיגה הישראלי הלאומי (רישיון הפלסטיק הרגיל שמראים לשוטר בתגובה לדרישה: "רשיונות בבקשה"), מאפשר נהיגה חוקית רק ב-11 מדינות בעולם.
בכל יתר המדינות הזרות יש להצטייד ברישיון הנהיגה הבינלאומי הרגיל.
המדינות בהן ניתן לנהוג ברכב פרטי עם הרישיון הישראלי הרגיל, הן: צרפת, שוויץ, בלגיה, נורבגיה, גרמניה, אנגליה, הולנד, קפריסין, הונגריה, טורקיה וירדן.
באחרונה עבר הרשיון הישראלי הרשמי הרגיל שדרוג מקיף, והוא עשוי ככרטיס אשראי קטן ומודרני. בצידו האחורי הוא כתוב בלועזית, ודרוג הרשאת הנהיגה נערכה על-פי סטנדרטים הנהוגים באירופה.
אך מלאכתו של מנהל אגף הרישוי שוקי שדה לא זכתה בחו"ל לכבוד הראוי, והרשיון הישראלי אינו קביל עדיין בארה"ב למשל, שם עדיין על נהג הישראלי לנהוג כשהוא מצוייד ברשיון הבינלאומי המיושן והמסורבל.
הרשיון הבינלאומי המסורתי מגושם ועשוי קרטון מתבלה, אך יש לו יתרון ניכר על הרשיון הישראלי החדשני: הוא כה גדול ומסובך להבנה וקריאה, עד שהשוטר הזר פשוט מתייאש לרוב ועוזב את הנהג הישראלי לנפשו בלא לרשום לו דוח שכן הוא מתקשה בזיהוי פרטיו האישיים.
תיירים ישראלים יכולים לנהוג עם רישיון הנהיגה הישראלי הרגיל שלהם רק לתקופה של עד 12 - 6 חודשים (בהתאם למדינה) למעט נורבגיה שמאפשרת לנהוג ברישיון הישראלי לתקופה של 3 חודשים בלבד.
בשאר מדינות העולם חייבים תיירים ישראלים המבקשים לנהוג ברכב פרטי להצטייד ברשיון נהיגה בינלאומי, בצמוד לרישיון הנהיגה הישראלי. הרישיון הבינלאומי מונפק כיום על-ידי ארבעה זכיינים: מ.מ.ס.י, רשות הדואר, "איסתא ליינס" ו"אופיר טורס".
רישיון הנהיגה הבינלאומי המונפק בישראל מכובד כיום על-ידי 173 מדינות בעולם החתומות על "אמנת וינה". אמנת וינה מסדירה את הנפקתו של רישיון נהיגה בינלאומי, המאפשר לתיירים ישראלים לנהוג בכל המדינות החתומות על האמנה. באמנה נקבע בין השאר כי תוקפו של הרישיון מותנה בכך שיהיה צמוד אליו רישיון הנהיגה הלאומי של אותה מדינה.
דובר משרד התחבורה אבנר עובדיה מסר, כי רשיון הנהיגה הבינלאומי המונפק בישראל אינו מוכר ביפן למרות שיפן חתומה על אמנה בינלאומית, המכירה ברישיונות נהיגה אלה. תיירים ישראלים המבקרים ביפן מתבקשים להימנע מלנהוג ביפן עם רישיון הנהיגה הבינלאומי עד להסדרת הנושא.