של 24.6% לעומת רווח של 337 מיליון שקלים ברבעון הראשון של 2010. כך עולה (יום ד', 25.5.11) מפרסום דוחותיה הרבעוניים. בנטרול תרומתה של 012 סמייל לרווח הנקי, הסתכם הרווח ב-248 מיליון שקלים, ירידה של 26.4%.
ההכנסות של החברה ברבעון הסתכמו בכ-1.77 מיליארד שקלים, עלייה של 11.6% מהרבעון הראשון של 2010. תרומתה של 012 סמייל להכנסות ברבעון הראשון של 2011 הסתכמה בסכום של 93 מיליון שקלים (או 86 מיליון שקלים, לא כולל הכנסות בין חברתיות). בנטרול תרומתה של 012 סמייל, העלייה בהכנסות ברבעון הראשון הסתכמה ב-6.2% בהשוואה לרבעון המקביל.
הכנסות של החברה משירותים הסתכמו ברבעון בכ-1.21 מיליארד שקלים, בהשוואה ל-1.36 מיליארד ברבעון המקביל, ירידה של 10.9%. בנטרול תרומתה של 012 סמייל, ההכנסות משירותים ירדו ב-17.1%. כמו חברות ה
סלולר האחרות, גם פרטנר תולה את הירידה בהכנסות משירותים בעיקר כתוצאה מההפחתה בתעריפי הקישוריות בשיעור של 71% ואת ההפחתה בתעריפי קישורי הגומלין ל-SMS בשיעור של 94%, אשר נכנסו לתוקף החל מתחילת השנה, ואשר הביאו, יחד, להפחתה בהכנסות משירותים ברבעון זה בכ-250 מיליון שקלים. לדברי פרטנר, בנטרול השפעת ההפחתה בתעריפי קישור הגומלין וכן בנטרול תרומתה של 012 סמייל, היו ההכנסות משירותים עולות בכ-1.3%.
סעיף ממנו פרטנר יכולה להיות מרוצה הוא סעיף ההכנסות מציוד - הנובע בעיקר מזינוק במכירות הטלפונים החכמים, וגם בהכנסה הממוצעת מכל מכשיר. ברבעון הראשון של 2011 הסתכמו ההכנסות מציוד בכ-559 מיליון שקלים - עלייה של 146.3% בהשוואה לרבעון הראשון אשתקד.
אחוז הנטישה גדל
כ-26,000 מנויים סלולריים חדשים נטו הצטרפו לרשת אורנג' ברבעון הראשון. בסוף הרבעון, בסיס מנויי הסלולר עמד על כ-3.18 מיליון מנויים. אחוז הנטישה הרבעוני ברבעון עמד על 7.3% בהשוואה ל-5.2% ברבעון הראשון של 2010, כאשר העלייה נובעת בין השאר מההתחרות הגוברת בשוק, שגרמה לדברי פרטנר לגידול בנטישה מרצון בקרב מנויים ה"פוסט-פייד" האיכותיים יותר.
ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר ברבעון עמדה על 115 שקלים, ירידה של 5%, המשקפת לטענת פרטנר את שחיקת התעריפים המתמשכת כתוצאה מתנאי השוק. עם זאת, מספר דקות השימוש החודשי הממוצע למנוי עלה ב-3.9% והסתכם ב-372 דקות. עלייה זו משקפת בעיקר את הגידול בחלקם היחסי של מנויי הסלולר מקרב המנויים שהצטרפו לתוכניות תעריפים הכוללות כמות גדולה של דקות, על-אף הצמיחה המתמשכת בשיעור מנויי המודם הסלולרי בבסיס המנויים, אשר מביאה להורדת נתון הדקות הממוצע, מאחר שבדרך כלל מנויי המודם הסלולרי אינם עושים שימוש רב בזמן אוויר.
במגזר הנייח רשמה פרטנר הכנסות של 45 מיליון שקלים - עלייה של 25% בהשוואה לרבעון המקביל, המשקפת צמיחה בהכנסות משירותי תקשורת ביתיים כגון טלפוניה נייחת ושירותי גישה לאינטרנט וכן שירותים עסקיים. בסיס מנויי שירותי התקשורת הנייחים הפנים ארציים של פרטנר כולל 012 סמייל, הסתכם בכ-288 אלף מנויים נכון לסוף הרבעון.
תזרים המזומנים החופשי ברבעון השני עלול לרדת
בתחזית לרבעונים הבאים, מציינת פרטנר כי כתוצאה מהעלייה ברמת המכירות של מכשירים שמחירם גבוה, ההון החוזר צפוי לעלות ברבעונים הבאים ולהביא במקביל לירידה בתזרים המזומנים החופשי, היות שהמכשירים משולמים בדרך כלל על-ידי הלקוחות בפריסה לתשלומים על פני 36 חודשים, בהתאם למדיניות החברה, בעוד שתנאי התשלום של החברה לספקים מחייבים תשלום כמעט מיידי. החברה צופה שמגמה זו תשפיע במיוחד על תזרים המזומנים החופשי ברבעון השני של 2011, אשר תגרום לירידה חדה בתזרים המזומנים החופשי ברבעון השני. אולם, החברה צופה שתזרים המזומנים החופשי ישתפר במחצית השנייה של 2011.
לבסוף, דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד במזומן בסכום של 1.35 שקלים למניה או תעודת ADS, בסכום כולל של כ-210 מיליון שקלים עבור הרבעון הראשון.