משרד החקלאות האמריקני הודיע כי החלפת פירמידת המזון תצא לדרך ב-2 ביוני, וכי האייקון החדש יבשר על "מאמץ אדיר" לשיפור בריאותה של אמריקה.
הסיבה לבחירה באייקון חדש היא שהפירמידה אינה מסבה אליה תשומת לב ציבורית מספקת. כך לדברי ד"ר רוברט סי. פוסט, סגן מנהל המרכז למדיניות תזונתית במשרד החקלאות האמריקני. "הצרכנים יכולים לצפות לאייקון חדש, פשוט וקל להבנה, שיעזור להם לעשות בחירות בריאות, והמאמץ האדיר להשיג זאת, ישתקף בכל הארגונים הציבוריים, כמו גם במגזר הפרטי", אמר.
האייקון החדש, הוא מקווה, יגרום לכך שאנשים יאמרו "היי, זה לא קשה, אני יכול לעשות זאת". וכך יוכלו לשנות את התנהגותם.
פרסום האייקון בא בעקבות פרסומם של קווים מנחים תזונתיים חדשים, בחודש ינואר האחרון.
בארצות הברית אפשר יהיה לראות את האייקון בכל מקום. כל סוכנות ממשלתית רלוונטית תשתתף במאמצים, והבית הלבן ישחק את התפקיד העיקרי ויתאם בין הקווים המנחים החדשים של משרד החקלאות ושל משרד הבריאות לבין היוזמות שמניעה מישל אובמה.
התוכנית הישנה הייתה בעיקר ניסיון לומר לאמריקנים מה לאכול ולקוות לטוב. התוכנית החדשה היא אקטיבית יותר ומטרתה להגיע לאנשים בבית, בבית הספר, בעבודה ובמיוחד במרכולים ובמסעדות.
לדברי פוסט, המשרד הגיע להבנה כי מידע בלבד אינו מספיק, וחשוב לגרום לאנשים להבין כי ישנן אפשרויות ודרכים ליישם זאת כחלק מסגנון החיים שלהם. התוכנית תספק להם "הוראות" שהן למעשה החלק ההתנהגותי החסר והנדרש. כלומר, במסגרת המדיניות החדשה יינתן תרגום למידע וכך יהיו לאנשים הכלים וההזדמנויות להיות אקטיביים יותר.
במסגרת ה"פירמידה" החדשה ישנם שישה מסרים הנוגעים לאכילה בריאה:
- תיהנו מהאוכל, אך תאכלו פחות.
- דאגו שמחצית מהצלחת תכיל ירקות ופירות.
- החליפו לחלב ללא שומן או דל שומן (1%).
- השוו את רמות הסודיום במזונות כמו מרקים, לחמים וארוחות מוקפאות, וביחרו במזונות עם כמות נמוכה יותר.
- שתו מים במקום משקאות ממותקים.
מאחר שיישום כל ההמלצות יחד יכול להיות קשה לחלק מהאנשים, התוכנית היא להדגיש כל אחת מהן בעיתה.
המסר הראשון שיודגש יהיה "מחצית מהצלחת פירות וירקות", והוא ייתמך בקווים מנחים רבים שיסבירו בדיוק כיצד ניתן לעשות זאת. לדוגמה, הוספת פרי לסלט של עלים ירוקים, או החלפת הקינוח המסוכר עם קערת פירות.
פוסט הדגיש כי הממשלה אינה יכולה לעשות זאת לבד, והמפתח להצלחת התוכנית הוא מספר רב של שותפים ציבוריים ופרטיים יחד עם בתי עסק - מחנויות מכולת ועד לחברות תקשורת.