בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
"איננו חותמת גומי של משרד התחבורה"
|
ועדת הכלכלה הודיעה כי לא תאשר אוטומטית את הכפלת הקנסות ● שאמה: קנס אינו תחליף למס, וקנסות התנועה לא נועדו "לחלוב" את הציבור אלא להרתיע ולהעניש ● ועוד: חובה לציין ברשיון הרכב אם נגרם אובדן גמור
|
הקנס על דוח תנועה לא יוכפל
|
|
|
|
|
|
|
|
קנס זה לא מס שכל מטרתו להעשיר את קופת המדינה. קנס חייב להיות יעיל, צודק וחכם. העלאת הקנסות עד פי חמש באופן גורף ועיוור על כל הנהגים לא תאושר כל עוד אני יו"ר ועדת הכלכלה. | |
|
|
|
|
בניגוד לפרסומים בתקשורת, הכפלת קנסות בגין עבירות תנועה לא תאושר על-ידי ועדת הכלכלה. בהודעת הוועדה (13.11.11) נאמר כי הוועדה אינה חותמת גומי של משרד התחבורה, קל וחומר כשמוגשות לאישורה תקנות להכפלת קנסות באופן גורף עד פי חמישה מרמת הקנסות כיום, ללא כל הבחנה בין נהגים נורמטיביים לבין עברייני תנועה מועדים בעלי עבר תעבורתי. יושב-ראש הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, אמר כי קנס אינו תחליף למס, וקנסות התנועה לא נועדו "לחלוב" את הציבור אלא להרתיע ולהעניש. "הצעתי לוועדה תהיה לדחות את נוסח משרד התחבורה, ולהגיש בחזרה למשרד התחבורה הצעה בדבר הותרת הקנסות הקיימים לנהג שלא עבר עבירה בשלוש שנים האחרונות, והגדלת קנסות לבעלי עבירות בשלוש השנים שעברו בצורה משמעותית יותר אפילו מהצעת המשרד". כמו-כן, תבקש הוועדה לדעת לאן מיועד הכסף שייגבה כתוצאה מהקנסות המוגדלים, האם לאכיפה ולחינוך תעבורתי ובטיחותי או סתם לקופת האוצר. חברי הוועדה יצטרכו לבחון את האיזון בין ההפקר בכבישים והצורך להרתיע לבין מידתיות הפגיעה בכיסו של האזרח בתקופה כלכלית לא פשוטה זו. כך לדוגמה, אם נכון להיום קנס בגין נסיעה ברמזור אדום הוא אלף ש"ח והמשרד מבקש להעלות לאלף וחמש מאות ש"ח, אזי הקנס יישאר אלף ש"ח, ובמקרה של עבירה חוזרת יעלה לאלפיים ש"ח.
|
נוהל חדש יאפשר לקונים בכוח לגלות פרטים על הרכב
|
▪ ▪ ▪ |
בתוך כך, משרד התחבורה יחייב לציין ברשיון הרכב אם שמאי של חברת ביטוח הגדיר נזק שנגרם לו אובדן גמור להלכה. הגדרה זו חלה על רכב שניזוק בתאונה ביותר ממחצית מערכו אך פחות מ-60%. הנוהל החדש ייכנס לתוקפו מאמצע החודש הבא. הוא נועד לאפשר לקונים בכוח לגלות פרטים על הרכב ולצמצם את תופעת גניבת כלי הרכב לצורכי פירוקם.
|
|
תאריך:
|
13/11/2011
|
|
|
עודכן:
|
13/11/2011
|
|
עידן יוסף
|
"איננו חותמת גומי של משרד התחבורה"
|
|
סגנית נשיאת בית משפט השלום בירושלים, רבקה פרידמן-פלדמן, גזרה (יום א', 13.11.11) שישה חודשי מאסר בפועל על שי ליכטמן, שהורשע בתקיפתו של רופא בבית החולים שערי צדק. פרידמן-פלדמן ציינה, כי העונש המירבי על עבירה זו הוא חמש שנות מאסר, ורמזה שהמדינה שגתה בכך שהסתפקה בעונש זה.
|
|
|
ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה (יום א', 13.11.11), כי הממשלה תתמוך בשתי הצעות חוק להגבלה או מניעה של תרומות של ישויות מדיניות זרות לעמותות בישראל. ההצעות צפויות לפגוע בעמותות המזוהות עם השמאל, המקבלות תרומות מן האיחוד האירופי, מממשלות שונות ומגורמים נוספים בחו"ל.
|
|
|
יצרנית המטוסים המובילה בואינג וחברת התעופה של איחוד האמירויות הודיעו היום (א', 13.11.11) בסלון האווירי בדובאי על הזמנה לאספקת 50 מטוסי בואינג 777-300ER וכן אופציה לרכישת 20 מטוסים נוספים מדגם זה.
|
|
|
ההצבעה הטרומית על ההצעה לפיה ראש לשכת עורכי הדין יהיה אוטומטית חבר בוועדה לבחירת שופטים, תתקיים כבר מחר (יום ב', 14.11.11) - ולא ביום רביעי, כמקובל לגבי הצבעות טרומיות. כך החליט יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין.
|
|
|
ח"כ זהבה גלאון פנתה (יום א', 13.11.11) אל היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בבקשה שיורה לפתוח בחקירה נגד ראש המועצה המקומית בית אל בגין שימוש לא חוקי בכספי המועצה.
|
|
|
|