ח"כ
עינת וילף, פרסמה לפני ארבע שנים יחד עם אמה המורה את הספר 'בחזרה לאלף בית'. בספרן המשותף העלו עינת ומירי וילף הצעות לשיפור מערכת החינוך הישראלית תוך ניצול המשאבים הקיימים.
אחד מן הרעיונות שהעלו בספר היה שימוש במשאב הידע המצטבר של המורים בישראל לצורך העשרת כל המורים.
"כמערכת שמתיימרת לעסוק בחינוך והנחלת ידע, מערכת החינוך נכשלת כישלון חרוץ בהנחלת הידע שלה לעצמה", כתבו בספר. "אין מערכת שקרובה יותר להמצאת הגלגל בכל פעם מחדש מאשר מערכת החינוך. ההזדמנויות של המורה הבודד ללמוד מטעויותיהם של מורים אחרים ובאופן זה לצמצם את מספר הניסויים שעליו לעשות מוגבלות ביותר. כל מורה נאלץ לפתח את הדרכים שלו ללמד את החומר ואת השיטות הפרטיות שלו, כך שבאותה שיכבה מלמדים מורים שונים אותו מקצוע בדרכים שונות".
וילף האם והבת ציינו כדוגמה למודל אפשרי להעברת מידע את מודל שיתוף המידע שמתנהל בחברות ייעוץ שונות: "אם קבוצת יועצים הצליחה למצוא דרך חדשה ומעניינת לפתור בעיה שהטרידה לקוח ונדמה להם שהדרך שמצאו יכולה לסייע ליועצים בפרויקטים אחרים לפתור בעיות דומות, בתום הפרויקט הם מכינים מסמך שמסכם את התובנות שלהם. המסמך זמין ברשת האינטרנט הפנימית לטובת יועצים אחרים. המסמכים הפופולריים מצויינים בתור כאלה במערכת ומעניקים לכותביהם הכרה בקרב קבוצות הייחוס של היועצים האחרים", כתבו.
ברוח דברים אלה ועל בסיסם פועלת ח"כ וילף בשנתיים האחרונות ליצירת מערך תגמול רחב יותר למורים. במסגרת מאגר שכזה תוקם רשת חברתית למורים, שבה יוכלו המורים ליצור קשר זה עם זה ולהעשיר זה את זה בתובנות ביחס לחומר הלימודים ולדרך העברתו לתלמידים.
המורים יוכלו להעלות את מערכי השיעורים שלהם אל הרשת החברתית הזאת ואותם מערכי שיעור ידורגו ב"מדד הלייקים". ככל שמערך שיעור יהיה פופולרי יותר, כך יתוגמל גם כותבו.
לדבריה, הפעלת מאגר שכזה תוכנית לתחום החינוך מהפכת פיריון דומה לזו שעברה על העולם התעשייתי עם כניסת המיחשוב. כשם שבעולם התעשיה הממוחשב ניתן לעשות יותר מבעבר תוך ניצול מיטבי של המשאבים הקיימים - כך ניתן לדבריה לעשות גם במערכת החינוך.
"הבוקר קיימתי מספר מפגשים במרכז המבקרים החדש של מייקרוסופט ברעננה. במיוחד מרתקים אותי הפוטנציאל להגברת שיתוף הפעולה בין מורים וההזדמנויות למורים לחלוק חומרי לימוד שהם מייצרים עם מורים אחרים ואף להיות מתוגמלים על כך. לי אין ספק שככל שקולם של המורים יישמע יותר בעיצוב מערכת החינוך, בחומרי לימוד ובפדגוגיה יהיה לנו חינוך טוב יותר", כתבה בדף הפייסבוק שלה.
בביקור במרכז המבקרים של מייקרוסופט הוצגו בפני ח"כ וילף תוכנות רבות שעשויות לשמש בעתיד את המורים בשיתוף התכנים שלהם. אחת מן התוכנות היא "יונת דואר", אשר עשויה להיות הפלטפורמה לרשת החברתית של המורים.
ח"כ וילף אומרת כי העבודה על מנגנון התגמול נמצאת עדיין בשלביה הראשונים, אך עם זאת מציינת כי יש במשרד החינוך נכונות רבה להטמעה של חידושים טכנולוגיים שעשויים לשפר את עבודת המורים ולהשפיע בכך על כל תלמיד במדינת ישראל.