חברת אלביט מערכות הודיעה (יום ד', 8.10.03) כי חברת בת אמריקנית שלה תתקין את מערכת ראיית הלילה המוגברת (Enhanced Vision System-EVS) המיועדת לשוק מטוסי תובלה גדולים בצי המטוסים של חברת השילוח הבינלאומית Express Fedex.
מערכת הראייה המוגברת תכלול כציוד סטנדרטי בצי המטוסים של Express Fedex מסוג בואינג MD-10 ו-MD-11 וכן במטוסי איירבוס A300 ו-A310. תהליך הסמכת המערכת צפוי להסתיים בסוף שנת 2006 והתקנתה בצי מטוסי החברה תחל בשנת 2007 במקביל להתקנת מערכות תצוגה עילית (Head Up Display HUD). התקנה זו בסוג מטוסים נוסף מהווה המשך להצלחת מערכת ה-EVS ומעמדה כמובילה בשוק, ומסמנת אבן דרך חשובה בשיפור בטיחות הטיסה.
דון ברבר, סגן נשיא בכיר לפעילות אוירית ב-Express Fedex ציין, כי המוניטין של Fedex Express נרכש בשל אמינות ביצועיה הגבוהה, ומערכת ה-EVS תשפר את עמידתה בלוחות הזמנים תוך הפחתת העיכובים בשל תנאי מזג אויר קשים, קיצור זמני שהייה על המסלול וכן תפחית את הסיכונים בעת ההמראה, הנחיתה וההסעה של המטוסים. ברבר אמר, כי המערכת תגדיל את מודעות צוותי האוויר של החברה לתנאי הסביבה ותשפר את הבטיחות בתנאי ראות לקוייה.
נשיא אלביט מערכות, יוסי אקרמן אמר, כי מערכת ה-EVS הפכה למובילה בתחומי הגברת הבטיחות ושיפור הביצועים של מטוסים מסחריים וכי הוא מרוצה מבחירתה על-ידי Fedex Express. הוא הוסיף, כי מדובר בפיתוח חשוב אשר התאפשר בזכות המומחיות הטכנולוגית של צוותי החברה וכי הוא מייצג את רמת היכולות הטכנולוגיות של קבוצת אלביט מערכות.
מערכת ה-All Weather Window EVS כוללת חיישן אינפרה אדום מתקדם המציג תמונת וידיאו על-גבי מערכת תצוגה עילית או תחתית המותקנות בתא הטייס ומספקת לטייס תמונה של תנאי השטח שלפניו. המערכת מאפשרת לטייס לראות בלילה ובתנאי ראות לקוייה אורות ופרטי קרקע כגון מסלולים, מטוסים ומבנים. התקנת מערכת ה-EVS במטוס נעשית ללא צורך בתשתית מיוחדת ותקופת האימון הנדרשת קצרה יחסית.
מערכת ה-All Weather Window EVS היא מערכת הראייה המוגברת היחידה בעולם שהוסמכה לפעולה באמצעות מערכות תצוגה עיליות ותחתיות המספקת מידע על ביצועי המטוס.
מערכת ה-EVS הוסמכה לראשונה בשנת 2001 על-ידי רשות התעופה הפדרלית האמריקנית, ה-FAA, להתקנה כציוד סטנדרטי במטוסי מנהלים מסוג Gulfstream G-V של יצרנית המטוסים האמריקנית Gulfstream Aerospace. כיום מוצעת המערכת כציוד אופציונלי במטוסי המנהלים רחבי הגוף ובעלי טווח ארוך במיוחד Gulfstream G500 ו-G-V, במטוסי המנהלים רחבי הגוף וארוכי הטווח Gulfstream G400 ו-G-IVSP וכן במטוס המנהלים רחב הגוף לטווח הבינוני Gulfstream G300.
בנוסף, כלולה המערכת כציוד סטנדרטי במטוס המנהלים החדש בעל הטווח הארוך במיוחד G550 וכן בדגם ארוך הטווח G450 שהושק לאחרונה על-ידי Gulfstream.