|
אגף תחבורה ציבורית. אותה גברת בשינוי אדרת?
|
|
|
|
|
אבידן. יפה שעה אחת קודם
|
|
|
|
|
|
ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל קורא (יום ג', 11.2.14) לשר התחבורה ישראל כ"ץ, למנכ"ל המשרד עוזי יצחקי ולמנהל הרשות לתחבורה ציבורית מאיר חן, לפתוח למכרזים חיצוניים בלבד את המועמדות לאיוש תפקידי הבכירים ברשות הארצית החדשה לתחבורה ציבורית.
לדברי הארגון, ההתנהלות השערורייתית בשנים האחרונות של בכירי מנהל היבשה במשרד התחבורה, בהם אלכס לנגר, יהודה אלבז ושלמה כץ, שחלקם סיימו את תפקידם בנסיבות המעלות חשד לפלילים, הובילה לחוסר תפקוד ולתקלות חוזרות ונשנות בניהול מערך התחבורה הציבורית בישראל, וכפועל יוצא מכך העמיק חוסר האמון של הציבור בשימוש בתחבורה הציבורית.
בליקויים המרכזיים בשנים האחרונות אותם מונה הארגון: הארגון-מחדש בתחבורה הציבורית בגוש-דן, דחיית מכרזי הפעלה, קריסת מערך פניות הציבור, אי-אכיפת יישום חוק המידע בתחנות האוטובוס, הקפאת פעילות האוטובוסים "רבי-הקיבולת" בגוש-דן לאחר ביצוע רכש לפני כשנתיים, היעדר פיקוח על מפעילי התחבורה הציבורית עם תום תקופת המכרז של חברת ריבה והארכת מכרז שלא כדין במשך 10 שנים, אי-יישום תוכנית "שילובים" בין הרכבות לאוטובוסים במרבית תחנות הרכבת בארץ ופערי תעריפים קיצוניים בין מפעילי תחבורה ציבורית.
יושב-ראש הארגון, סטלה אבידן, קוראת למנוע מבכירים נוספים באגף לתחבורה ציבורית במנהל היבשה, שידם הייתה במעל - כלשונה, להתמודד על תפקידים ברשות הארצית לתחבורה ציבורית. "ישנם מועמדים ראויים ובעלי ניסיון גם מחוץ למערכת, שיצליחו להביא נורמות חדשות של התנהלות היכן שאחרים כשלו", אמרה.
"אנו מצפים כי בעלי תפקידים בכירים שנותרו באגף והביאו לניהול רשלני ופושע בכספי ציבור וכן להוצאות מיותרות של מאות מיליוני שקלים, יישאו אישית באחריות ויסיימו את תפקידם, ויפה שעה אחת קודם", דברי אבידן.
בתוך כך, התייחס שר התחבורה כ"ץ להצעת החוק "תסקיר גישה ובטיחות בנתיבי תחבורה ציבוריים", באופן שלא הבהיר אם יתמוך בה. במהלך כינוס בכנסת של השדולה לתחבורה בת-קיימא, אמר כ"ץ: "בדרך לקבלת אישורים לבניית שכונות, יש להכניס כתנאי את נושא התחבורה הציבורית שיחייב גם את כל הגורמים שיצטרכו לתקצב את הנושא. המדינה מכירה באחריותה לתחבורה ציבורית, ואם ערים לא מממשות את אותה אחריות - יש לאכוף זאת".