שר התחבורה, ישראל כ"ץ, טוען כי על הממשלה להתנות השתתפות של חברות כלכליות בינלאומיות בפרויקטים בישראל בכך שלא יתנו יד לחרמות על ישראל.
"היום, בעידן החרמות, בו חברות בינלאומיותל רוצות לצאת מהסכמים עליהם חתמו - לדעתי צריך לקבוע כלל שכל חברה שמגיעה הנה להתחרות לא תיתן יד לחרמות נגד ישראל. זה צריך להיות סעיף בחוזה עם החברות הללו", אמר (יום א', 7.6.15) תוך שהוא מתייחס לדברי מנכ"ל אורנג' העולמית מהשבוע שעבר בעד חרם על ישראל.
אולם ניתן לייחס את הדברים גם לפרסומים על-אודות החרם הסיני שעל פיו על ישראל להימנע מהעסקת פועלים סינים בבניה בשטחי יהודה והשומרון.
לדברי כ"ץ, אשר דיבר בכנס פורט טו פורט שנערך היום בתל אביב, יש גם המלינים על כך שנותנים לחברות בינלאומיות לפעול בישראל בתחומים שונים. לטענתו, משמעות ההשקעה הבינלאומית הזאת היא אמון ואינטרסים בינלאומיים.
עוד הוסיף כי היו שהטילו ספק, גם ברמה המקצועית, האם תהיינה חברות שירצו לבוא הנה ולפעול בישראל וליישם את הרפורמה בנמלי הים. "והנה זכו 2 חברות שמשוכנעות בפוטנציאל וביכולת למנף את המיקום ואת האיכות הישראלית כדי להגביר את הפעילות שלהן בכל האזור ובעולם. אנחנו מעניקים כאן מתנה למדינת ישראל בשווי 10 מיליארד שקל. בדרך להפעלת הנמלים החדשים נשקיע גם בתשתיות, בכבישים ובמסילות אל הנמלים הקיימים והחדשים בחיפה ובאשדוד. כמו שהתחייבתי, הכסף הוא לא מתקציב המדינה", אמר.
שר התחבורה התייחס גם אל המתנגדים לרפורמה ואמר כי ההתנגדות הייתה צפויה. "כל מונופול תמיד מתנגד לכך שתהיה תחרות. התחרות זה הכי הדבר הכי נכון כמו ברפורמת השמיים הפתוחים - רפורמה שדשדשה מול
האיחוד האירופי. אני הנחתי להוציא את זה לדרך וכמובן שהעובדים וחברות התעופה התנגדו אבל העברנו את ההחלטה והנה היום במלאת שנתיים לרפורמה אפשר לומר במפורש שמי שהרוויח זה האזרחים שטסים בזול להרבה יותר יעדים. גם סך הטיסות עולה כל שנה - ישראלים טסים יותר והחברות מטיסות יותר ומרוויחות יותר", אמר.