|
|
|
[צילום: צוות תכנית אב לתחבורה י-ם']
|
|
|
|
|
בסוף-השבוע הושלמה בירושלים יציקת גשר בן דור לקו הקמפוסים של הרכבת הקלה. הגשר, באורך כ-80 מטרים, ייבנה מעל כביש בגין, ויקשר בין הרחובות הרצל ולורך.
במבצע היציקה השתתפו לא פחות מ-140 מערבלי בטון וארבע משאבות ענק, אשר יצקו את הגשר משני קצותיו במקביל: מכיוון שד' רבין, סמוך לבנייני האומה ומכיוון שד' הרצל, סמוך לגשר המיתרים. הגשר נבנה בשיטות חדשניות הכוללות הטמנת גלילי פלדה במיסעת הגשר לצורך העברת תשתיות בתוכו.
הגשר יחבר כאמור בין הקו האדום הקיים לקו הקמפוסים החדש שיתפרש בין קמפוס גבעת רם לקמפוס הר הצופים, דרך מרכז העיר. הקו החדש יתבסס ברובו על תוואי הקו האדום הקיים, בתוספת קטעי מסילה חדשים וקצרים מהגבעה הצרפתית להר הצופים ומהתחנה המרכזית לגבעת רם, והוא צפוי לשרת כ-30 אלף נוסעים מדי יום.
הגשר, אשר תוכנן על-ידי צוות תוכנית אב לתחבורה י-ם', באמצעות משרד האדריכלים ש. אהרונסון בירושלים, ומתוכנן לשאת, מלבד מסילות הרכבת, שני מסלולים דו נתיביים לרכב ומדרכות להולכי רגל, יהווה ציר גישה חשוב נוסף בתוכנית לפתוח מתחם הכניסה לעיר, אשר ביצועה אושר זה מכבר.
הגשר ייבנה מבטון מזויין יצוק והוא יחופה בקצותיו במתכת ובאבן טבעית. מסעת הגשר תהיה בעובי של למעלה ממטר ועלותו נאמדת בכ-15 מיליון שקלים במימון
משרד התחבורה ועיריית ירושלים.