|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת

כ"ץ: לתקן עיוותים ברפורמת המטרופולינים

שר התחבורה אומר כי ייקור המחירים ע"י הרשות לתחבורה ציבורית בחלק מאזורי רפורמת המטרופולינים נעשה בניגוד לדעתו בינתיים חושף ארגון נוסעי התחבורה הציבורית לקונות ובעיות ברפורמה
01/01/2016  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
התחנה המרכזית בעפולה. מחוץ לרפורמה [צילום: אלי אלון]

כך תיראה מפת תעריפי התחבורה הציבורית
עידן יוסף
הוזלות דרמטיות של עשרות אחוזים וחוזים יומיים ושבועיים שיאפשרו נסיעה משולבת באוטובוסים וברכבות ללא הגבלה * המהפכה מתחילה ב-1 בינואר
לרשימה המלאה

650 מיליון ש"ח להוזלת התחבורה הציבורית
איתמר לוין, עידן יוסף
המדינה תגדיל את הסובסידיה לחברות האוטובוסים ולרכבת, כדי לפצותן על הפחתת התעריפים ב-14.5% - השקולה לביטול המע"מ על מחירי הנסיעה * ההנחה צפויה להתחיל בתוך שלושה חודשים
לרשימה המלאה

הפקידים מביכים את השר
רפורמת תעריפים אינה בהכרח הוזלה, אלא ארגון-מחדש של עיוותי תעריפים. לכן אין מה להתרגש מייקור של שקלים בודדים פה ושם. אבל כן צריך להתקומם על התייקרויות משמעותיות בכמה מקומות שממש לא אמורות לקרות.
להתנהלות של פקידי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, המביכה את השר, אחראי גם השר עצמו שאינו דורש מהפקידים למלא את התחייבותם לכנסת לקיים שימוע ציבורי, בפרט לארגוני הנוסעים בתחבורה הציבורית. רפורמה קודמת בגוש-דן תוקנה כמעט כולה משום שפקידי משרד התחבורה סברו שכל החוכמה אצלם ולא נועצו בציבור המשתמשים.
הליקויים עליהם מצביע ארגון נוסעי התחבורה הציבורית הם חלקיים. בעתיד יתבררו ליקויים נוספים. כך למשל, במסגרת הרפורמה ייפגעו כמה וכמה יישובים כפריים שתושביהם נוהגים לנסוע לכמה ערים סמוכות, רק משום שלא מונהגת כלפיהם מדיניות דואלית.
בניגוד לעבר, היום יש אומנם שיפור קל ויותר נכונות להקשבה, אבל עדיין - אסימון השימוע הציבורי חייב ליפול.
▪ עידן יוסף

שר התחבורה ישראל כ"ץ תוקף את הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ואומר כי פעלה בניגוד להנחיותיו. הוא התייחס לייקור המחירים במקצת מן הקווים במסגרת רפורמת התעריפים במטרופולינים בתחבורה הציבורית שהחלה הבוקר (יום ו', 1.1.16). "הרפורמה בתעריפים היא בשורה גדולה שבאה להוריד מחירים לכלל משתמשי התחבורה הציבורית ולא לייקר, וכך יהיה", הדגיש תוך שהוא מנחה את הרשות להוזיל את התעריפים, הנחיה שעד לשעה זו לא קוימה.

מי שהתריע על עיוותי התעריפים היה ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל "תחבורה בדרך שלנו". הארגון מברך את משרד התחבורה על יישום הרפורמה, לאחר שנים של דחיות ועיכובים בהליכי התכנון והביצוע, אולם מדגיש כי היא אינה ברורה דיה לנוסעים.

חבל לכיש בחוץ

מיכאל אידן, מנהל סניף דרום בארגון, מצביע על שורת עיוותים: "חבל לכיש וקרית גת אינם נכללים במטרופולין באר שבע, בעוד שהעיר אשקלון וסביבתה משויכים במסגרת חוץ-מטרופולינית דואלית מיוחדת, כשהיא נכללת במקביל גם במטרופולין באר שבע וגם במטרופולין תל אביב. באופן דומה, גם אזור חדרה, הכולל את אזור בקעת הנדיב, נכלל בחיבור ייחודי חוץ-מטרופוליני בדואליות למטרופולינים של תל אביב וחיפה, אך זכרון יעקב, לא נכללה באזור חדרה מסיבה שאינה ידועה, אלא רק במטרופולין חיפה".

בארגון מצביעים בחיוב על המענה אותו קיבלו יישובי הר הנגב: מצפה רמון, שדה בוקר, עזוז, ושני היישובים הצפוניים בערבה: חצבה, ועין יהב, שנכללים במסגרת חוץ מטרופולינית במטרופולין באר שבע, מה שמכונה בארגון "הטבעת רביעית של המטרופולין".

שיוך לא טבעי

בעוד שקרית ארבע וחברון נכללים בטבעת השלישית של ירושלים, יישובי הר חברון: תלם, אדורה, עתניאל, כרמל, פני חבר, נגוהות סוסיא, נכללים דווקא בטבעת השלישית של מטרופולין באר שבע, כשלמעשה האזור גם נחצה באופן לא טבעי בהשתייכות לשני מטרופולינים שונים, כשתוצאה מכך, תושבים הנעים בתוכו נאלצים לשלם מחיר גבוה יותר. בעוד שהציפייה ממשרד התחבורה שיכליל את אזור קריית ארבע-הר חברון באופן דואלי לשני המטרופולינים ויזהה אותם כאזור אחד, כפי שאכן בוצע במודיעין ומודיעין עילית, שנכללות בו-זמנית גם בטבעת השלישית של מטרופולין ירושלים וגם בטבעת השלישית של מטרופולין תל אביב. כך משום מה גם גוש-עציון נחצה באמצעו לשתי טבעות בצורה לא טבעית, כשחלק מהגוש נמצא בטבעת השנייה וחלקו משויך לטבעת השלישית של מטרופולין ירושלים.

עיוות נוסף הקיים במטרופולין ירושלים הוא שבעוד שעפרה ובית-אל משויכות לטבעת השנייה של המטרופולין, הישובים שמצפונה: שילה, שבות רחל, מעלה לבונה ועלי, אינם משויכים כלל למטרופולין, גם לא בטבעת השלישית.

גם עפולה בחוץ

עפולה, שבה נמצאת תחנת "מרכזית העמקים", נותרה מחוץ למטרופולין חיפה בעוד שאזור נצרת וצומת גולני דווקא נכללו בטבעת השלישית של המטרופולין. לטענתה של טובה אבן-חן, ממונה קשרי חוץ בארגון: "אזורים רבים ברחבי הארץ לא ניתן להם מענה במסגרת הרפורמה כשהמאפיין המובהק של אזורים אלו הוא, היותם אזורים פריפריאליים". כך לדוגמה היא מציינת את אזור הגליל המזרחי ורמת הגולן, כשבחלק הצפוני "טבריה, בית שאן, צפת, ראש פינה, חצור הגלילית, קריית שמונה וישובים נוספים בסביבתם לא נכללים ולא ניתן להם מענה במסגרת הרפורמה".

עיוותים ברכבת

משרד התחבורה הוזיל את העלויות של הנסיעה ברכבת באופן ניכר. ההוזלה ניכרת במיוחד בכרטיסים המשלבים הסדרי נסיעה חודשיים משותפים לרכבת והאוטובוסים. אך גם במקרה זה, הבחינו נציגי תחבורה בדרך שלנו בעיוות מסוים של מבנה התעריפים כשהסדר נסיעה באמצעות הכרטיס החופשי היומי זול יותר מהסדר נסיעה באמצעות כרטיס נסיעה בודד וכרטיס ההלוך ושוב. בעקבות כך, פנו בארגון לגורמים בכירים במשרד התחבורה והציגו זאת בפניהם ואת הצורך הנובע מכך לעדכן את הנוסעים במבנה התעריפים, כך שנוסעים העומדים לרכוש הסדרי נסיעה ברכבת ייודעו מראש על האפשרויות השונות ומשמעויותיהם.

הסטודנטים ייפגעו

מנכ"ל הארגון, איתי חיים, מציין, כי העלה בפני משרד התחבורה גם את נושא הסטודנטים שרכשו הסדרי נסיעה שנתיים וסמסטריאליים, שלא ייהנו מההרחבות ומהשינויים במסגרת הרפורמה. משרד התחבורה השיב לפנייתו כי הנושא הועבר לטיפול ובתוך כחודש יושלם המענה עבורם. לדבריו, מטבע הדברים, ככל תהליך הכרוך בשינויים ייתכנו תקלות ושיבושים בחלק מהכרטיסים והסדרי הנסיעה הקיימים של הנוסעים. אך אם נתאזר בסבלנות וניתן צ'אנס לתהליך המיוחל שיוצא אל הפועל אנו צפויים ליהנות מהשיפורים הכרוכים בו בטווח הארוך. עוד הוא מציין, כי הארגון "ימשיך לפעול ולקדם פתרון העיוותים הקיימים ברפורמה, כמו גם עיוותים מקומיים שונים הידועים לנציגינו בשטח. הארגון ימשיך לעקוב ולקבל משוב מהציבור גם בחודשים הבאים כשהרפורמה תיושם בשטח, הן באמצעות האתר ומערך המדיה החברתית הרחב והן באמצעות הנציגים המקומיים של הארגון, כחלק מהפעילות הכללית של הארגון לקידום התחבורה הציבורית בישראל".

בהקשר לכך, הוא "מצר על כך שבחודש האחרון בוטל בהפתעה ובהתרעה קצרה השולחן העגול שתוכנן עם משרד התחבורה מזה זמן רב, כשעד כה לא נקבע במקום זאת מפגש אחר. פלטפורמת השולחן העגול היא אחד הכלים המרכזיים להעלאת והצפת נושאים הדורשים פתרון בין הגורמים הרלוונטיים ומקדמת אותן באופן יעיל וממוקד".

תאריך:  01/01/2016   |   עודכן:  01/01/2016
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כ"ץ: לתקן עיוותים ברפורמת המטרופולינים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
הוועדה לתיאום וביצוע בהסתדרות, בראשות ג'יהאד עקל, אישרה (יום ה', 31.12.15) סכסוכי עבודה חדשים ב-Air France-KLM ובאגד.
31/12/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
החל ב-1 בינואר 2016, יחויב כל אוטובוס בין-עירוני חדש שיעלה על הכביש, בהתקנת מערכת כיבוי אש אוטומטית, שנועדה להגן על בטיחותם של הנוסעים. שר התחבורה ישראל כ"ץ חתם על תקנה בנושא. מדובר בזגזוג של השר, שאך לפני תשעה חודשים הודיע שהתקנה תחול על גם אוטובוסים בני פחות מ-7 שנים. הסכנה לשריפה באוטובוסים שגילם גבוה יותר תימשך.
31/12/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
קיים כשל מובנה ב-46 המנהרות המקשרות בפרויקט הרכבת לירושלים. כך טוענות (30.12.15) חברות שפיר הנדסה והחברה האיטלקית IMPRESA PIZZAROTTI & C. SPA.
31/12/2015  |  יצחק דנון  |   חדשות
מליאת הכנסת דחתה (יום ד', 30.12.15) כצפוי בקריאה טרומית את הצעת חוק שביקשה לאסור על שרים וסגני שרים לעשות שימוש ברכבם הממשלתי בימי חג ושבת עד להפעלת שירותי תחבורה ציבורית בשבת.
30/12/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
נוסעים בתחבורה הציבורית שביקשו לקבל מאגד מידע ושירות מספרים כי במשך יותר משבוע לא תפקדו שירות הלקוחות ומוקד המידע הטלפוניים.
29/12/2015  |  עידן יוסף  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
גודריאן מלמד את היטלר ורומל את תורת לוחמת השריון בחזית; גודריאן מפר פקודה אסטרטגית; הפולנים לא ניצלו הזדמנות אסטרטגית; "התגברות על מכשול מים בלתי עביר"; חידוש הלחימה הגרמנית; שיתוף...
דן מרגלית
דן מרגלית
ההפרעות האלה של אנשי המשטרה יובילו במוקדם או במאוחר למלחמה אלימה בין הציבור הדמוקרטי לבינם    איני בעד, אבל יודע שזה יגיע, ורק באשמת בנימין נתניהו ואיתמר בן-גביר
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il