|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
תחקירני זמן אמת [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

ח"כ יוסי טייב: "תופעת ההימורים בספורט - כמו סרטן שמתפשט"

ועדת הספורט דנה בנושא ההימורים הבלתי חוקיים וההטיה בספורט, בעיקר בכדורגל, בעקבות תחקיר "זמן אמת" הציג עדויות למקרים רבים של הטיית משחקי כדורגל ומכירתם יו"ר הוועדה: לתופעה השלכות רחבות, לרבות מימון משפחות פשע נציג המשטרה: "לא מכירים את הנושא כתופעה. התקבלו 10-8 תלונות מההתאחדות לכדורגל במהלך 2019 ו-2021 אך אף לא אחת ב-2022
25/01/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

הצד האפל של הספורט הישראלי: ועדת החינוך, התרבות והספורט התכנסה (יום ד', 25.1.23) לדיון מהיר במכירת משחקי ספורט והטייתם, בעיקר כדורגל, בעקבות בקשה שהגישו חברי הכנסת סימון דוידסון, יבגני סובה ואריאל קלנר.

יו"ר הוועדה ח"כ יוסי טייב: "תופעת ההימורים הבלתי חוקיים בספורט היא כמו סרטן שמתפשט. לפי מה שפורסם, נראה שיש לזה השלכות רוחב גדולות יותר, של מימון משפחות פשע. זהו נושא רחב יותר מקבוצות ושחקנים נקודתיים ואפילו נוגע בביטחון המדינה".

באחרונה פורסם ב"כאן 11" תחקיר, שנעשה על-ידי רוני זינגר ואיתי עמיקם, ובו הוצגו עדויות למקרים רבים של הטיית משחקים בכדורגל הישראלי ומכירה שלהם. כתבת ״זמן אמת״ של "כאן 11", רוני זינגר: "החשיפה הגיעה אחרי עבודה של חמישה חודשים. גורמים סיפרו לנו בגוף ראשון איך קיבלו כסף תמורת הטיה או מכירת משחקי כדורגל. אותם גורמים יודעים בדיוק איך משחק יסתיים, עוד לפני שהחל. לא מדובר בשמועות. הדברים האלה יקרו גם בשבת הקרובה במגרשי הכדורגל. זה קורה גם בליגת העל ולא רק בליגות הנמוכות. בליגת הלאומית משלמים 40,000 ש"ח על קרן. זה שוחד".
הימורים לא חוקיים בישראל - נתונים ומדיניות / סקירה
כמה תיקים המשטרה פתחה בגלל הימורים לא חוקיים בשנים האחרונות? מיהם החשודים בעבירות אלו ומה חלקם של הקטינים ביניהם? עד כמה העבירה היא חלק מרכזי בפשע המאורגן וכמה תיקים נפתחו בחברה הערבית? על כך במסמך על אכיפת עבירות הימורים. (31 עמ')
הבעיה - שוק ההימורים הלא חוקיים בישראל / מצגת
נייר עמדה להצגה בדיון ועדת הכלכלה: 60% משוק ההימורים בישראל לא חוקי ולא מפוקח. פי 7 סכנה להתמכרות להימורים לא חוקיים בהשוואה לשוק המפוקח. 24/7 של פעילות לא חוקית בכל הערוצים–בדיגיטל, בשטח, באלפי אירועים ומשחקים ביום (20 עמ')

[צילום: דוברות הכנסת]

נציג חטיבת החקירות במשטרה רפ"ק דרור לובן: "אם יש תופעה כזאת של הימורים בלתי חוקיים בספורט - היא חמורה מאוד. המשטרה, כמשטרה, אינה מכירה את מה שמדובר כאן כתופעה. אנחנו עובדים על-פי תלונות. במהלך 2019 ו-2021 קיבלנו 10-8 תלונות שהגיעו מההתאחדות לכדורגל, ששכרה חוקר פרטי. התלונות נבחנו ונסגרו ולא הוגש ערר על-אף אחת מהן. בשנת 2022 בכלל לא הגיעו אלינו תיקים שכאלה".

עורך הספורט ב"כלכליסט", אוריאל דסקל: "כדי לפתור בעיה צריך קודם כל להכיר בבעיה. גורמים עברייניים מנהלים את ההימורים הלא חוקיים ובמשחק אחד הם יכולים להרוויח מיליונים. אין להם בעיה לשלם 100,000 ש"ח לשחקן, שמרוויח רק 6,000 ש"ח לחודש. בהימורים הלא חוקיים אפשר להמר על הכל - מהוצאת חוץ, דרך מספר הקרנות וכלה בתוצאת הסיום. בגלל זה אין צורך לקנות את כל הקבוצה, או את המאמן. מכירת משחקים היא הסרטן בספורט וזה מתפשט. אחרי ששחקן מהמר בליגה נמוכה - כשהוא יעלה ליגה, העבריינות תימשך ואף תגדל".

היו"ר טייב: "אם התחקירנים הגיעו לאותם מקומות - גם למשטרת ישראל זה יהיה קל להגיע ולחשוף אותם. כשיש מידע מודיעיני על עבירות סמים - המשטרה פועלת, אז למה בהימורים בספורט זה לא קורה? נציג המשטרה: "אין לי תשובה".

מנכ"ל ארגון השחקנים מושיקו מישאלוף: "קל לשחקן שלא מקבל שכר חודשיים-שלושה, להסכים ל-100,000 ש״ח. גם הלנת שכר של שחקנים זה לא בסדר".

ח"כ סימון דוידסון: "השחקנים שמתפתים למכור משחקים, אינם יוצאים רק נגד הקבוצה שלהם, אלא נגד הספורט כולו. אותם שופטים שמתחזים לשופטים, לא פוגעים רק בקולגות שלהם, אלא בספורט הישראלי כולו. כך יוצא שהאוהדים מקבלים הצגה שנכתבה מראש, ממש כמו תיאטרון, זה לא משחק אמיתי. התרחבותם של הימורי הספורט הלא חוקיים בישראל, ה"בטים", רק החריפה את התופעה הזו. לפי ההערכות, היקף שוק ההימורים הזה נאמד במיליארדי ש"ח בשנה".

התובע הראשי בהתאחדות לכדורגל ניר רשף: "ההתאחדות מארגנת משחקי כדורגל. היא לא הגוף החוקר. דרושה פעילות מודיעינית מצד גורמי האכיפה שכלל לא קיימת עתה למיטב ידיעתי. כל תלונה שמתקבלת אצלנו על חשד להטיית משחק מועברת לחברת חקירות חיצונית שמבצעת את העבודה עבורנו, אבל סמכויות החקירה שלה מוגבלות".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

נציג מרכז המחקר והמידע של הכנסת יובל וורגן: "בשנים 2022-2015 פעל כוח משימה בנושא הימורים באינטרנט, כולל ספורט, במסגרת להב 443. הפעילות הופסקה לאחרונה בעקבות שינויים בסדר העדיפות, כפי שמשרד לבט"פ הודיע בקיץ האחרון. החלטת ממשלה מ-2016 הורתה על הקמת צוות בינמשרדי לטיפול בהימורים הבלתי חוקיים - אבל הצוות לא קם. ב-2022 קיבלנו תשובות ממשרד האוצר שזה עדיין על הפרק".

מנכ"ל המועצה להסדר ההימורים בספורט, מאיר ברדוגו: "הטוטו מוכנה לממן יחידת משטרה במאבק בהימורים הלא חוקיים".

ח"כ אריאל קלנר: "תופעת מכירת והטיית המשחקים היא הרס הענף, שהורסת את האמון החברתי בספורט. לכן צריך למגר את התופעה הזו במיוחד שמדובר במעורבות גורמים פלילים״.

סגן ראש מינהל הספורט חנן דנציגר: "צריך להוקיע את התופעה ולתת כלים למשטרה על-מנת שזה יתבצע. משרד הספורט הוא לא המשטרה. הוא הצד שמשקיע מיליארד שקל בספורט" ח"כ דוידסון ביקש לדייק: "מדובר ב-270 מיליון ש"ח בלבד ולא מיליארד. אולי אתה כולל גם מתקנים ומטעה את הציבור ערב הגשת תקציב".

היו"ר טייב סיכם: "הוועדה דורשת מההתאחדות לכדורגל להכריז על הבעיה כתופעה שדורשת טיפול מיידי. קיבלנו עתה הודעה משינו זוארץ, מנכ"ל החדש בהתאחדות לכדורגל, שהודיע כי בשבוע הבא ייפגש עם המפכ"ל וזאת אחת הסוגיות הראשונות שיעלו בפגישתם".

תאריך:  25/01/2023   |   עודכן:  25/01/2023
עידן יוסף
+לוין: מערכת בתי המשפט איננה צבא, והנשיאה חיות היא לא חיילת
17:55 25/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר המשפטים אומר מתקפות אישיות מחזקות אותו כי בהיעדר טענות ענייניות לגוף העניין, מנסים מתנגדיו לנהל מאבקים לגופו של אדם  ▪  "הנחישות שלנו להשלים את הרפורמה מוחלטת. דבר לא ירתיע אותנו"  ▪  "אני רואה תופעות קשות מאוד של סתימת פיות במערכת המשפט ובאקדמיה"
השר יריב לוין [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+חוק היועמ"ש לא יקודם מטעם ועדת החוקה
16:04 25/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
היועצת המשפטית של הכנסת סבורה כי לא ניתן לקדם את חוק היועמ״שים כהצעת חוק מטעם ועדת חוקה, אך את חוק יסוד השפיטה ניתן לקדם כך  ▪  ח"כ שמחה רוטמן מברך על מכתבה
שגית אפיק [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריאל קלנר / Ariel  Kallner   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יבגני סובה / Yavgeni Sova   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   כלכליסט   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר ברדוגו / Meir Bardugo   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   ניר רשף /  Reshef Nir"   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ח"כ יוסי טייב: "תופעת ההימורים בספורט - כמו סרטן שמתפשט"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
שר המשפטים יריב לוין אומר כי הוא אינו מתרגש מן הגישה שתוקפת אותו אישית. "זה אפילו מאוד מחזק אותי, משום שהיא מעידה שאין טענות אמיתיות לגופו של עניין", אמר לוין במענה (יום ד', 25.1.23) לשאילתות בכנסת.
25/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
היועצת המשפטית של הכנסת, שגית אפיק, סבורה כי לא ניתן לקדם את חוק היועמ״שים כהצעת חוק מטעם ועדת חוקה, אך את חוק יסוד השפיטה ניתן לקדם כך.
25/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בראשות ח"כ עודד פורר קיימה (יום ד', 25.1.23) דיון בנושא מערך הסיוע לחיילים בודדים בשירות ובשחרור.
25/01/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
עדת הכלכלה בראשות ח"כ דוד ביטן קיימה הבוקר דיון נוסף בנושא תאגידי המים והביוב ובסוגיית חלוקת הדיבידנדים מהתאגידים לרשויות המקומיות. כזכור, בדיון שהתקיים בשבוע שעבר הנחה היו"ר ח"כ ביטן את היועמ"ש לוועדה להכין טיוטת הצעת חוק שתאפשר את חלוקת הדיבידנדים, שכן המצב החוקי הקיים מ-2013 אינו מאפשר לעשות זאת עבור רשויות שאינן פועלות לאיחוד תאגידי המים לתאגידים אזוריים.
25/01/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכנסת בראשות ח״כ אופיר כץ אישרה (יום ג', 25.1.23) איוש של 6 ועדות מיוחדות בכנסת. בראש הוועדה לעובדים זרים יעמוד ח"כ אליהו רביבו (ליכוד), שאתמול סייר בבית הסוהר איילון ונפגש עם אסירים פליליים במסגרת שיקומית ובכלא נווה תרצה שם בחן את העסקתן ותנאי המחיה של האסירות.
25/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
גודריאן מלמד את היטלר ורומל את תורת לוחמת השריון בחזית; גודריאן מפר פקודה אסטרטגית; הפולנים לא ניצלו הזדמנות אסטרטגית; "התגברות על מכשול מים בלתי עביר"; חידוש הלחימה הגרמנית; שיתוף...
לא לתמונת ניצחון לסינוואר
מיכאל דבורין
זה לא לעניין להאשים את הרמטכ"ל. נתניהו הוא ראש הממשלה והוא מוביל את זה. צריך להפסיק את המשחקים בעניין הזה    הייתכן שסינוואר מביס את נתניהו פעם אחר פעם מאז עסקת שליט? לדמיין את סינו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il