|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
ביטן והשר קרעי בישיבת הוועדה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ביטן מציע: בנקים יממנו פריסת סניפי בנק הדואר

יו"ר ועדת הכלכלה אומר כי לא יתן לרפורמה בדואר לפגוע באוכלוסיות החלשות והוסיף כי משרד התקשורת לא צריך להיות מאסדר של ההפרטה כדי שבאוצר יהיו מרוצים, אלא מאסדר של השירות לציבור שר התקשורת קרעי: הבנקים לא באחריותי ומדובר בשני דברים שונים – בכוונתנו לדאוג שהשירות לציבור לא ייפגע וישתפר פלאים מנכ"ל משרד התקשורת: מקווה שבאפריל מאי נצא לנוהל הפרטה – ואם זה יצליח נראה הפעלה יעילה של החברה
30/01/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת הכלכלה דנה (יום ב', 30.1.23) ביישום הרפורמה בדואר והשלכותיה על מתן השירות לציבור, ברקע דיווחים על סגירת סניפים והודעת הדואר על ייקור עמלות בנק הדואר. היו"ר דוד ביטן פתח את הדיון ואמר כי הוא מודאג ממה שקורה מבחינת השירות לציבור בדואר, ואמר כי אם רוצים דואר ציבורי אז האוצר צריך להכניס את היד לכיס.
אומדן נתחי שוק בפלח הדואר הכמותי - מעודכן / סקירה
מסמך זה נכתב לבקשת ועדת הכלכלה בהמשך ולקראת דיונים בהצעת חוק הדואר )תיקון מס' 13 ,)התשפ"ב-2021 , תוך ניסיון לאזן בין הגברת התחרות בשוק לבין שירות דואר אוניברסלי בכל חלקי הארץ. המסמך עוסק בנושא אומדן נתחי שוק בפלח הדואר הכמותי, וכולל רקע על שוק הדואר, נתונים על נתחי השוק של חברת דואר ישראל ושל יתר המתחרים בפלח השוק הכמותי, ואומדן נתחי שוק של השחקנים המובילים בשוק הדפסת דואר כמותי (5 עמ')
חברת דואר ישראל - יישום תכנית ההבראה / נייר עמדה
חברת דואר ישראל נמצאת כעת בראשית יישומה של תכנית הבראה מקיפה נוכח מצבה הכלכלי הקשה בעת הזאת. הפעימה הראשונה של תכנית ההבראה יצאה לפועל רק לפני מס' שבועות וכללה פרישה של כ-650 עובדים מתוך כ-1,050 אשר אמורים לפרוש עד יוני 2023 .
תיקוני החקיקה האחרונים בנושא שירותי הדואר / מסמך הכנה
חוק הדואר (תיקון מס' 13) התשפ"ב–2022, נכנס לתוקף ב-16.4.2022. התיקון, שהובא במסגרת הצעת חוק ממשלתית, מבוסס ברובו על המלצות ועדה מייעצת לבחינת שירותי הדואר בראשות מר דני רוזן, שמינה שר התקשורת בשנת 2018. מטרותיו העיקריות של התיקון הן לקדם תחרות בתחום שירותי הדואר; לאפשר לחברת דואר ישראל לתת שירותים נוספים תוך הפחתת הרגולציה שחלה עליה; ולהרחיב את סמכויות הפיקוח והאכיפה של שר התקשורת ומשרד התקשורת בתחום שירותי הדואר. במקביל לדיוני הוועדה בהצעת החוק, הכריז שר התקשורת דאז, יועז הנדל, על כוונתו לקדם הפרטה מלאה של חברת הדואר, ועניין זה הובא בחשבון בדיוני הוועדה על התיקונים המוצעים.
שירותי דואר בקיבוצים / נייר עמדה
דרישה כי כחלק מרכזי במהלכי הפרטת הדואר יש לוודא מתן שירותי דואר לישובים, לרבות יישובי הפריפריה, באופן שלא יפלה אותם לעומת שאר אזרחי המדינה ושלא ימנע שירות בסיסי זה מהאזרחים, במיוחד המבוגרים, המוגבלים וחסרי אפשרות הניידות
הרפורמה בשוק הדואר ותכנית הבראת חברת הדואר / מצגת
הצגה לוועדת הכלכלה (10 עמ')

שר התקשורת, ח"כ שלמה קרעי, אמר כי ההפרטה היא ירושה מהממשלה הקודמת והוא דרש שיכניסו בה שינויים. עם זאת, הוא ציין כי יש ירידה משמעותית בצריכת שירותי דואר. הוא הוסיף, כי ברישיון החדש דרש שלא יתאפשר כמעט לסגור נקודות בפריפריה והמרחק המקסימלי בין נקודת דואר ל-90% מהתושבים ביישובי הפריפריה לא יעלה על 3 ק"מ.

ביטן התייחס לסגירת הסניפים וציין כי הבנקים סוגרים סניפים וברווחים שלהם הם יכולים לממן את סניפי בנק הדואר. השר קרעי אמר בתגובה כי אומנם דעתו על הבנקים, שהם קרטל, ידועה, אך מדובר בשני דברים שונים והבנקים לא באחריותו. הוא הוסיף כי בכוונתו לדאוג לכך שהשירות לציבור לא ייפגע ואף ישתפר פלאים. ביטן ביקש מהיועץ המשפטי של הוועדה לבדוק את העניין ואמר לשר כי יעזור לו בנושא הזה.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

מנכ"ל משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, הציגה את הנתונים על הירידה המתמשכת בשימוש במכתבים ואמרה כי שוק הדואר מתרכז בחבילות. לדבריה, הדבר מחייב התאמות כי במצב הקיים הדואר חייב לתת שירות שמביא אותו להפסד. עוד ציינה המנכ"ל כי היא מקווה שבאפריל-מאי אפשר יהיה לצאת לנוהל מכירת הדואר, ואם ההפרטה תצליח נראה הפעלה יעילה של החברה. היו"ר אמר בתגובה כי בשקפים זה תמיד נראה טוב, אבל בשטח המצב בעיתי.

ח"כ אימאן ח'טיב יאסין אמרה כי המטרה היא שהאזרח יקבל את השירות הכי טוב, וציינה כי ביישובים הערבים יש קושי גדול בנגישות לשירותי דואר. ח"כ דן אילוז אמר כי הוא בעד ההפרטה, אך ביקש לוודא שגם ביום שאחריה הדואר ייתן שירות טוב בפריפריה וביהודה ושומרון. ח"כ אלי דלל אמר גם הוא כי הפרטה זה תמיד טוב, אך היא יכולה לפגוע בשירות לאזרח. ח"כ אוריאל בוסו אמר כי ללא עזרה ורפורמה בנק הדואר יקרוס וח"כ אברהם בצלאל ציין כי הרפורמה חשובה, אבל צריך לבדוק איך עושים אותה בלי לפגוע בציבור ובמיוחד במבוגרים.

יו"ר חברת דואר ישראל, מישאל וקנין, אמר כי החברה מפסידה מיליון שקל ביום, וללא טיפול היא לא תתקיים. לדבריו, גובשה תוכנית ההבראה הטובה ביותר האפשרית, במסגרתה יפוטרו כאלף עובדים וייסגרו כ-150 סניפים. הוא הוסיף כי גם לאחר מכן ישארו 350 סניפים שהם פריסה רחבה מאוד, רחבה יותר מכל ארבע הבנקים הגדולים יחד. עם זאת, היו"ר ביטן העיר כי לפי זה בקרוב סניף דואר יהיה מוצג מוזאוני.

בעקבות זאת ביקש ביטן ממשרד התקשורת להציג תוכנית, בתוך חודש, לפריסת סניפים שלא תפגע בציבור. הוא שב והבהיר כי לא יהיה מצב שפריסת הסניפים תפגע במיוחד בקשישים, גם אם הוא יצטרך לפרק את תוכנית ההבראה. "יש לכם חודש להביא פתרון והיועץ המשפטי של הוועדה יהיה בהיכון להכין הצעת חוק פרטית להטיל את המימון על הבנקים. אם יהיה פתרון אחר שיניח את דעתנו זה בסדר, אבל אני לא רואה פתרון אחר", אמר. היו"ר וקנין אמר בתגובה, כי כדי שההפרטה תצליח צריך להבטיח שלחברה יהיה מודל הפעלה כלכלי גם בהמשך.

עוד ביקש היו"ר לדעת מה התוכנית של חלוקת דואר בעוד כשנתיים, ואיך האוצר מתכוון לממן את השירותים בפריפריה. הוא ביקש גם דיווח על קבלת עובדים בדרגים בכירים, בזמן שזוטרים מפוטרים. רפרנט אגף התקציבים באוצר, נעם שרלו, אמר כי מפעיל פרטי יוכל לממן שירותים ולראות תשואה במקום שהמדינה לא יכולה, הוא העריך כי לא יהיה מצב שלא יהיה מי שירצה לרכוש את הדואר. מנכ"לית משרד התקשורת הוסיפה כי שוק החבילות הוא הרווחי ורכזת התקשורת באגף התקציבים, נעם דן, אמרה כי נעשתה הפקת לקחים מהניסיון הקודם להפריט את הדואר והחברה תימכר במלואה.

מנכ"ל נקודת מפנה, רן מלמד, אמר כי הגיע לדיון בתור אזרח שנפגע מהרפורמה וסיפר כיצד נסגרים סניפים ולקוחות נכים נשלחים לנקודות לא נגישות. מנכ"ל הדואר, דוד לרון, ביקש לקבל מידע ספציפי ואמר כי יינתן לכך מענה ברמה נקודתית. נציג הסתדרות הגמלאים, משה אשכנזי, אמר כי הרפורמה תפגע ישירות באזרחים הוותיקים, וכי הבלגאן בסניפי הדואר הוא בל יתואר. הוא הזהיר כי ההפרטה תהיה אסון וביקש שהשר ייקח על עצמו את ניהול הדואר. מנכ"ל התאחדות הבולאים, יגאל נתנאל, הזהיר כי בול הוא דבר ממלכתי וההפרטה תעלים אותו. הוא ביקש להעביר את השירות הבולאי לאחריות השר.

[צילום: דוברות הכנסת]

לקראת תום הדיון התייחסה מנכ"ל משרד התקשורת אבישר בן-חורין לדרישות היו"ר ביטן, ואמרה כי תגיש תוכנית פריסה מחודשת, שלוקחת בחשבון את הצורך האמיתי. "לא נציב סניף איפה שאין צורך אמיתי ולא נפקיר את הצרכים של האזרחים", אמרה.

היו"ר ביטן שב והבהיר: "מצדי תסגרו את הדואר ותפתחו מכרז לדואר חדש, אין מצב שנפגע בחלשים". אבישר בן-חורין השיבה: "אנחנו רק משתדלים להתאים את המצב לביקושים, רוב האנשים לא באים לסניפים", על כך אמר היו"ר ביטן: "הם לא באים כי הם התייאשו. לא נוותר בעניין הזה. משרד התקשורת צריך לדאוג גם לשירות ולא רק להפרטה כדי שהאוצר יהיה מבסוט". על כך אמרה אבישר בן-חורין: "במבט כולל הבאנו פתרון סביר" וח"כ ביטן סיכם: "אני אומר לך שהפתרון לא סביר. אני שומע את התלונות ואתם רואים את הכל דרך הכסף. אם אתם והאוצר לא רוצים שהבנקים יממנו אז שהאוצר יממן את זה. עם כל הכבוד לרפורמה, לא נאפשר לפגוע בשירות לקשישים".

תאריך:  30/01/2023   |   עודכן:  30/01/2023
עידן יוסף
+חומרים מסרטנים בדם התושבים מאיצים את הממשלה לפעולה במפרץ חיפה
23:57 30/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הפנים יגיש בקשה לחיזוק מערך הפיקוח במפרץ חיפה בעקבות עודף התחלואה  ▪  המשרד להגנת הסביבה תומך בפינוי המתחם הפטרוכימי ושוקל תגבור לצוות הפיקוח  ▪  מחקרים הראו נוכחות של כרום ועופרת בדמם של תושבי מפרץ חיפה, אך הרמות דומות לאלו שנמצאות באירופה  ▪  התוכנית להפחתת הפליטות השיגה מגמת הפחתה, אך יש צורך בחיזוק מערכת האסדרה
[צילום: דוברות הכנסת]
מפרץ חיפה [צילום: איתמר לוין]
+רשות המיסים תחת אש: שירות לקוי ואי-החזרת יתרות
23:03 30/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משנה למנכ"ל המכון הישראלי לתכנון כלכלי: "פקודות המס מסורבלות והופכות את ישראל ללא תחרותית"  ▪  כשלים בזמני תגובה ובשירות לשכירים ועצמאים  ▪  מנהל האגף לביקורת פיננסית הציג את דוח המבקר תוך שהוא מצביע על צמצום שעות קבלת קהל וחוסר מידע בשפות שאינן עברית  ▪  הרשות חייבת מיליארדים על החזרי יתרות
האם הכנסת בינה מלאכותית תעזור? [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+אושר מינוי שר הבריאות גם לשר העבודה
22:49 30/01/23  |  איציק וולף
מליאת הכנסת אישרה את החלטת הממשלה בהתאם לסעיף 31(ג) לחוק יסוד: הממשלה, להקים את משרד העבודה ולמנות את השר יואב בן צור בהתאם לסעיף 31(א) לחוק-יסוד: הממשלה לתפקיד שר העבודה נוסף על תפקידו כממלא מקום שר הבריאות.

השר יחדל לכהן כשר נוסף במשרד הרווחה והביטחון החברתי. כמו כן, את החלטת הממשלה בהתאם לסעיף 31(ב) לחוק יסוד: הממשלה, להעביר לשר העבודה את הסמכויות הנתונות לשר הכלכלה והתעשייה לפי מספר חוקים.

ההחלטה אושרה ברוב של 53 חברי כנסת אל מול 40 שהתנגדו לה.
+ליזמים יתאפשר לבקש פינוי שדות מוקשים על חשבונם
22:30 30/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
סמכות הרשות לפינוי מוקשים לפנות גם שטחי נפלים תיהפך קבועה  ▪  לא תידרש עוד חתימת מפקד צבאי כדי לבטל פקודה  ▪  האחריות הפלילית עשויה להתבטל ודי יהיה בסעיף הרשלנות בחוק העונשין  ▪  פיקוח עליון של הרלפ"ם על חברות סילוק מוקשים  ▪  נדחתה בקשת הממשלה להסיר את תפקידה הרשות לייעץ למערכת החינוך בנושאי בטיחות
אזהרה ליד שדה מוקשים [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
+יו"ר הכנסת: שואף לסיים חקיקת חוקי האשרה בתוך חודשיים
17:24 30/01/23  |  עידן יוסף
יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה נפגש עם תת-מזכיר ביטחון המולדת של ארה"ב, רוברט סילברס, והתחייב בפניו שהכנסת תפעל בצורה המיטבית כדי להשלים את החקיקה הנדרשת במהירות האפשרית, להסדרת אשרות (ויזות) לארה"ב, בשאיפה לסוף חודש מרס.

בנוסף, אמר כי גם על הממשלה וגופי המדינה הנוספים יהיה לפעול בנושאים הקשורים אליהן, במהירות וביעילות.
+בן-גביר: נדחתה דרישתי להטיל עוצר על השכונה ממנה יצא המחבל
15:59 30/01/23  |  עידן יוסף
השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר אומר כי דרש להטיל עוצר בשכונה שממנה יצא המחבל, אך הדבר נמנע לנוכח התנגדות הגורמים המקצועיים במערכת הביטחון. בפתח ישיבת סיעת עוצמה יהודית, אמר: "אבל הנחיתי את המשטרה לפעול בצורה נחרצת לאסוף כלי נשק גם על סמך מידע מודיעיני וגם פשוט לסרוק את הרשת, בטיקטוק בטויטר, בפייסבוק וכל מי שמרים נשק, מנופף בנשק, ייעצר".

לדבריו, המלחמה בטרור מתחילה בפעולות קטנות כמו יישום צווי הריסה לבתים בלתי חוקיים ואיסוף נשק. השר בן-גביר ביקש מהמשטרה להכין בנק מטרות ולאסוף מידע מודיעיני. עוד ביקש לשנות את התבחינים לאחזקת כלי ירייה ולהגדיל את מצבת העובדים באגף כדי לטפל בבקשות הרבות.

השר מבקש גם תקציב למשמר הלאומי, שהוא רואה בו חשיבות מכרעת להצלחה במאבק בטרור, ומתכנן להכניס חקיקה להטלת עונש מוות על מחבלים.
[צילום: תקשורת עוצמה יהודית]
+ועדת הכספים אישרה את הפרדת כאל מדיסקונט
13:47 30/01/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
על ההפרדה לצאת לפועל תוך עד 3 או 4 שנים, בהתאם לאחוז אחזקת הבנק בחברת האשראי  ▪  יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "החוק נועד להגביר את התחרות. נעקוב ונלווה אחר צעדי ההמשך, יש כאן רגישויות"
הדיון בוועדת הכספים [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+הצ"ח לביטול אזרחות של פעיל טרור המקבל תגמול אושרה לקריאה ראשונה
11:28 30/01/23  |  מירב ארד
הצעת החוק לביטול אזרחותו או תושבותו של פעיל טרור שמקבל תגמול עבור ביצוע מעשה הטרור אושרה לקריאה ראשונה. יו״ר הוועדה, ח״כ אופיר כץ: "תדע כל משפחה שכולה, מחבלים ארורים לא יהיו פה".
+ח"כ רוטמן ליועמ"ש הוועדה: "ממליץ לך לחזור בך"
11:24 30/01/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
דיון מתוח וסוער בוועדת חוקה בנושא חיזוק הפרדת הרשויות  ▪  בדיון הוצגה סקירה של מרכז המחקר של הכנסת, בנושא ההסדרים לבחירת שופטים במדינות שבהן אין בית משפט חוקתי  ▪  ח"כ רוטמן: "לשיטה הקיימת בישראל אין אח ורע בעולם"
ועדת חוקה. אווירה מתוחה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ביטן מציע: בנקים יממנו פריסת סניפי בנק הדואר
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, אישרה (יום ב', 30.1.23) את הצעת תקנות הבנקאות (רישוי) (בנק בעל היקף פעילות רחב), התשפג-2023, שמטרתן הפרדת כאל מבנק דיסקונט.
30/01/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
דיון סוער ומתוח בוועדת חוקה בנושא הצעת חוק יסוד: השפיטה (חיזוק הפרדת רשויות). הדיון מתקיים בהשתתפות פרופ' עודד מודריק, סגן נשיא (בדימוס) של בית המשפט המחוזי ת"א, שר המשפטים לשעבר מאיר שטרית ופרופ' אביה ספיבק. בדיון הוצגה סקירה של מרכז המחקר והמידע של הכנסת בנושא ההסדרים לבחירת שופטים לבית משפט חוקתי או לחלופין לבית משפט עליון – במדינות שאין בהן בית משפט חוקתי.
30/01/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת החוקה התכנסה (יום א', 29.1.23) לדיון נוסף בחוק יסוד: השפיטה, בנוסח יו"ר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן. במהלך הדיון הודיע רוטמן כי הגיע להסכמות עם האופוזיציה על סדרי הדיון. "בשעה 12:00 נסיים את הדיונים להיום כדי לאפשר לחברי הכנסת ללכת להלוויות. נקווה להגיע להסכמות על דברים אחרים ושלעולם לא נצטרך להגיע להסכמות סביב הלוויות".
29/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
אדוני היושב-ראש, חבר הכנסת אמיר אוחנה, כנסת נכבדה, אני רוצה לפתוח את דבריי בסיפור על שתי משפחות, ובמיוחד על שתי נשים מופלאות: משפחה אחת ראשיתה בטריפולי שבלוב, והשנייה - בבגדד שבעירק. הראשונה היא משפחתה של רעייתי האהובה אסתר - היא יושבת פה - נצר לקהילת יהודי לוב - לא אמרו לי שבנאום הבכורה אתה יכול להיחנק - קהילה ששרדה את הפרעות שהתחוללו בטריפולי בשנת 1945 וגם את אירועי הדמים שהתחוללו שלוש שנים לאחר מכן, ב-1948.
28/01/2023  |  אלי דלל  |   נאומים
הצעת חוק שהציעו חברי כנסת משס מבקשת להוסיף את הכיתוב "בהשם אנו בוטחים", וזאת בדומה לכיתוב in god we trust המוטבע על השטרות בארצות הברית.
27/01/2023  |  עידן יוסף  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
השיח הרגשי על העסקה עם חמאס משחק לידי מנהיגיו, הששים לסכסך בינינו    קובעי המדיניות חייבים להתעלם מהרעש ולהתמקד בעיקר: מניעת תמריץ לאויבינו לשחזר את 7 באוקטובר, כלומר: חיסולם
דן מרגלית
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר    רק, לכאורה, לפי שעה
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
מהו האינטרס הישראלי?    עד כמה הוא אמור להשפיע על דרכי פעולתנו    האם בסוף תהיה לפלשתינים מדינה?
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
עו"ד ליאת בן-ארי אינה נבחרת ציבור אלא פקידה בכירה בשירות הציבורי, ולמרות הגדרה זו נכון יהיה להבין כי אין חסינות לאיש מול רגישות סלקטיבית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il