|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
הרמטכ"ל. עובדתית צה"ל נמצא בעזה [צילום: דובר צה''ל]
הצהרת הרמטכ"ל במלאת חצי שנה למלחמה

הלוי: המלחמה בעזה נמשכת, ואנחנו רחוקים מלהפסיק

צה"ל חזק מספיק כדי שמדינת ישראל תדע לשלם מחירים למען השבת בניה ובנותיה. השבת החטופים היא דחופה חשובה ושעון הזמן שלה שונה משעון הזמן של המטרות האחרות
אנחנו בוחנים ניצחון בהגדרות צבאיות; את ההישגים שלנו אנחנו מודדים בשעון הישגים
לא קיבלנו שום תכתיב מאף גורם בינלאומי להדיח את קציני הנח"ל
פועלים נגד אירן בשיתוף פעולה עם ארה"ב ושותפות אסטרטגיות במרחב
07/04/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

במלאת שישה חודשים למלחמת חרבות ברזל, קיים (7.4.24) הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, מסיבת עיתונאים, שבפתחה נשא הצהרה. "אנחנו במלחמה רב-זירתית. אין סיבה לבהלה, אבל גם אין מקום לשאננות. עלינו להיות מודעים למצב, ומוכנים תמיד. דעו - כוחות צה"ל ערוכים ופועלים בכל הזירות - בדרום, בצפון, ביהודה ושומרון ובזירות רחוקות יותר. צה"ל יודע להתמודד גם עם אירן - בהתקפה ובהגנה. נערכנו לכך, יש לנו מערכות הגנה טובות, אנחנו יודעים לפעול באופן עוצמתי מול אירן במקומות קרובים ורחוקים. אנחנו פועלים בשיתוף פעולה עם ארה"ב ושותפות אסטרטגיות במרחב.

"מתחילת המלחמה, אירן מנסה להתנער ולהסתתר ממעורבות ישירה בה, אבל אנחנו יודעים כי היא מפעילה, מכוונת, מממנת ומעבירה ידע לכל שלוחותיה באזור - מחיזבאללה, דרך יהודה ושומרון ועד תימן. אירן לא מאיימת רק על ישראל, אלא על כל העולם המערבי והערבי - אירן היא בעיה עולמית, הייתה ונותרה, הבעיה הגדולה".

ברקע הדיווחים על יציאת הכוחות מרצועת עזה, אמר כי "המלחמה בעזה נמשכת, ואנחנו רחוקים מלהפסיק. בכירי החמאס עדיין מסתתרים. אנחנו נגיע אליהם במוקדם או במאוחר. אנחנו מתקדמים, ממשיכים להרוג עוד מחבלים ומפקדים ולהשמיד עוד תשתיות טרור, כולל בלילה האחרון. לא נשאיר חטיבות חמאס פעילות באף חלק של הרצועה. יש לנו תוכניות ואנחנו נפעל כשנחליט".

הרמטכ"ל נשאל למידת הסכמתו עם אמירת ראש הממשלה שאנחנו כפסע מהניצחון, והשיב: "אנחנו בוחנים ניצחון בהגדרות צבאיות. הזרוע הצבאית של חמאס מוכרעת, הגדודים שלה ברובם הגדול מאוד מוכרעים נטולי יכולות. המסגרת כזו שהחזיקה יכולות רבות מתפקדת כרגע כקבוצות קטנות של טרור. זהו הישג משמעותי מאוד, אנחנו לא עוצרים בו ואנחנו הולכים איתו קדימה. במובן הזה, אנחנו ממשיכים קדימה לניצחון מלא. בעניין יציאת הכוחות. צה"ל לא עזב את רצועת עזה קודם כל עובדתית. יש לנו לוחמים רבים בשעה הזאת שאנחנו מדברים בתוך רצועת עזה. זאת מלחמה ארוכה - אי-אפשר להיות בה כל הזמן באותה תצורת כוחות. אנחנו משנים עוצמות, משנים אופני פעולה, יצאנו והשתמשנו בתחבולות ששירתו איתנו נאמנה, הציבור מכיר חלק מהדברים האלה. את המחשבות שלנו קדימה לא אחלוק כאן בפני המצלמות. לא סיימנו את הלחימה. את ההישגים שלנו אנחנו מודדים בשעון הישגים, בדפי היומן יבואו עוד הישגים רבים לניצחון".

עוד אמר: "כשיצאנו למלחמה בתחילת הדרך ידענו ואמרנו שהיא תימשך זמן רב, על-מנת להשיג את המטרות. הבאנו להישגים מאוד משמעותיים בלחימה בעזה, אבל המטרות טרם הושגו במלואן - השבת כל החטופים הביתה, השבת כל תושבי הצפון והדרום לבתיהם בביטחון ופירוק החמאס בכל הרצועה, באופן שיאפשר שלטון אחר שאינו חמאס ברצועת עזה".

הלוי נשאל האם הוא שותף להערכת ראש אמ"ן אלוף אהרן חליוה לפיה 'לא בטוח שהרע ביותר מאחורינו', וענה: "אני חושב שאנחנו תמיד מסתכלים. תפקידנו להיות מוכנים לתרחישים שיכולים להיות וחובתנו להניח גם דברים. אמירתו של ראש אגף המודיעין התכוונה בפורום מסוים לדברים אחרים. ואני אומר את הדבר הבא - אנחנו אחרי חצי שנה של מלחמה מורכבת, עם הישגים רבים מאוד. אני חושב שאנחנו פעלנו בעוצמה רבה, ונפעל קדימה, ואנחנו גם נערכים לתרחישים אחרים. אני לא רואה משהו שיכול להכריע את כוחה של מדינת ישראל".


ברמיזה מדינית לסוגיית החטופים, אמר רא"ל הלוי: "את המשא-ומתן הזה צריך לעשות באחריות ובהקפדה ואת פרטיו להשאיר בחדרים הנכונים. צה"ל חזק מספיק כדי שמדינת ישראל תדע לשלם מחירים למען השבת בניה ובנותיה. יש לנו חוב מוסרי כלפיהם וצה"ל יידע לעמוד גם במחיר לא פשוט ויידע גם לחזור ולהילחם בעוצמה.

"אנחנו מנהלים את המלחמה באחריות ובנחישות. אסור לנו להשלות. כפי שאמרנו, חלק מהמטרות ייקחו זמן ארוך, ואנחנו לא נרפה עד שנשיג אותן. השבת החטופים היא דחופה חשובה ושעון הזמן שלה שונה משעון הזמן של המטרות האחרות".

הרמטכ"ל הבהיר כי החזרת תושבי הצפון המפונים לבתיהם לא תהיה במהרה: "נחזיר אתכם רק בביטחון, וזה ייקח עוד זמן - זאת האמת. חיזבאללה צריך לשלם, והוא משלם, מחיר הולך ועולה על השתתפותו במלחמה. אנחנו בלחימה בצפון ונערכים גם לאפשרות של מלחמה - נמצאים במוכנות גבוהה מאוד ומקיימים תהליך לחיזוקה כל הזמן".

על חקירת מחדלי צה"ל שאיפשרו את הטבח אמר: "השבעה באוקטובר הוא קו פרשת מים בביטחון הישראלי. את האירועים המורכבים ביום זה התחלנו לתחקר - נלמד ונקבל החלטות. הנחות העבודה איתן פעלנו, תרחישי ייחוס אליהם נבננו, תפיסת האויב בה החזקנו - ברור לנו כי אלה צריכים להשתנות".

‏ברקע הסירוב של שר הביטחון יואב גלנט לעמוד בהתחייבות, לפיה תוקם ועדה מקצועית שתבחן את תקציב הביטחון העתידי, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ נפגשים הערב, שכברקע דרישתו של הרמטכ"ל להגדיל את התקציב: "צה"ל צריך להיות חזק יותר, גדול יותר - כדי שמה שקרה בשבעה באוקטובר לא יישנה. ואלה כמובן לא השינויים היחידים. להחלטות שנקבל היום יש השפעה מכרעת וקריטית על בניין כוחו של צה"ל בעתיד הקרוב והרחוק. אין לנו את הפריבילגיה לדחות אותן. עיכוב בהחלטות על בניין כוחו של צה"ל - מסכן את ביטחון המדינה".

בעניין ביקורת הנשמעת בחלקים גדולים בציבור על כך שבח להעניש בחומרה קצינים בחטיבת הנח"ל, ולנזוף בקצינים בכירים על שגיאת הריגתם בשוגג של עובדי הסיוע, שקרתה בתום לב, נשאל הלוי מדוע אף קצין אחר שכשל במחדל ה-7.10 לא הודח והאם מדובר בגורמים אמריקנים שדרשו לפעול באופן הזה. רא"ל הלוי השיב: "המלחמה הזו מה-7.10 באוקטובר, בבוקר מפקדים רבים בצה"ל מקבלים החלטות רבות. חלקן קשות מאוד. ואת כל ההחלטות שלי ושל פקודיי נעמיד בבחינה ונעמיד לתחקירים. חשוב לי לומר לגבי האירוע הזה - ראשית, ואני אחזור על זה שוב, הקצינים האלה הם קצינים מצוינים. באירוע הזה מצאנו בתחקיר שיש מעבר על פקודות והנחיות ברורות, שהיו לצד תוצאה קשה מאוד. לא קיבלנו שום תכתיב מאף גורם בינלאומי מה לעשות, ואנחנו באמת עצמאים בטיפול באנשינו.

"אני רוצה לומר משהו על הדחות מתפקיד: זאת תמיד החלטה קשה למפקד, וזאת החלטה קשה שבעתיים כשמדובר בקצינים מצויינים. שני הקצינים האלה, מה-7.10 קפצו, ונלחמים באומץ, נלחמים באיכות ונלחמים בערכיות. אני מעריך מאוד-מאוד את העשייה שלהם. ועם אחד מהם כבר שוחחתי, עם הבכיר שבהם. עם השני אשוחח בקרוב. חשוב לומר שכשקורה דבר כזה אנחנו מתחקרים מהר את המקרים שיכולים ללמד אותנו איך להיות טובים יותר, ולהימנע מטעויות כאלה עכשיו בתוך המלחמה. לא נדלג על-אף תחקיר ועל אף החלטה של מפקד. אנחנו לא עושים איפה ואיפה. סדר עדיפות התחקירים נובע אך ורק מדחיפות הפקת הלקחים. על-מנת להיות טובים יותר ביום למחרת ואני מסיים בדברים החשובים - שני קצינים מצויינים, עשו מצוין, חשוב לומר אל מול כל קול בינלאומי שנשמע, הם היו בטוחים ב-100% שהם תוקפים פעילים, לא חשבו אחרת. אנחנו קיבלנו את ההחלטה הזו, אנחנו מעריכים אותם מאוד ואנחנו יודעים גם מה הם לא עשו".

בהסבירו את הכנסת סיוע הומניטרי לרצועה, אמר: "האינטרס של חמאס, לשקף משבר הומניטרי בעזה, על-מנת ללחוץ להפסקת המלחמה. חמאס מנסה להשתלט על הסיוע ההומניטרי ומונעת את חלוקתו הרצויה, כדי לחזור ולשלוט ברצועת עזה - לא נכון שזה יקרה. לכן, אנחנו ממשיכים לפרק את חמאס מיכולותיו הצבאיות והשלטוניות - כדי להביא לפתרון אחר שיביא ליציבות באזור".

לשאלה על הפגיעה באמון הצבא כאשר רק אתמול פורסם על שלוש מנהרות חודרות, לאחר שדובר צה"ל הכחיש כי קיימות מנהרות כאלה, ענה: "תראו, צה"ל בחוזה שלו עם הציבור מחויב לשקיפות, מחויב לשיח בריא ופתוח, אבל כפי שכולנו יודעים אנחנו לא מספרים הכל לציבור, גם היום בלילה יעשו דברים ופעולות שאני לא אפרט כאן מול המצלמות. זו דרכנו על-מנת לשמור על יתרון מול האויב, המנהרה הזו הייתה ידועה לנו תקופה ארוכה, היא הייתה מוכנה בצורה טובה מאוד, בתחבולה מאוד משמעותית כדי לשמש אותנו כיתרון, עכשיו היא הוחזקה חזק מאוד שעות בודדות לפנות בוקר ב-7.10, את כל זה ידענו כדי לתת מול המנהרה הזאת את הביטחון הטוב ביותר לתושבי האזור ואילו היינו מספרים היינו מונעים את מה שתיכננו, ולכן אני חושב שהחלטנו החלטה נכונה אל מול מתן ביטחון מירבי לתושבי האזור ואני אומר לתושבי הדרום והצפון, כשיש איום ואין לנו פתרון אליו אנחנו יודעים איתכם ביחד לייצר את הפתרונות הנכונים וכשאנחנו יכולים בצורה חשאית לייצר פתרון טוב יותר, כך ננהג, אני יודע שאחרי מה שקרה ב-7.10 הדברים האלה והאמון הזה יתערער במידה מסוימת, ההחלטה הזאת זאת החלטה נכונה ואני ממליץ מאוד לסמוך על צה"ל גם בעתיד בהחלטות נכונות".

תאריך:  07/04/2024   |   עודכן:  07/04/2024
עידן יוסף
+צה"ל השמיד משגרים במרחב הומניטרי בח'אן יונס
09:42 08/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מדובר בדוגמה ברורה נוספת לניצול הציני והשיטתי שארגון הטרור חמאס עושה במתקנים ומרחבים הומניטריים לצרכי טרור
המשגר לאחר הירי שבומע לשטח הארץ [צילום: דובר צה"ל]
+צה״ל חיסל בלבנון את מפקד גזרת חג׳יר של כוח רדואן
09:24 08/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
עלי אחמד חסין, שמקביל לדרגת מח"ט היה אחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור במרחב רכס רמים נגד העורף הישראל  ▪  קידם מתחילת המלחמה שיגורים רבים לעבר שטח הארץ
מטוסי קרב בדרך לתקיפה בלבנון [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
עלי אחמד חוסיין. חוסל
+כשיהודים נפגשו עם היהודי שבהם
09:23 08/04/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
במלחמה הזו נפגש העם מחדש עם אמונתו, עם אלוקיו, עם שורשיו, עם ההיסטוריה עתיקת היומין, עם מימיו הצלולים של המעיין ממנו שאבו אבותינו ואימהותינו, עם היותו יהודי
חוזרים הביתה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+בילינסון: מוסיף להיות קשה מצבה של החיילת שנפצעה בפיגוע בירי בשומרון
09:17 08/04/24  |  מירב ארד
דוברות בית חולים בילינסון מעדכן כי מצבה של החיילת שנפצעה בפיגוע בירי בשומרון, מוסיף להיות קשה. הרופאים הצליחו לייצב את מצבה, והיא מורדמת ומונשמת
+הכתף הקרה חוזרת
08:43 08/04/24  |  דוד מ' וינברג   |   לרשימה המלאה
ישראל חייבת להתנגד לתוכנית האמריקנית המסוכנת החותרת לסיום מהיר ונעדר הכרעה של המלחמה בעזה  ▪  הכתף הקרה ששוב מופנית אלינו מוושינגטון אינה נוחה, אבל לישראל אין ברירה אלא להתנגד
ביידן. הפסיק להבין [צילום: דאג מילס]
+אי אפשר למגר את החמאס
08:22 08/04/24  |  עומר מואב   |   לרשימה המלאה
כשאתם שם בימין על מלא מדברים על מיגור החמאס ומציינים שאין בעיה עם פגיעה באוכלוסייה אזרחית כי אין חפים מפשע בעזה, אתם מסבירים בדיוק למה אי-אפשר למגר את החמאס...
יקום חמאס אחר [צילום: AP]
+המגעים לעסקת חטופים: מצרים מדווחת על התקדמות בשיחות
08:20 08/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
גורם מצרי בכיר דיווח כי "יש התקדמות במו"מ, הצוותים ישובו עוד יומיים לסיכום העסקה"  ▪  הדרג המדיני אישר למשלחת לגבש מסמך הסכמות לקראת עסקה
"הסכמה על הנקודות הבסיסיות" [צילום: קובי גדעון/לע"מ]
+הירי לצפת: צה"ל תקף משגר רקטות ותשתית מבצעית של חיזבאללה
21:54 07/04/24  |  עידן יוסף
מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו בשעות האחרונות תשתית מבצעית של ארגון חיזבאללה בכפר כילא ומשגר רקטות במרחב יארון שבדרום לבנון. בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב העיר צפת, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה שיגור אחד שחצה משטח לבנון.

מוקדם יותר היום זוהו מספר שיגורים נוספים שחצו משטח לבנון לעבר מרחב הר דב, אין נפגעים. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.
+אזהרת צפייה: המדינה פרסמה תמונה גרפית של ילדים שנטבחו ב-7.10
21:49 07/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בציוץ ההסברה של המדינה נכתב: "לחלקכם אולי יש זיכרון קצר. לנו לא. יהי זכרם של הקורבנות ברוך"
חלק קטן מהתמונה שפורסמה
+תקווה לפריצת דרך: ראש המוסד השתתף בשיחות במצרים
21:27 07/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לחץ משמעותי של ארה"ב על מצרים וקטר ומעורבות גבוהה של האמריקנים בהכנת מסגרת המו"מ  ▪  ישראל דורשת הפעלת לחץ מירבי על החמאס
נשיא מצרים א סיסי מארח את ראש ה-CIA ברנס [צילום: לשכת הנשיאות המצרית]
+גלנט: הכוחות יצאו מח'אן יונס כדי להערך לכניסה לרפיח
19:48 07/04/24  |  עידן יוסף
שר הביטחון גלנט בפיקוד הדרום: "יציאת הכוחות מח׳אן יונס בוצעה לאחר שהחמאס חדל מלתפקד כארגון צבאי בעיר, הכוחות יצאו עבור היערכות לביצוע המשימה ברפיח".
[צילום: אלעד מלכה]
+מספר הטלפון להזמנת הפרחים הופיע ברשת אירנית שחשף שב"כ
18:31 07/04/24  |  עידן יוסף
מספר הטלפון ששימש להזמנת זר הפרחים למשפחתה של החטופה לירי אלבג הופיע ברשת השפעה אירנית ששב"כ חשף בינואר. כך גילו חוקרי ״אקטיב אינפו״. המספר הוגדר כמנהל הרשת דאז שעסקה בקמפיין פיקטיבי להחזרת החטופים. שב״כ פרסם לציבור על הרשת הזו וגם אחרות אך למרות זאת הן עדיין פועלות (הארץ).
+אחרי שהשווה את ישראל לחמאס - האפיפיור ייפגש עם משפחות חטופים
17:32 07/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
פרנציסקוס נענה לבקשת שר החוץ ישראל כ"ץ, הסבור כי הפגישה תגביר את המודעות לנושא שחרור החטופים ותבטיח שכל הפסקת אש תותנה בשחרור החטופים  ▪  החשש: האפיפיור יאשים את ישראל בטרור - כפי שנהג בעבר
פרנציסקוס. מוסר כפול [צילום: אנדרו מדיצ'יני/AP]
+חצי תה, חצי קפה
17:31 07/04/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
מי שממיט עלינו כישלון מוחץ הוא בנימין נתניהו  ▪  אם גם נתעלם מהיותו שקרן ורמאי ונוכל ונאשם בפלילים וחומס קופת המדינה כי אז נוסף לכל אלה הוא מנהיג חסר כל יכולת הכרעה
נתניהו. גם לא וגם לא [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+השר ארבל: צוואת גיבורינו - להקשיב ולהפסיק לתייג
16:59 07/04/24  |  עידן יוסף
השר משה ארבל: ״בזמן ישיבת הממשלה נכחתי בלוויית הלוחם הגיבור אמיתי אבן שושן הי״ד. שמעתי את מילותיה של אמו לעם ישראל, שאמרה: ״אני פונה אליכם מעל הקבר של הבן שלי: די להכפשה ולשנאה. אמיתי היה דתי, אוהב תורה, אוהב אדם. הגיע הזמן שנסתכל אחד לשני בעיניים ונבין שעבור אויבנו כולנו יהודים. בואו נקשיב ונפסיק לתייג ונבין שיש לנו רק זה את זה״. זו צוואת גיבורינו וחובה על כולנו לקיימה!
+75% מהמוסלמים בבריטניה: לא מאמינים שחמאס ביצע את הטבח
16:57 07/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
סקר הטלגרף: 46% מהמוסלמים הבריטים מזדהים עם חמאס  ▪  סגן ראש ממשלת בריטניה: נפסיק מכירת הנשק לישראל אם תפר את החוק הבינ"ל  ▪  בריטניה שולחת בים סיוע לרצועה
הפגנה פרו-פלשתינית בבריטניה [צילום: קין צ'ונג/AP]
+החות'ים טוענים שתקפו שתי ספינות ישראליות וספינות נוספות
16:40 07/04/24  |  עידן יוסף
דובר הזרוע הצבאית של החות'ים טוען כי בשעות האחרונות הם תקפו באמצעות טילים וכטב"מים ספינה בריטית, שתי ספינות ישראליות וכמה ספינות מלחמה אמריקניות במפרץ עדן, באוקיינוס ההודי ובים סוף.

צבא ארה"ב מעדכן שאתמול היו שני ניסיונות לתקוף ספינות אמריקניות סמוך לתימן ובמסגרתם יורטו כטב"ם וטיל נגד ספינות ששוגרו לעברן, כמו גם טיל שהיה מוכן לשיגור על אדמת תימן. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים.
+צה"ל תקף מתחם צבאי גדול של כוח רדואן בדרום לבנון
16:22 07/04/24  |  עידן יוסף
מטוסי קרב תקפו מתחם צבאי ובו שבעה מבנים צבאיים של כוח רדואן השייך לארגון חיזבאללה במרחב אל-חיאם, בנוסף כוחות צה"ל תקפו מפקדה צבאית המשויכת לארגון במרחב כפר טורא.

כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי במרחבים כוכבא ומיס אל ג'בל שבדרום לבנון בתגובה לשיגורים שזוהו מוקדם יותר היום לעבר רמת הגולן ואזור מנרה.
+דיווח: הפסקת אש הומניטרית בעיד אל פיטר
16:12 07/04/24  |  עידן יוסף
כלי תקשורת בקטר: צפויה הפסקת אש הומניטרית של כמה ימים בעיד אל פיטר, שיתחיל ביום שלישי. מנהל לשכת ההסברה הממשלתית בעזה: "מה שהציונים אומרים על עזיבת ח'אן יונס זה שקר וטקטיקה צבאית כדי לתקוף את רפיח".
+ההתרעה על חדירת עלי טיס עוין במרחב אילת - זיהוי שווא
15:01 07/04/24  |  מירב ארד
בהמשך להתרעה על חדירת עלי טיס עוין במרחב אילת - מדובר בזיהוי שווא.
+רה"מ: "אנחנו כפסע מהניצחון. המחיר שנגבה מאיתנו קורע לב"
14:55 07/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הבהיר: "ישראל היא לא זו שמונעת עסקה. חמאס מונע עסקה. דרישותיו הקיצוניות נועדו להביא להפסקת המלחמה"  ▪  הוסיף: "הבהרתי לקהילה הבינלאומית: לא תהיה הפסקת אש בלי החזרת חטופים"  ▪  על החשש מנקמה אירנית אמר: " ישראל ערוכה - בהגנה ובהתקפה - לכל ניסיון לפגוע בנו"
נתניהו. "מחויבים להחזיר את כולם הביתה" [צילום: קובי גדעון / לע״מ]
+התרעה על חדירת כלי טיס עוין באילת
14:29 07/04/24  |  מירב ארד
אזעקה באילת: חשש לחדירת כלי טיס עוין.
+שב"כ: האירנים מאחורי שליחת הזר למשפחת אלבג
14:28 07/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ביום שישי האחרון הונח בפתח בית משפחתה של החיילת החטופה לירי אלבג זר פרחים. משפחתה סיפרה שהזר הופיע עם הכיתוב "יהי זכרה ברוך. המדינה החשובה ביותר"
זר הפרחים שנשלח לבית המשפחה
החטופה - לירי אלבג [צילום: מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים]
+למען 134 החטופים
13:19 07/04/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
לטובתם חובה לסיים את המלחמה בעזה  ▪  למרבה הכאב, סופה של המלחמה אינו נראה באופק ודעת הקהל במרבית המדינות מתמקדת היום בלחץ הדוק ובגינוי מדינת ישראל
רפיח [צילום: פטימה שביר/AP]
+דילול כוחות משמעותי: אוגדה 98 יצאה מהרצועה
12:43 07/04/24  |  מירב ארד
דילול כוחות ברצועה: חיילי אוגדה 98, בהם חטיבת השריון 7, החלו לצאת הלילה מרצועת עזה לאחר שלחמו בשטח העזתי מתחילת התמרון בסוף חודש אוקטובר. בשלושת החודשים האחרונים חטיבה 7 פעלה בחאן יונס תחת אוגדה 98, ולפני כן תמרנה בצפון ובמרכז הרצועה תחת אוגדה 36. בתוך השטח נמצאים כעת אוגדה 162 וחטיבת הנחל.

צה"ל ערוך ופרוס מחדש סביב הרצועה לאחר הקמת רצועת הביטחון החדשה. לפי שעה,
בעקבות יציאת אוגדה 98 מהרצועה, תושבי העיר חאן יונס יוכלו לשוב לבתיהם
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הלוי: המלחמה בעזה נמשכת, ואנחנו רחוקים מלהפסיק
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
במ
7/04/24 23:13
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
במלאת חצי שנה למתקפת הפתע של חמאס, הודיע הוותיקן כי האפיפיור פרנציסקוס נענה לבקשתו של שר החוץ ישראל כ"ץ וייפגש (יום ב', 8.4.24) עם משפחות החטופים שהתלוו לביקורו המדיני של כ"ץ באיטליה ובוותיקן כדי להביע את הזדהותו ותמיכתו בשחרור כל החטופים הביתה.
07/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
לוי אשכול היה ראש ממשלה יעיל בתחומי החברה, הכלכלה והניהול, אך חלש בנושאי הביטחון הלאומי והמדיניות הבינלאומית. גמאל עבד אל נאצר הבחין בכך והחדיר צבא לסיני בניגוד למחויבותו, וגייס לעזרתו גם את סוריה וירדן.
07/04/2024  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
המוסלמים בבריטניה - סקר שמתפרסם היום בטלגרף הבריטי מלמד, כי 46% מהמוסלמים הבריטים מזדהים עם חמאס. 75% לא מאמינים שחמאס ביצע זוועות ב-7 באוקטובר (כלומר רק מוסלמי אחד מכל 4 חושבים שחמאס ביצע את הטבח), כשליש (32%) מעוניינים לראות את חוקי השריעה מיושמים בבריטניה. 46% מהמוסלמים: ליהודים יש יותר מדי כוח בממשלת בריטניה. 41% מהמוסלמים: ליהודים יש שליטה בתקשורת.
07/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
"אנחנו כפסע מהניצחון. אבל המחיר שנגבה מאיתנו כואב וקורע לב, אמר (יום א', 7.4.24) ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. רה"מ ציין כי ההישגים של המלחמה גדולים: "אנחנו חיסלנו 19 מתוך 24 מגדודי החמאס, לרבות מפקדים בכירים. אנחנו הרגנו, פצענו או שבינו חלק ניכר ממחבלי החמאס. אנחנו טיהרנו את שיפאא׳ וגם מפקדות טרור רבות אחרות. אנחנו הרסנו מפעלי ייצור של רקטות, חמ״לים, מאגרי נשק, תחמושת ואנחנו ממשיכים להרוס באופן שיטתי את התת-קרקע".
07/04/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
שירות הביטחון הכללי דיווח (יום א', 7.4.24) כי מבדיקה ראשונית עולה החשד כי הגורמים שעומדים מאחורי משלוח זר הפרחים לבית משפחת החטופה לירי אלבג, הם בסבירות גבוהה גורמים אירניים. החקירה עדיין נמשכת.
07/04/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
חדשות 12 נתנו במה מוגזמת למחאה נגד הממשלה, תוך פגיעה בטקס הדלקת המשואות הממלכתי במסך מפוצל לעצרת כיבוי המשואות    בתאגיד פתחו שידור ב"כאן דיגיטל" לעצרת המחאה בשוני ובקול ישראל נמנעו...
דן מרגלית
דן מרגלית
אני מציע לערוך חידון שעוסק באקטואליה וזו אחת השאלות - מה הכישלון הגדול במלחמת החרבות לאחר האירוע הנורא ב-7.10.2023?
אלי אלון
אלי אלון
חרפת השירותים הציבוריים בתחנות האוטובוסים המרכזיות נמשכת שנים    בעלי התחנות המרכזיות הם בעלי ממון הנהנים מקניות של אלפים הפוקדים את התחנות ומצופה מהם לדאוג לניקיונם ולאספקת נירות ט...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il