בחודשיים הראשונים של 2002 נמסרו בישראל 24,285 מכוניות חדשות, ירידה של כ-9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במקום הראשון ניצבת קבוצת לובינסקי, שמסרה 2,963 מכוניות מסוג פז'ו, ו-1,693 מכוניות מסוג סיטרואן.
מניתוח דוח איגוד ייבואני הרכב המתפרסם (יום ה, 21.3.02), עולה עוד, כי חברת דלק מוטורס ירדה השנה למקום השני, לאחר שמסרה רק 2,168 מכוניות מסוג מזדה, ועוד 1,383 מכוניות מתוצרת פורד. מנכ"ל סוכנות היבוא, גיל אגמון, פורסם השבוע כמקבל השכר הגבוה בענף.
במקום השלישי נמצאת חברת צ'מפיון, ייבואנית פולקסווגן, סיאט, אאודי וסקודה, אשר מסרה 2,929 מכונית. אחריה ניצבת קבוצת קרסו, שמסרה 1,786 מכוניות מתוצרת רנו, ועוד 839 מכוניות מתוצרת ניסן.
קבוצת כלמוביל שבבעלות משפחת חרל"פ מסרה 2,495 מכוניות, מתוצרת מיצובישי (1,153 יחידות), יונדאי (1,137 יחידות) ומרצדס (205 יחידות). הקבוצה ראויה לציון על שבפלח המכוניות העממיות רשמה עליה, אם גם עליה מתונה - לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
טויוטה מסרה 1,887 מכוניות, ואחריה ניצבת חברת UMI שמסרה 1,478 מכוניות מכל מיגוון תוצרת קונצרן ג'נראל מוטורס, המייצר מכוניות אופל, איסוזו, שברולט, ביואיק וסאאב.
חברת מאיר שבבעלות משפחות קז ושחר מסרה 1,196 מכוניות מתוצרת הונדה, וולוו ויגואר.
קבוצת מכשירי תנועה שבבעלות איש העסקים צבי נטע, מסרה 1,130 מכוניות, מתוצרת סוזוקי (1050 יחידות), קרייזלר ואף שתי מכוניות מתוצרת פורשה.
קבוצת סמל"ת מכרה רק 882 מכוניות, וזאת אם מצרפים את מכירות פיאט, אלפא רומיאו ואף קאיה הדרום קוראנית. חברת יפנאוטו מסרה 713 מכוניות בלבד מתוצרת סובארו.
חברת טלקאר שבבעלות איש העסקים רמי אונגר, ייבואן דייהו ודייהטסו, מסרה 425 מכוניות.
חברת קמור מסרה 232 מכוניות יוקרה מסוג ב.מ.וו (דהיינו יותר ממרצדס, וכן רשמה עליה של כ-60% לעומת מכירותיה בתקופה המקבילה אשתקד).
חברת המזרח מסרה 56 מכוניות בריטיות מתוצרת רובר, בחלוקה שווה בין מכוניות פרטיות לבין הגי'פים (28 מכוניות מכל סוג), שמתוצרת לנד רובר – עתה בבעלות קונצרן פורד.
התהפוכות בשוק המטבע העולמי לא השפיעו באופן משמעותי על פילוח מקורות היבוא: השנה התמתנה קלות המגמה המייחדת את שוק הרכב המקומי, של מעבר צרכנים לרכישת מכוניות אירופיות על חשבון היבוא מיפן
המכוניות האירופיות ירדו ירידה קלה לשיעור של 54% מכלל היבוא (לעומת 59% אשתקד), המכוניות היפניות עלו ל-30.2% (לעומת 29.9% אשתקד), הקוראנים עלו ל-10.8% (לעומת 6.5% אשתקד).
מגמה זו הושגה תודות להצלחתה של סוכנות יונדאי בניהולו של שלום מיידן, והיא מתאפיינת אף שתמורת המכוניות משולמת בדולרים אמריקניים. המכוניות האמריקניות המשיכו לסגור את רשימת מקורות היבוא, בתחום כ-2% בלבד מכלל היבוא.
מגמת השיבה למקורות היבוא המסורתיים מקטינה את חשיבותו של נמל אילת, דרכו מחייב משרד התחבורה את כל היבוא ממזרח אסיה, ומעלה את חשיבותו של נמל אשדוד – אליו מגיעות המכוניות מאירופה וארה"ב.
יבואני הרכב מבקשים מזה זמן לבטל את התקנה המחייבת את היבוא דרך נמל אילת, שכן הדבר מייקר את הוצאות ההובלה היבשתית. הובלה זו חושפת לנזקים פיזיים את המכוניות המוסעות על גבי מוביליות ענק, המהוות מצידן סכנה בטיחותית למשתמשים האחרים בכביש הערבה. תקנתו המחייבת של משרד התחבורה, מיועדת לספק תעסוקה לנמל הדרומי.