באמצע השבוע עלולים להיווצר שיבושי תנועה, כתוצאה מסנקציות שמתכננים לנקוט המשתמשים המסחריים בדיזל.
על כך הוחלט בכינוס החירום של ארגוני המובילים, אשר הסתיים אחר הצהריים בתל-אביב. "300 אלף נהגים של רכב מסחרי יוצאים למאבק נגד ייקור הסולר," מסרו ראשי הנהגים, המוחים כנגד ההחלטה לייקר את תעריפי הבלו המוטל על הסולר.
"יוקם חמ"ל לאירגון חסימות הצמתים ומסופי דלק," נימסר למחלקה ראשונה מאירגוני השובתים.
את האסיפה זימנה היום (א') מועצת המובילים והמסיעים בישראל, והוחלט בה לנקוט בצעדי מחאה חריפים כדי למנוע את העלאת מחיר הסולר. למחלקה ראשונה נימסר, כי השיבושים יחלו רק באמצע השבוע ולא מיד עם סיום הישיבה, שכן היומיים הקרובים יוקדשו להתארגנות הסנקציות המתוכננות. כבמקרים קודמים ינסו השובתים לכוון את המשאיות לצמתים עמוסים, בכוונה לחסום אותן לתנועה. המשטרה מצידה תנסה לטרפד ניסיונות אלה בטרם יתרחשו.
גבי בן-הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, מסר כי לגל המחאה שאירגן כנגד הכוונה להטיל מס גבוה על הסולר, הצטרפו עשרות אלפי מובילים פרטיים, ארגון המוניות המונה כ-16,000 מוניות וארגון מורי הנהיגה המונה כ-5,000 מורי נהיגה.
בן-הרוש אומר כי מדובר בהתנגדות חסרת תקדים המקיפה יותר מ-300 אלף בתי אב, המתקיימים ומתפרנסים מענף ההובלה וההסעה. בין ההחלטות שנתקבלו בכינוס החירום כלול גם סירוב לשלם מע"מ על-פי דיווח, אלא רק בסיס מזומן. "בשום אופן לא נממן מכיסנו הריקים 17% מע"מ מראש, תשלום המע"מ יעשה רק אחרי שנקבל אותו מהלקוחות." אמרו השובתים, המתעלמים משום מה מכוונת האוצר להעלות את שיעור המע"מ ל-18%.
המוחים אף מכוונים דבריהם לפולטיקאים באשר הם. "נבטל החברות במפלגות השונות שאינן רואות צורך להגן על הנהג ומשפחתו. אף מפלגה - לא הליכוד ולא העבודה, עשו משהו לרווחתו של הנהג. במסגרת החלטה זו יחזירו אלפים את כרטיסי החבר למרכזי המפלגות.
ראש הארגונים דיווחו בכינוס על סגירה של משרדי הובלה ופיטורים של מאות נהגים. המיתון הממושך פגע במובילים, כמות ההובלות ירדה במיוחד בכל מה שקשור בענף הבניין, חברות ההסעה מסרו כי צי האוטובוסים מושבת כולו ואף אזלו לדיברהם אמצעי התשלום שבידם.
מועצת המובילים והמסיעים "מחממת" את האוירה מזה מספר ימים. מיד עם ההחלטה על ייקור הבלו המוטל על הסולר, מסרו המובילים כי בדעתם לחסום צמתים ומסופי דלק. למועצה שהינה אירגון הגג של בעלי המשאיות והטיוליות, הצטרפו בסוף השובע גם אירגון בעלי המוניות הארצי, והבוקר אף אירגון מורי הנהיגה.
במהלך חודש מאי הקרוב עומדות להתפרסם מסקנות "ועדת סגיס", הבודקת את כל נושא ההובלה במשק. לקראת פרסום המסקנות מבקשים ראשי האירגונים להביא כבר עתה לתודעה הציבורית את מצוקתם של המובילים. בראש הוועדה עומד אלוף (מיל.) עמי סגיס, אשר אינו מתכוון להענות כגורמים לאומיים קודמים, לכל תביעות אירגוני המשאיות הלוחמנים.
אחת ההצעות הינה להטיל מיסוי שונה על הסולר המיועד לתחבורה מסחרית, ומיסוי שונה לתחבורה המקצועית ובה המוניות, המשאיות וציי רכב העושים שימוש בדיזל החסכוני.