בשליש הראשון של 2002 נמסרו בישראל 44,332 מכוניות חדשות, נתון המבטא ירידה של 20 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. גם בחודש מרס שעבר נירשמה ירידה מקבילה.
ההתדרדרות הנמשכת בפעילות העסקית מוסברת על-רקע המצב הביטחוני. אם תימשך המגמה בחודשים הקרובים, עלולות להתממש ציפיותיהם של הפאסימיים מבין ראשי הענף לגבי ביצועי 2002. כך עולה מסיכום הפעילות לחודש אפריל החולף, המתפרסם על-ידי איגוד יבואני הרכב.
למקום הראשון בין יבואני הרכב חזרה באפריל חברת דלק מוטורס, שמסרה 1,044 מכוניות מסוג מזדה, ועוד 646 מכוניות מתוצרת פורד. כל הקונצרן המוטורי האדיר של דלק מוטורס, אסיר תודה למזדה מדגם 323 המכונה בארץ "לנטיס". הסוס המוביל התעייף קצת בחודשים הקודמים, ועתה חזר לעצמו.
קבוצת לובינסקי, מקדימה עדיין את כל מתחרותיה בסיכום המצטבר מתחילת השנה, אף שבאפריל החולף ירדה למקום החודשי השני, שכן מסרה רק 662 מכוניות מסוג פז'ו ו-679 מכוניות מסוג סיטרואן. מעניינת החלוקה הפנימית בתוך מותגי החברה הצרפתית, שכן דיגמי סיטרואן שנימכרו המובילים בארץ באפריל, הינם מתוחכמים ואקסלוסיביים יותר מדגמי פז'ו ההמוניים לכאורה.
חברת צ'מפיון שבקום השלישי השיגה דאבל בסיכום החודשי והמצטבר. פילוח מסירות צ'מפיון ממקורות היבוא המגוונים שלה: פולקסווגן הגרמנית הסולידית - 653, סיאט הספרדית הספורטיבית – 190, ואאודי הגרמנית היוקרתית - 94 מכוניות. סוכנות ס.כ.ו קאר שבבעלות משותפת לצ'מפיון ולאנשי העסקים שלמה שמלצר ושלומי פוגל, מסרה באפריל 359 מכוניות מסוג סקודה הצ'כית.
העובדה שהציבור הישראלי רכש יותר מכוניות פולקווסגן יקרות מאשר סקודה עממיות, מעידה על אופייה הבלתי שוויוני של חלוקת ההכנסות בארץ.
בקבוצת כלמוביל שבבעלות משפחת חרל"פ המשיכה מגמת ההצטמקות. הקבוצה מסרה באפריל 803 מכוניות לעומת 937 מכוניות שמכרה במרס. להלן פילוח המותגים: 401 מתוצרת מיצובישי היפאנית, 361 מתוצרת יונדאי הדרום קוראנית ו-86 מתוצרת מרצדס הגרמנית. האם מחליפו של המנכ"ל המתפוטר יצליח לשנות את התוצאות העיסקיות?
קבוצת UMI השתפרה באפריל יחסית למרס, ומסרה 718 מכוניות מכל מיגוון תוצרת קונצרן ג'נראל מוטורס, המייצר בגרמניה את מכוניות אופל (338 יחידות), ביפן את גי'פי איסוזו (236 יחידות), בארה"ב את שברולט (141) ובשוודיה את סאאב (3 מכוניות). עיקר הגידול במכירות נירשם באופל, והצלחת החברה ניזקפת אם כך ברובה לזכותו למנהל מותגי הרכב הפרטי ב-UMI, יוחאי שנער.
חברת מאיר שבבעלות משפחות קז ושחר מסרה באפריל 599 מכוניות, 424 מתוצרת הונדה היפאנית, 172 מתוצרת וולוו השוודית ו-3 מכוניות יגואר בריטיות. כל מותגי החברה רשמו ירידה, שכן מדובר במכוניות יוקרתיות.
קבוצת קרסו מסרה באפריל 377 מכוניות מתוצרת רנו הצרפתית ועוד 129 מכוניות מתוצרת ניסן היפנית (המייצרת חלק מהדגמים בספרד). בחישוב מיצטבר מתחילת השנה מסרו בני משה קרסו 4,294 מכוניות, ולכן נותרו עדיין במקום החמישי מבחינת סיכום מצטבר, אף שבאפריל התדרדרו למקום השביעי.
קבוצת סמל"ת מכרה באפריל רק 470 מכוניות, וגם זאת רק אם מצרפים את מכירות פיאט (334), אלפא רומיאו (16) ואף קאיה הדרום קוראנית (120). מכירת כל מותגי החברה המייבאת מכוניות עממיות מאיטליה, ירדו לעומת החודש הקודם.
טויוטה רשמה התכווצות קשה כאשר ומסרה באפריל 360 מכוניות לעומת 603 מכוניות במרס. אם תמשיך החברה באופן ניהולה התמוה, לא יושגו התוצאות המקוות. לטויוטה מגיע יותר, וראה זכייתה במיכרז הרכב הממשלתי לאספקת מכוניות שרות לאלופים ולפקידי הממשלה הבכירים.
קבוצת מכשירי תנועה שבבעלות איש העסקים צבי נטע, מתייצבת במקום העשירי. הקבוצה מסרה באפריל 307 מכוניות, מתוצרת סוזוקי (278 יחידות), 28 קרייזלר ואף מכונית בודדת מתוצרת פורשה.
חברת יפנאוטו ממשיכה לדשדש במקום ה-11 בחודשי ובמצטבר, שכן מסרה רק 250 מכוניות מתוצרת סובארו. אם בסובארו נפלה שלהבת, מה יגידו בטלקאר?
חברת טלקאר שבבעלות איש העסקים רמי אונגר, הגבירה לעומת מרס את מכירות דייהו הקוראנית (70) וירדה בדייהטסו היפאנית (98). החברה צריכה אם כן לשמור בכל כוחה על זכיון דייהו העלול להיות מאויים נוכח השתלטות קונצרן GM על היצרן הדרום קוריאני הקטן.
חברת קמור מסרה 97 מכוניות יוקרה מסוג ב.מ.וו.
חברת המזרח מסרה 18 מכוניות בריטיות מתוצרת רובר, וסוגרת את טבלת המסירת המאוד מאוד עצובה.