סיטרואן C3 היא אחת המכוניות המהפכניות בקטגוריית הסופר - מיני. עיצובה הגמלוני המיוחד בא להזכיר את תוויה של הדה-שבו האגדית, אלא שעד כה טרם הגיעה פריצת הדרך המקווה.
הסיטרואן 3C הקטנה רק יצאה לשוק לפני חודשים מספר, וכבר עתה מתכננים להתקין בה חידושים מתקדמים ביותר.
המיפעל הצרפתי שמתמיד היה ידוע בפיתוחיו המתקדמים, התמתן עם המיזוג לתוך קונצרן פז'ו השמרני. הבורגנים מאווניו דה לה גראנד-ארמה שם נמצא מטה פז'ו בפריז, הבינו כי הם עלולים לשחוט את התרנגולת המטילה ביצי זהב מבולוורד ויקטור הוגו, מטה סיטרואן השכן.
הם מיהרו לפיכך להחזיר למהנדסי סיטרואן את ההרשאה להמשיך ולהמריא על כנפי ההשראה המוטורית, ובקרוב אכן צפוי שלב נוסף בחדשנותם.
זוכרים את מוט ההילוכים הייחודי של הדה-שבו? וזוכרים את ההגה בעל הזרוע הבודדת בכל דגמי סיטרואן המסורתיים? ובכן, הנה מגיע השילוב.
לגירסת ה-C3 בעלת המנוע הבכיר שבנפח 1.6 ליטר בעל 16 השסתומים, תותאם מערכת "סנסודרייב" מהפכנית: מערכת זו מאפשרת החלפת הילוכים נוסח מכוניות הפורמולה 1, בתיפעול מגלגל ההגה.
לא שחלילה חסר מקום ב-C3 עד שנוצר הצורך לסלק את מוט ההילוכים הקונוונציונאלי מתא הנוסעים. להיפך, תא הנוסעים הינו מהמרווחים בקטגורייה.
ההסבר הרשמי קובע כי הוחלט להעניק את מיטב פיתוחי הקידמה הטכנולוגית הנהוגה במכוניות גדולות, גם לבעלי מכוניות קטנות.
בהמשך השנה צפוי להצטרף למיגוון מנועי ה-3C גם מנוע דיזל חדש בן 1.4 ליטרים המפתח 92 כוחות סוס. מנוע זה מצליח להפיק 22 כ"ס יותר מאחיו הנוכחי בעל 8 השסתומים, שכן לראש המנוע הותאמו 16 שסתומים, ויתרה מזאת - מעליהם הותקנה מסילת הזרקת הדיזל המשותפת – HDi.